آموزش مخفی کردن زمان آخرین بازدید، آنلاین بودن (Last Seen Time) در نرم افزار پیام رسان تلگرام

8

آشنایی با قابلیت "آخرین بازدید (Last seen)"

مخفی کردن زمان آخرین بازدید (Last Seen Time) در تلگرام

این روزها مخاطبین برنامه پیام رسان تلگرام در ایران از هر زمانی بیشتر شده و این برنامه طرفداران بسیار زیادی در میان افرادی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند به دست آورده و موفق به جذب کاربران بسیاری زیاده شده است. از طرفی بدلیل توسعه بدون وقفه این برنامه همواره در هر بروزرسانی امکانات جدیدی به آن اضافه می گردد که بسیاری از کاربران بدرستی از این موضوع مطلع نمی شوند. برای همین تیم نوتیف سعی دارد با معرفی این امکانات جدید خدمتی به جامعه کاربران تلگرام پارسی زبان کرده باشد.

آشنایی با قابلیت “آخرین بازدید (Last seen)”

آشنایی با قابلیت "آخرین بازدید (Last seen)"
آشنایی با قابلیت “آخرین بازدید (Last seen)”

هنگامی که با یکی از مخاطبین خود مکالمه (چت، گفتگو) ای را شروع کنید در پنجره (کادر یا اکتیویتی در اندروید) گفتگو در نوار بالا زیر نام مخاطبتان عبارتی با عنوان Last seen به معنای آخرین بازدید دیده می شود که زمان آخرین ورود کاربر به تلگرام و آنلاین (برخط) بودن وی را به نمایش می گذارد.

مخفی کردن قابلیت “آخرین بازدید (Last seen)” بصورت سفارشی

میتوانید زمان آخرین آنلاین بودن خود را در مسنجر تلگرام مخفی کنید به این صورت که افراد آخرین بازدید شما یا آخرین زمان آنلاین بودنتان را مشاهده نکنند و در عین حال به فعالیت خود ادامه دهید در این حالت آنلاین بودن شما در تلگرام مشخص نمی گردد و مخطبین شما از حضورتان در برنامه تلگرام اطلاع پیدا نمی کنند.

روش قدم به قدم تنظیم آخرین بازدید (Last seen)

1 – در صفحه اصلی تلگرام که لیست مکالمات نمایش داده می شود در نوار بالا سمت چپ روی آیکن سه خط تپ کنید و از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید.

بازکردن منوی اصلی تلگرام
بازکردن منوی اصلی تلگرام
بازکردن منوی تنظیمات تلگرام
بازکردن منوی تنظیمات تلگرام

2 – در منوی Settings بر روی گزینه Privacy and Security (حریم خصوصی و امنیت) تپکنید.

بازکردن منوی Privacy and Security در تلگرام
بازکردن منوی Privacy and Security در تلگرام
انتخاب گزینه Last Seen برای تنظیم وضعیت نمایش آخرین بازدید
انتخاب گزینه Last Seen برای تنظیم وضعیت نمایش آخرین بازدید
گزینه های مختلف تنظیم Last Seen
گزینه های مختلف تنظیم Last Seen

در پنجره تنظیم Last Seen در قسمت «?Who can see your last seen time» برای نمایش آخرین وضعیت آنلاین بودن شما (آخرین بازدید) 3 حالت مختلف Everybody, My Contacts و Nobody موجود می باشد همچنین برای هر یک از این گزینه ها می توان استثناء هایی را نیز در نظر گرفت که در تصویر بالا در قسمت Add exceptions موارد استثناء مشخص شده اند.

گزینه Everybody:

در حالت پیش فرض این گزینه انتخاب شده است و معنای آن هم مشخص است. در این حالت هر فردی می تواند از آخرین زمان آنلاین بودن شما در تلگرام مظلع شود. بعبارتی گزارش آخرین بازدید شما به همه نمایش داده می شود.

گزینه My Contacts:

نمایش بازدید برای مخاطبین (مخاطبین تلفن یا دوستانی که از طریق آی دی یا لینک ادد کردید). برای اینکه فقط مخاطبین شما زمان آنلاین بودن شما را مشاهده کنند گزینه My Contacts را انتخاب کنید

گزینه Nobody:

مخفی کردن آخرین بازدید. با انتخاب Nobody هیچ فردیدر تلگرام از زمان دقیق آخرین بازدید شما از برنامه مطلع نخواهند شد. در صورتی که دوست ندارین کسی آخرین بازدید شما را مشاهده کند گزینه Nobody را انتخاب کنید.

موارد استثناء در تنظیم Last Seen:

در کل دو حالت استثناء Always share with و Never share with وجود دارد که بنا به شرایط انتخاب گزینه اصلی یکی یا هردو آنها فعال خواهند بود.با انتخاب گزینه Add Users می توانید مخاطبینی که مایلید استثناء قایل شوند را به این لیست ها اضافه کنید تا از قانون اصلی مبرا شده و نوع عمل انتخاب شده برای آنها اعمال نشود.

حالت استثناء «همیشه به اشتراک بگذار با» Always share with:

در حالت هایی که گزینه های My contacts یا Nobody به عنوان تنظیم اصلی انتخاب شده اند این گزینه فعال است. هر مخاطبی که به این لیست اضافه شود همواره وضعیت آخرین بازدید شما و آنلاین بودنتان را مشاهده خواهد کرد.

حالت استثناء «هرگز به اشتراک نگذار با» Never share with:

در حالت هایی که گزینه های My contacts یا Everybody به عنوان تنظیم اصلی انتخاب شده اند این گزینه فعال است. هر مخاطبی که به این لیست اضافه شود هرگزوضعیت آخرین بازدید شما و آنلاین بودنتان را مشاهده نخواهد کرد.

توجه: قبل از مخفی کردن زمان آخرین بازدید در تلگرام لازم است بدانید که اگر در برنامه تلگرام وضعیت آخرین بازدید و آنلاین بودنتان را مخفی کنید، شما نیز نمی توانید وضعیت آخرین بازدید و آنلاین بودن دیگران را مشاهده کنید.

8 thoughts on “آموزش مخفی کردن زمان آخرین بازدید، آنلاین بودن (Last Seen Time) در نرم افزار پیام رسان تلگرام

  1. ببخشید این اکامن برای نسخه ی کامپیوتری تلگرام وجود نداره دیگه ؟!؟! ممکنه این امکان بهش اضافه بشه ؟؟

  2. سلام تاریخ 29.8.16 در تلگرام چه تاریخی رو نشان میده؟
    اگه میشه خواهشا درموردش صحبت کنید و بگید تاریخ در تلگرام چه روز و ماهی رو نشان میده
    تشکر از سایت خوبتون

    1. سلام تاریخ ها در تلگرام به میلادی نمایش داده می شوند و قالب آنها هم بصورت سال/ماه/روز هست. یعنی 29/8/16 معادل 29ام ماه هشتم میلادی (August) سال 2016 می باشد که به هجری شمسی برابر است با دوشنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۵

  3. سلام آیامیشه آخرین لحظه آنلاین بودنوتغییردادمثلااگه ساعت ١٢آنلاین بودیم تغییرش بدیم به مثلادوساعت قبلش ممنون میشم توضیح بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *