شما اینجایید
خانه > همه مطالب > آشنایی با گورستان های هواپیما: گورستان Victorville

آشنایی با گورستان های هواپیما: گورستان Victorville

هواپیماها پس از بازنشستگی به کجا برده می شوند؟ برای این هواپیماها چه اتفاقی می افتد؟ در این مطلب با گورستان هواپیمای معروف ویکتورویل (Victorville) آشنا خواهید شد. با نوتیف همراه باشید.

Lucy Nicholson/Reuters

گورستان هواپیماهای تجاری Victorville

یکی از معروف ترین گورستان های هواپیما در ایالات متحده گورستان ویکتورویل واقع در لبه صحرای موجاوه (Mojave desert) در جنوب کالیفرنیا می باشد. این گورستان هواپیما یکی از چندین گورستان در صحراهای کالیفرنیا و آریزونا است و صدها هواپیمای تجاری بازنشسته شده در این تاسیسات نگهداری می شوند.

تصویری هوایی از گورستان هواپیمای ویکتورویل کالیفرنیا

دلیل اصلی واقع شدن این گورستان ها در صحرا وجود آب و هوای عموماً پایدار و همیشه خشک می باشد. هوای خشک از پوسیدگی قطعات هواپیماها جلوگیری می کنند که این امر این امکان را فراهم می کند تا یک هواپیما مدت زمان بیشتری را در حالت اسکرپ استور شود و در صورت نیاز بتوان با کمی رسیدگی مجدداً آنها را به خدمت بازگرداند و یا از قطعات سالم آنها برای تعمیر دیگر هواپیماها استفاده کرد.

بیشتر هواپیماهای موجود در این گورستان را جمبوجت های چندین ایرلاین معروف تشکیل می دهند. در دو دهه گذشته تقاضا برای خرید جمبوجت های بزرگ چهار موتوره بطور پیوسته کاهش یافته است. بطوری که در سال 2014 تعداد سفارشات جدید ایرلاین های تجاری برای دو جمبوجت بوئینگ 747 و ایرباس A380 به صفر رسید. این موضوع منعکس کننده تمایل ایرلاین ها برای حرکت به سمت هواپیماهای دو موتوره کوچکتر است که هزینه کمتری برای پرواز دارند. همین امر باعث شده تا در این بازه تولید جت های بزرگ دو موتوره مانند Boeing 777 هفت برابر افزایش یابد.

ایرباس نسبت به بوئینگ در مورد جمبوجت ها خوشبین تر است البته این خوشبینی بیشتر به دلیل دریافت سفارشات تازه از خطوط هوایی امارات (Fly Emirates) برای A380 است سفارشاتی که باعث سرپا ماندن خط تولید این ابر جت تا سال 2030 و حتی بعد آن خواهد شد. با این حال هر دو شرکت در این موضوع که دسته جمبوجت ها دیگر اقبالی ندارند هم عقیده هستند و سرمایه گذاری خود را در این دسته به حداقل ممکن رسانده اند.

هنوز ایرلاین ها به جمبوجت ها نیاز دارند اما فقط برای پروازهای قطبی خاص (polar flights) که در آن ها یک هواپیمای دو موتوره ممکن است امنیت پرواز کمتری نسبت به یک جت چهار موتوره ارائه کند. پروازهایی که در آنها فضای کافی برای فرود اضطراری وجود ندارد و مقصد شرایط خاص فرودگاهی دارد و یا مسیرهای شلوغی که باند فرود خالی کمیاب است از این دست پروازها هستند.

در ادامه چند تصویر از این گورستان دیدنی

منبع: ibtimes

نوتیف
امیدوارم مطالب نوتیف برایتان مفید واقع شده باشد. با عضویت در خبرنامه نوتیف مطالب تازه ما را در اینباکس خود داشته باشید. کانال ما در تلگرام هم راه سریع و مطمئنی برای آگاهی از مطالب ماست. *** من رضا حیدری مدیر وب سایت نوتیف هستم. همکنون مشغول به تحصیل در رشته کارشناسی ارشد نرم افزار بوده و به دنیای فناوری علاقه مندم به همین دلیل در نوتیف به دنبال نشر و ترویج موضوعات روز دنیای فناوری بخصوص موضوعات مرتبط با دنیای موبایل، اینترنت، کامپیوتر هستم. در کنار اینها گاهی هم گریزی به دیگر موضوعات مهم خواهیم زد که خالی از لطف نخواهد بود. با نوتیف همراه باشید بودن با شما افتخار بزرگی برای ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج − دو =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top