10 نکته از کتاب عادت های اتمی که با افزایش بهره وری زندگی شما را متحول خواهد کرد

0

1. قدرت اثر مرکب

تغییرات کوچک در عادات می تواند مسیر زندگی ما را به روش های شگفت انگیزی تغییر دهد. موفقیت مربوط به اقدامات گسترده نیست. این پیشرفت های کوچک است که در ابتدا حتی قابل توجه نیست. عادات، سود مرکب شما از ارتقای خودتان هستند.

2. مقایسه هدف و سیستم

ما اهدافی را تعیین می کنیم، اما مراحل رسیدن به آنها را فراموش می کنیم، و گاهی اوقات وقتی به آنها می رسیم، نمی دانیم در مرحله بعد چه کنیم. اهداف در مورد نتایجی هستند که شما می خواهید، اما سیستم ها در مورد فرآیندی هستند که به آنها (هدف ها) منجر می شود. اهداف را در نظر داشته باشید ولی روی سیستم ها تمرکز کنید.

3. هویت خود را تغییر دهید

موثرترین راه برای تغییر عادات خود این است که بر روی آنچه می خواهید به دست آورید تمرکز نکنید، بلکه روی کسی که می خواهید تبدیل شوید تمرکز کنید. 3 لایه تغییر رفتار:

  • خروجی ها: تغییر نتایج
  • فرآیند: تغییر عادات و سیستم ها
  • هویت: تغییر باورها

4. حلقه عادت

Habit Loop

عادت رفتاری است که به اندازه کافی تکرار شده است تا خودکار شود.

عادت 4 مرحله دارد:

  • نشانه: محرک برای شروع یک رفتار
  • ولع: نیروهای انگیزشی پشت هر عادت
  • پاسخ: اقدامی که انجام می دهید
  • پاداش: هدف نهایی هر عادت

5. آن ها را واضح و آشکار کنید

قصد پیاده سازی؛ برنامه ای است که شما در مورد زمان و مکان برای اقدام مشخص می کنید.

این فقدان وضوح است که با کمبود انگیزه اشتباه گرفته می شود و ما را از عادت های جدید باز می دارد. با یک برنامه، دیگر نیازی به انتظار نیست.

6. انباشتن عادت

انباشتن عادت

هیچ رفتاری در انزوا اتفاق نمی افتد. شما اغلب بر اساس آنچه که به تازگی به پایان رسانده اید، تصمیم می گیرید که در آینده چه کاری انجام دهید. هر عمل به نشانه ای تبدیل می شود که اقدام بعدی را آغاز می کند. پس چرا در هنگام ایجاد عادات جدید، همان را اعمال نکنید؟

7. وسوسه

اگر کاری که می خواهید انجام دهید با کاری که باید انجام دهید؛ همزمان کنید، اجرای آن آسان تر است.

به عنوان مثال: فقط هنگام انجام کارهای خانه، برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنید. انجام لذت های کوچک، پیروی از عادت های سخت تر را آسان تر می کند.

8. قانون کمترین تلاش

بسیار مهم است که محیط خود را برای استفاده در آینده آماده کنید تا اصطکاک مربوط به رفتار خوب را کاهش دهید و به همین ترتیب اصطکاک برای عادت های بد را افزایش دهید. مثال: می خواهید ورزش کنید؟ لباس‌ها و کفش‌های تمرینی خود را زودتر بچینید.

9. شکل دادن به عادت

بخش *شروع* هر عادت جدید باید فقط 2 دقیقه طول بکشد. اگر به نظر یک چالش باشد، سخت خواهد بود. بهبود یک عادت تنها زمانی اتفاق می افتد که تثبیت شود. آن را به روشی ساده تر برنامه ریزی کنید و سپس روی بهبود تمرکز کنید. تعالی و رشد پس از آن خواهد آمد.

10. قانون طلایی

هر زمان که عادت جدیدی را شروع می کنید، انتظارات را واقعی تنظیم کنید. هدف این است که کوچک شروع کنید، ثابت قدم باشید و به پیشرفت ادامه دهید. به آرامی ایجاد کنید تا چالش های جدید شما را درگیر و با انگیزه نگه دارد.

منبع: کتاب عادتهای اتمی به کوشش پیج @PeymanMedia در توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *