دسترسی به ویدئوها، صوت ها، تصاویر و دیگر فایل های دانلود شده در تلگرام

232

آشنایی به پوشه های تلگرام

برای بسیاری از کاربران جای سوال است که تصاویر، فیلم ها، فایل های موزیک و صوت ها و … دریافت شده در نرم افزار پیام رسان تلگرام در کجا ذخیره می شوند و چگونه می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. در این مطلب ما در تیم نوتیف قصد داریم مکان دقیق ذخیره سازی فایل های دانلود شده توسط تلگرام را به شما آموزش دهیم.

یکی از قابلیت های جالب پیام رسان تلگرام، امکان دانلود خودکار تصاویر، پیام های صوتی، فیلم ها و دیگر فایل های ارسال شده برای شما می باشد.به طوری که هر گاه کاربری یک عکس، پیام صوتی و … در یک گروه یا پی وی برای شما ارسال می کند تلگرام به طور اتوماتیک این فایل ها را دانلود میکند و فایل های دریافت شده اعم از صوت و تصویر و …  را در پوشه ای با نام telegram در حافظه ی اصلی دستگاه (نه کارت حافظه) بصورت تفکیک شده ذخیره می کند. در دستگاههای اندرویدی با یک نرم افزار مدیریت فایل براحتی می توان به این پوشه و محتویات آن دسترسی پیدا کرد. ما از برنامه ES File Explorer File Manager استفاده می کنیم که یکی از معروفترین برنامه های مدیریت فایل در اندروید می باشد.

مسیر دسترسی به پوشه تلگرام در اندروید:

حافظه اصلی گوشی/تلگرام

device storage/telegram
آشنایی به پوشه های تلگرام
آشنایی به پوشه های تلگرام

درون پوشه تلگرام پوشه های زیر وجود دارند:

  1. Telegram Audio: تمامی فایل های صوتی اعم از صداهای ضبط شده توسط کاربران، فایل های موزیک MP3 و … در این پوشه ذخیره می شوند.
  2. Telegram Documents: تمامی فایل های متفرقه دریافتی از کاربران در صورت دانلود در این پوشه ذخیره می شوند
  3. Telegram Images: تمامی تصاویر دریافت شده در تلگرام در این پوشه دخیره می شوند.
  4. Telegram Video: تمامی ویدئوها، فیلم هاو کلیپ هایدریافت شده در تلگرام در این پوشه دخیره می شوند. نکته: برخی از فایل های ویدئویی که توسط تلگرام قابل شناسایی نیستند بجای ذخیره در این پوشه در پوشه Telegram Documents ذخیره می شوند بهمین دلیل اگر مشاهده کردید که ویدئویی را دانلود کرده اید اما در پوشه Telegram Video دیده نمی شود صددرصد در پوشه Telegram Documents ذخیره شده است.

همچنین تلگرام برای هر فایل دریافت شده نسخه ای بمنظور کش (cache) در پوشه ای به همین نام ایجاد میکند. مکانیزم کش کردن برای افزایش سرعت بارگذاری فایل ها استفاده می شود. اگر فایلی را ازدست داده اید می توانید پوشه کش را نیز بگردید اگر شانس با شما یار باشد ممکن است نسخه ای از آن فایل را در این پوشه پیدا کنید. مسیر پوشه cache تلگرام بصورت زیر می باشد.

device storage/android/data/org.telegram.messenger~/cache
مسیر پوشه کش تلگرام
مسیر پوشه کش تلگرام

اگر مایلید فایلی را از پوشه کش نگه دارید براحتی می توانید آن را کپی یا کات کرده و در محل دیگری ذخیره کنید.

مسیر دسترسی به پوشه تلگرام در ویندوز:

در ویندوز موضوع متفاوت است و نسخه ویندوزی تلگرام فایل های دانلود شده را در پوشه ای با نام Telegram Desktop در پوشه Downloads کاربر ذخیره می کند. نکته دوم این است که فایل های دانلود شده تفکیک نمی شوند و همه درهمان پوشه Telegram Desktop ذخیره می شوند. در مورد تصاویر باید گفت فقط تصاویری که شما باز کرده و گزینه Save را انتخاب می کنید در پوشه ذکر شده ذخیره می شوند.

ذخیره تصویر در تلگرام ویندوز
ذخیره تصویر در تلگرام ویندوز

تصاویر دیگر بصورت رمز شده و بدون پسوند در پوشه ای دیگر در مسیر نصب تلگرام بنام tdata ذخیره می شوند که نمی توان آنها را خارج از تلگرام با برنامه دیگری باز کرد.

مسیر پوشه های تلگرام در ویندوز:

C:\Users\YourUsername\Downloads\Telegram Desktop
C:\Users\YourUsername\AppData\Roaming\Telegram Desktop\tdata
نکته: بجای کلمه YourUsername باید نام کاربری شما در ویندوز قرار بگیرد

تغییر مسیر پیش فرض پوشه دانلود تلگرام در ویندوز:

برای تغییر مسیر پوشه دانلود در تلگرام دسکتاپ ابتدا وارد تنظیمات تلگرام شده و مطابق شکل زیر مسیر را به دلخواه خود تنظیم کنید.

در تنظیمات تلگرام روی گزینه default folder کلیک کنید.
در تنظیمات تلگرام روی گزینه default folder کلیک کنید.

همچنین اگر بر روی گزینه Clear all کلیک کنید حافظه کش تلگرام پاکسازی خواهد شد.

گزینه Custom Folder را برای تعیین مسیر دلخواه انتخاب کنید.
گزینه Custom Folder را برای تعیین مسیر دلخواه انتخاب کنید.

امیدوارم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.

تیم نوتیف

232 thoughts on “دسترسی به ویدئوها، صوت ها، تصاویر و دیگر فایل های دانلود شده در تلگرام

  1. سلام ، من شديدا نياز به يك فايل صوتي دارم كه قبلا در يك كانال دانلود كردم و گوش دادم . ولي الان اون كانال فك كنم حذف شده .
    در آيفون پوشه cash , كجاست و چطوري ميتونم بهش دست پيدا كنم .
    لطفا راهنمايي كنيد . با تشكر

  2. آقا ما اینو خودمون هم میدونیم داداش مشکل ما اینه که میزنیم رو خود آهنگ ذخیره توی گالری نمیاد واسمون

    1. خب اینکه توی گالری نمی یاد به این دلیله که داخل همه پوشه های ذکر شده فایلی به نام .nomedia وجود داره که گوشی با دیدن این فایل هیچ کدام از محتوای داخل پوشه ها را در گالری نمایش نمی دهد. برای اینکه مشکل حل شود باید در تنظیمات تلگرام گزینه Save to Gallery فعال باشد.

  3. سلام خسته نباشید ممنونم از وبلاگ خوبتون
    ببخشید من این برنامه رد داشتم مشکل من اینه که وقتی وارد میشم و و میخوام یک Audio ذخیره شده رو اجا کنم هرکاری میکنم پلی نمیشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید مرسی

    1. سلام مشکلی که شما می فرمایید به این دلیل است که فایل صوتی مورد نظر شما به درستی و کامل دانلود نشده. اگر مشخصات فایل را نگاه کنید خواهید دید که حجم آن کم یا در خیلی مواقع صفر کیلوبایت است.

  4. سلام
    درست میفرمایند، audio دانلود شده در تلگرام مستقیم وارد آلبوم موزیک نمیشن و داخل پوشه تلگرامم ک اجرا میکنی باز نمیشن کامل هم دانلود شدن. میشه بخاطر پسوند ogg باشه؟

  5. ببخشيد براي آيفون بايد ازچه توييك يابرنامه اي استفاده كرد ممنون

    1. اقامهران من ازراه سيديا خيلي سعي كردم يه توييك پيداكنم ولي نتونستم
      اكرشماهم چيزي پيداكردي همين جااطلاع رساني كن ممنون

  6. زحمت بكشيد برنامه يا توييك هاي مربوط به اين مشكل براي آيفون روهم معرفي كنيد
    باتشكر فراوان

  7. سلام
    آقا من گوشیمو تنظیم کارخانه کردم عکس عای تلگرامم پاک شده
    حالا چیکار کنم؟

    1. سلام دقیق تر باید بیان کنید متوجه منظورتان نشدم. اما اگر منظورتان تصاویر اشخاص است نگران نباشید تصاویر به مرور بارگزاری خواهد شد.

      1. سلام
        مهندس منظور من عکسهای دانلود شدمه
        امکان برگشت داره؟
        یه سوال دیگه دارم
        من ریپورت شدم آیا امکان دارد از ریپورتی در بیام؟

  8. سلام.فایل دان شده تو اکسپلور که پلی نمیشه رو چطور میگید حجمش ناقص چطور باید حجمش رو مجددن دان کنیم.سپاس گذارم

    1. سلام در خیلی مواقع بدلیل کندی اینترنت تلگرام قادر نیست یک فایل را بطور کامل دانلود کند و فایل درست دانلود نمی شود. برای حل مشکل باید پیام مرتبط با آن فایل را پیدا کرده و فایل را مجدداً دانلود کنید.

  9. سلام اينايي كه گفتيد براي اندرويده اگه امكان داره براي گوشي هاي آيفون هم بگيد

  10. وقتی فرمت اهنگ داملود شده ogg هست اگر از فایل منیجر گوشی بری پخش نمیکنه اینکه میگید کامل دانلود نشده هییچ ربطی نداره به موضوع

    1. برعکس دوست عزیز بسیاری از فایل هایی که پخش نمی شوند اگر سایز آنها را مشاهده کنید خیلی از آنها حجمشان صفر است. برخی هم کامل دانلود نشده اند. برای پخش ogg هم برنامه های زیادی هست.

  11. سلام
    میشه یه راهی بگید که فایل های تلگرام روی حافظه دستگاه ذخیره نشه و روی کارت حافظه ذخیره بشه مستقیماً؟؟؟؟

    1. سلام متاسفانه در نسخه فعلی تلگرام چنین امکانی فراهم نیست شاید در نسخه های آینده چنین امکانی به تلگرام اضافه شود.

  12. آقا تمام فایل های صوتی که دانلود کردم از کانال ها توی پوشه همین َAUdio یا حتا DOcument ذخیره تشده.یعنی میخام اینو بگم که هرکدوم که دلش خاسته سیو کرده.راجع به دانلود شدن کاملش هم مطمینم.الان ازین ناراحتم که چجوری برم تک تک اینارو پیدا کنم.من به خیال اینکه همش سیو میشه فقط دانلود کردم.ویدیوهام همه هس اما موزیک ها نه.دلیلش برام عجیبه الان مه خاستم حالی کنم توی لپتاپ دیدم جز چنتا مجدود بفیشون نیس.اگ میتونین کمک کنین خاهشا.توی Cash هم همش عکس بود اونچلم رفتم

    1. مورد شما کمی عجیب است و بدون دیدن از نزدیک امکان اظهار نظر در مورد آن کمی سخت است. تنها چیزی که بنظرم می رسد این است که شاید کش گروه ها و کانال هایی که گفته اید را در بازه هایی خالی کرده باشید و فایل ها به این دلیل پاک شده باشند. هر چند که این فرضیه هم زیاد قوی نیست.

  13. یه سوال دیگم ایننه که نمیشه این فایل ها به همون اسم ذخیره بشن؟؟ اونجوری همش شماره نباشه.دونه دونه باید بشینی بره اهنگا اسم بزاری بعد از خالی کردن توی لپتاپ

    1. سلام دوست عزیز، فعلاً که نسخه فعلی تلگرام چنین قابلیتی را ندارد اما شاید در نسخه های جدیدتر این امکان فراهم شود

  14. سلام مهندس من این مسیر پوشه تلگرامو در کدوم قسمت ویندوز قرار بدم اگه میشه راهنمایی بفرمایید

    1. سلام در نوار آدرس یا کادر Run
      یا مسیر را دنبال کرده و قدم به قدم پوشه ها را باز کنید تا به پوشه مقصد برسید.
      یا روی آیکون تلگرام در دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید و از کادر باز شده گزینه Open file location را برای باز شدن پوشه تلگرام انتخاب کنید.

  15. مهندس سوال همه رو جواب می دید به جز من 2 هفته که به وبلاگ تون سر می زنم ببینم جوابمو دادین می بیتم ندادین واقعا ممنون

    1. سلام دوست عزیز. سوالتان را مجدداً بیان کنید. چون من پیامی از شما مشاهده نمی کنم. برخی از سوالات هم بدلیل نقص و یا دلایل دیگر قابل پاسخگویی نیستند.

  16. چگونه فایلی را که لینکش موجود است از تلگرام دانلود و ذخیره کنم. ممنون

    1. متوجه سوال شما نشدم. اگر لینکی برای شما ارسال شده می توانید با هر مرورگری آن را دانلود کنید.

  17. سلام.من تو یه کانال آموزشی انروید تو تلگرام عضوم.مطالب قبلی را هم گرفتم .میخواستم برای خودم مطالب را آرشیو نگهدارم روی سیستم کامپیوتر .کانال به این صورته که ترکیبی از عکس و متن هست .اما عکسها در تلگرام ایمیج نامرتبه و تعداد هم بالاست .آیا در خود تلگرام راهی برای گرفتن بک آپ از مطالب وجود دارد؟چه راهی را پیشنهاد میکنید؟

  18. سلام.تو تلگرام یه فایل وردword فرستادن واسم می خوام اونودانلود کنم بعد بزنم کامپیوتر بازش کنم اما وقتی تو تلگرام گزینه ی save to download رو می زنم دانلود نمیشه.مشکل از کجاست؟ممنون

    1. سلام مشکلی که می فرمایید نیاز به بررسی از نزدیک دارد و بدون دیدن نمی توان اظهار نظر مناسبی کرد. اما به عنوان یک پیشنهاد می توانید از نسخه ویندوزی تلگرام استفاده کنید و باید بدانید که فایل ورد در پوشه Telegram Documents ذخیره می شود.

  19. ممنون از پاسخگویی سریعتون.اون فایل لود میشه ولی تو پوشه ی telegram documents ذخیره نمیشه.مشکل ذخیره نشدن فایل های word هست.نسخه ی جدید تلگرام رو نصب کردم شاید درست بشه.بازم ممنون

  20. سلام.میشه یه برنامه مطمءن برای پخش فایل ogg معرفی کنید
    هر برنامه ای دانلود میکنم نمیتونه پخش کنه
    آهنگای تلگرام با این پسوند ذخیره میشن.حجم هم دارن
    لطفا گمک کنید 😭

  21. سلام
    من وقتی وارد این پوشه در کامپیوتر میشوم هیچ فایلی داخلش نیست
    ایا میشه این مسیر رو تغییر داد ؟
    با تشکر

    1. سلام تغییر مسیر فقط هنگام نصب میسر است. و بله همانطور که گفتم نسخه دسکتاپ فایل ها را بصورت کد شده ذخیره می کند که دسترسی به آنها براحتی ممکن نیست.

  22. سلام مهندس هر روز داره عکسام بیشتر می شه تلگرام که می دونید واس خودش سیو می کنه تو پوشه tdataباید چی کار کنم ؟ بعد تو کدوم قسمت ویندوز من این مسیراتونو سرچ کنم؟

  23. من تلگرام رو رو لبتابم نصب کردم نمی دونید عکس ها کجا ذخیره می شه
    چون فیلم و آهنگ تو

    c:\users\xxxxxx\download\telegram desktop
    اما نمی دونم عکس ها کجا می ره امیدوارم خود به خود رو کامپیوترم ذخیره نشه اونایی که دستی Save می کنم می دونم کجا می ره

    1. سلام کش تلگرام نسخه ویندوز بصورت کد شده ذخیره می شوند و براحتی قابل باز شدن نیستند یعنی بازکردنشان تقریباً محال است. می توانید کش ذخیره شده را از طریق منوی تنظیمات خالی کنید.

    1. عکس های ذخیره شده کد شده هستند و برای باز کردنشان نیاز به کلید دیکود آنها است و کلی مهارت که کار ساده ای نیست.

  24. سلام … نیاز فوری خواهشا …
    میخام فایل اتوران یا exe , تو تلگرام آپ کنم… چی لازمه ..
    خواهشا اضطراری ..
    جبران می کنم . فدا مدات

    1. سلام فایل ها و پوشه ها را فشرده کرده (با فرمت Zip یا RAR) و بعد فایل فشرده را با تلگرام ارسال کنید.

  25. با سلام.من یک کانال از تلگرام عضو هستم که در آن کای فایل های صوتی واسم میاد وقتی دانلود میکنم میتونم اونها رو همون لحظه گوش بدم ولی وقتی میخوام فایل رو از مسیر ویندوز باز کنم میگه امکان اجرا وجود نداره چه کنم ؟؟ آخه فایل ها رو میخوام روی سی دی واسه خودم ذخیره کنم.لطف میکنید جوابم رو به ایمیلم ارسال کنید . سپاسگزارم

    1. سلام دوست عزیز دقیق توضیح ندادید که با کدام نسخه اینکار را انجام می دهید اما اگر در ویندوز مشکل پخش فایل های صوتی دانلود شده از تلگرام را دارید بهتر است از پلیرهای دیگر نیز استفاده کنید. MediaMonkey یکی از بهترین نرم افزارهای پخش صوت در ویندوز می باشد.

  26. من دو تا تلگرام نصب رو گوشیم میخواستم بدونم میشه فولدر دانلودشون رو از هم جدا کرد؟

  27. سلام
    برای خالی کردن حافظه گوشیم، به فولدر telegram images رفتم تا برخی از عکسهایی که در تلگرام دانلود کرده ام و بطور خودکار در این فولدر ذخیره شده رو پاک کنم. اما هررر کاری میکنم پاک نمیشن و ارور میده. تعداد عکسهای من در این پوشه من خیلییی زیاده. حدود 7000 عکس و فضای زیادی از گوشی من رو اشغال کرده. لطفا راهنمایی کنید که چطوری پاک کنم. در ضمن نمیخام با select all کردن، همه رو پاک کنم. وقتی هم که انتخابی delete میکنم ارور میده و پاک نمیکنه.

    1. سلام. اشکال از گوشی شما و یا برنامه مدیریت فایل شما است. ترجیحاً با برنامه های دیگر هم تست کنید. باز هم اینجور مشکلات نیاز به بررسی از نزدیک دارد و از راه دور نمی شود اظهار نظر کرد.

  28. سلام
    وقتتون بخیر
    چطور می توان عکس هایی که به صورت کش در در ویندوز ذخیره شدن از تلگرام دسکتاپ باز کرد؟

    1. سلام متشکر
      باز کردن این تصاویر با هیچ برنامه ای امکان پذیر نیست مگر اینکه کلید رمزگشایی آنها را یک برنامه داشته باشد که چنین چیزی فعلاً احتمالش زیر یک درصد است.

  29. سلام
    من روي كامپيوترم تلگرام نصب كردم همه ي فايل هاي دانلود شدمو ميخوام به گوشيم انتقال بدم اما كليپ ها در گوشيم باز نميشن، مشكل از چيه آيا راهي داره؟ در ضمن اينم بگم گوشيم تلگرام روش نصب نيست. حتماً بايد تلگرام نصب باشه تا كليپ ها رو ببينم؟

    1. سلام باید از برنامه مناسب در گوشی استفاده کنید. MX Player را فراموش نکنید.

  30. سلام
    فایل های صوتی تلگرام رو روی لب تاپ save as کردم . حالا با چه برنامه هایی میشه بازشون کرد؟؟

  31. سلام
    ميخواستم ببينم چطوري ميشه يه آهنگ روكه دوستام تو تلگرام برام فرستادن رو تو موبايلم ذخيره كنم
    گوشيم آيفن ٦إس

    ممنون

    1. سلام در مورد گوشی های آیفون خیلی سوال میشه ولی متاسفانه سیستم بسته سیستم عامل iOS در گوشی های شرکت اپل اجازه بسیاری از کارها رو نمیده اگر در وب جستجو کنید بسیاری از کاربران آیفون برای مشکل شما پیشنهاد دادند که از نسخه وب تلگرام استفاده کنید. این هم از مصاعب گوشی های اپل هست که کاربران باهاش دست به گریبانند.

  32. سلام آقای مهندس خوبید؟؟ دو تا سوال دارم ممنون میشم راهنماییم کنید. چطوری از طریق تلگرام نصب شده روی لپ تاب میشه فایل صوتی ارسال کرد( البته صدای خودمون در همون لحظه ) و اینکه چطور میشه فتحه و ضمه واسه متن تایپیمون نمایش داداه بشه آیا تلگرام این امکانو داره؟؟ مرسی

    1. سلام
      1- برای ارسال صدا با لپ تاپ باید در قسمت تایپ پیام روی علامت میکروفن کلیک کرده و کلید ماوس را نگه دارید تا عملیات ضبط صدا شروع شود. البته باید لپ تاب به میکروفن مجهز باشد که 99 درصد لپ تاب ها میکروفن دارند.
      2- برای فتحه و ضمه و … باید از ترکیب کلید Shift و کلیدهای Q,w,e,a,s,d استفاده کنید. تلگرام بخوبی از این کاراکترها پشتیبانی می کند.

  33. سلام.چگونه از تلگرام در آيفون 5 مستقیماً عکس و تست به مثلاً واتس آپ یا سایر شبکه های اجتماعی فوروارد کنم.

    1. سلام متاسفانه فکر می کنم محیط iOS امکانات مناسبی برای انجام راحت این کار ندارد. البته اگر دوستان دیگر راهی بلدند ارائه کنند.

  34. با سلام.كانالي در تلگرام داشتم كه الان حذف شده ولي در قسمت cashe تلگرامم كليپ و عكساش موجوده ، نميدونم چطوري ميتونم بهشون دسترسي پيدا كنم ، خيلي برام مهمه . گوشيم آيفونه و هرچقدر جستجو كردم راه حلي پيدا نكردم، ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    1. سلام بیرون کشیدن فایل ها از گوشی آیفون آن هم کش برنامه ها بدلیل پلتفرم بسته iOS کار راحتی نیست و نیاز به متخصص دارد.

  35. درود بر شما. چند تا ویدیو یکی دو ساعته از طریق idm گوشی آندروید (اس 4 ) دانلود کردم وقتی که به مموری گوشیم انتقالشون میدم تو گالری اصلا نشون داده نمیشن حتی تو حافظه خود گوشی هم تو گالری نشون داده نمیشنباید برم تو قسمت فایلها که ببینمشون ممکنه علتش بفرمایید؟
    متشکرم

    1. درود بر شما، این دست مشکلات بیشتر به باگ های اندروید و مشکلات گوشی مرتبط می شوند ولی بازهم تا از نزدیک دیده نشود نمی توان درست اظهار نظرکرد.

  36. سلام. اگر نسخه قدیمی تلگرام که cache settings ندارد و روی گوشی نصب کنیم. باز هم پیام های ارسال شده و دریافت شده ذخیره می شود در تلگرام…

  37. سلام در نسخه جدید تلگرام دسکتاپ که برای ویندوز هست هیچ پوشه ای به نام Telegram Desktop در هیچکدام از آدرسهای داده شده درست نمیشود
    لطفا بگوئید در نخسه های جدید عکسها کجا ذخیره میشود برای فیلم خودم آدرس میدم تا دالنود بشه ولی عکسها معلوم نیست کجا میره
    با تشکر از جوابهاتون به پرسشها

    1. حتی اگر به تصاویر دانلود شده توسط نسخه دسکتاپ دسترسی هم داشته باشید چون بصورت رمز شده ذخیره می شوند نمی توانید به آنها دسترسی داشته باشید. بهترین راه ذخیره تصاویر مورد نظر توسز خودشماست آنهم با گزینه Save to Gallery

  38. سلام…یه ویدئو که به یک متن ضمیمه بود توی تلگرام دانلود کردم اما خود ویدئو رو نتونستم پیدا کنم…فقط همونجایی که ضمیمه هست میتونم ویدئو رو ببینم…همه فولدرای دستگاه هم گشتم نبود…اگه میتونید راهنمایی کنید…ممنون

    1. سلام خوب نگشتید قطعاً باید پیدا شود. پوشه Telegram Documents رو هم حتماً بگردید.

  39. سلام وقت بخیر
    من برا کارم به تلگرام در پی سی(ویندوز) نیاز دارم اما مشکلم اینه که فایلا در درایو سی هم سیو میشه که باعث شده سریع حافظه سی پر شه.در صورتی که درایو ذخیره ام دی است.شما می دانید در درایو سی در چه قسمتی ذخیره میشه؟مثل اندروید که در cache ذخیره میشه.

    1. سلام دوست عزیز بهتر است هر وقت این مشکل پیش آمد از تنظیمات تلگرام در قسمت Local Storage گزینه Clear All را برای پاکسازی کش تلگرام انتخاب کنید. برای تغییر مسیر پیش فرض پوشه دانلود تلگرام هم از قسمت Download Path نسبت به تغییر مسیر و انتخاب پوشه های در درایو D اقدام کنید.

  40. سلام استاد.راهی هست که فیلمها و عکسهای تلگرام به صورت اتومات در حافظه جانبی پر بشن؟

  41. سلام
    گوشی من LG G4 هست…
    شما آدرس ذخیره سازی عکس ها و فیلما رو دادین
    اگ بخوام این آدرس رو تغییر بدم باید چیکار کنم؟
    ینی ب حافظه ی داخلی نره…
    بره تو sd card
    ممنون

  42. سلام گزینه save to galleryدر تلگرام ویندوز کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم زود جواب بدین

    1. سلام وقتی عکسی را باز می کنید به علامت فلش رو به پایین در گوشه پایین سمت راست تصویر دفت کنید.

      1. سلام محمد هستم شما منظور منو متوجه نشدید من دنبال گزینه ای هستم که همه عکس ها اتو ماتیک زخیره بشن ممنون میشم پاسخ بدید

        1. سلام، چنین تنظیمی در نسخه فعلی تلگرام وجود ندارد. در نسخه فعلی می توان تنظیم کرد که تصاویر خودکار دانلود شوند اما این دانلود فایل را بصورت کد شده برای کش خود تلگرام ذخیره می کند و برای دانلود تصاویر در پوشه Telegram Download که در پوشه دانلود ویندوز واقع شده راه خودکاری وجود ندارد. شاید در نسخه های بعدی چنین قابلیتی به آن اضافه شود.

  43. سلام دوست عزیز،میخواستم بدونم چجوری میشه محل ذخیره سازی فایلهای تلگرام رو از حافظه اصلی دستگاه اندرویدی به sd cardانتقال داد،به شکلی که فایلهایی که دانلود میشن به جای ذخیره شدن تو پوشه ی تلگرام حافظه اصلی به sd cardانتقال پیدا کنن،البته بگم که خود برنامه رو به sd cardانتقال دادم اما فایلهای مدیاش همچنان روی حافظه ی اصلی ذخیره میشه. ممنون

    1. سلام فعلاً چنین امکانی فراهم نیست و فکر نکنم در نسخه های آینده نیز به تلگرام اضافه شود به دلایل فنی که مطرح کردن آنها در اینجا از حوصله متن خارج است.

  44. چگونه میتوانم محل ذخیره فایل خای تلگرام رو به کارت حافظه انتقال دهم

    1. سلام بنا به دلایل مختلفی این موضوع در تلگرام امکان پذیر نیست. مهمترین دلیل این است که ممکن است فایل های کش شده ذحیره شده در کارت حافظه با سوختن آن یا جدا شدن آن از گوشی از دسترس تلگرام خارج شوند.

  45. من چطوری میتونم محل ذخیره فیلم ها و ویدیو هاموکه تو تلگرام دانلود میکنم به مموری تغییر بدم.لطفا جواب بدین

    1. سلام به دلایل مختلفی این امکان در تلگرام وجود ندارد. البته منظورم نسخه های اندرویدی و iOS است.

  46. سلام خسته نباشید اقای مهندس..ببخشید میخاستم بدونم نرم افزاری برای گوشی های اندروید هست ک اهنگ هایی که از تلگرام دانلود میکنیم برامون پخش کنه مثل موزیک پلیرهایی مانند google music player…

    1. سلام همه برنامه ها این قابلیت را دارند کافی است آهنگ های دانلود شده را از پوشه تلگرام به پوشه دیگری منتقل کنید.

  47. سلام من نمیتونم در موبایل اپل فایل های صوتی ضبط شده در رکوردر موبایل را با اسم (نامی که برای فایل انتخاب کردم) را در تلگرام به اشتراک بگذارم این اتفاق از بعد از آپدیت تلگرام افتاد
    الان فایل های صوتی مثل فایلی که در خود تلگرام میفرستیم به اشتراک گذاشته می شود. مشکل من نداشتن اسم بر روی فایل صوتی است. لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام متاسفانه من به نسخه iOS دسترسی ندارم و ریزه کاری های آن را بررسی نکرده ام اگر دوستانی هستند که می توانند کمک کنند خوشحال میشویم نظر آنها را اینجا داشته باشیم.

  48. سلام من اندروید نوت فایو رو به ۶ ارتقا دادم وقتی تو فیلمهای تلگرام میرم فیلم تموم میشه یا بک میزنم کلا از پوشه خارج میشه و برای دیدن فیلم بعدی دوباره باید از اول برم تو حافظه و تلگرام و فیلم قبل از اپدیت اینجور نبود بعد از فیلم تو همون پوشه و تو لیست فیلما باقی میموند خواهشا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام هرچند که درست متوجه سوالتان نشدم اما این مشکلات در بروزرسانی ها طبیعی هستند و بعد از مدتی نسخه های اصلاح شده ارائه خواهند شد که این مشکلات را برطرف می کنند.

  49. سلام.پهلوون مشکل من اینه ک وقتی فایلی رو از تلگرام دان میکنم با اسم خودش ذخیره نمیشه.تلگرامم انگلیسی یا همون رسمیه.چکارش کنم درست بشه؟

    1. سلام، این موضوع مرتبط با تصاویر و ویدئوهایی است که بصورت معمولی در تلگرام ارسال می شوند و تلگرام بدلیل مباحث فنی در سرورها به هر کدام از این فایل ها یک نام یکتا و غیر تکراری اختصاص می دهد تا از مشکلات فنی که ممکن است رخ دهد جلوگیری کند. برای اینکه نام فایل ها تغییر نکند باید آنها را بصورت فایل (File) نه بصورت تصویر یا ویدئو (Picture, Video) ارسال کنید. جای هم در تنظیمات در نسخه های فعلی برای تغییر این وضعیت وجود ندارد.

  50. سلام تورو به خدا کمکم کنید خواهرم زد کش تلگرامم و پاک کرد هرچی تو پوشه های تلگرامی ام بود پاک شد ذخیره در گالری هم برداشته بودم هرچی لود میکردم تو اون پوشه ها ذخیره میشد بدبخت شدم هیچ برنامه ریکاوری نیست برشون گردونم😭😭

    1. سلام برنامه ریکاوری هست ولی اینکه همه چیز را برگرداند به شانستان بستگی دارد. برای برنامه ریکاوری هم در گوگل جستجو کنید.

  51. درود
    وقت بخیر
    ببخشید جناب چند وقت پیش برای یکی از دوستان مشکلی پیش اومد وواز من خواست از تلگرامم خارج بشم و وارد تلگرام خودش بشم و اون کد تایید رو برام فرستاد وقتی وارد شدم تمام مخاطبین من براش کپی شده …راضیش کردم تلگرامشو دیلیت اکانت کرد و دوباره ساخت حالا میگه کلیه ی مخاطبین در ایمو هم هستن …و با سر به سرگذاشتنشون آبروی منو به خطر میندازه …اینم بگم این برنامه هاش رو کامپیوتر نصبه ….میخوام وارد کامپیوترش بشم فقط اینکه بگید این مخاطبین ایمو و تلگرام در کدام پوشه ذخیره میشن ….چون تا جایی که اطلاع دارم …مثل wordpad اینا ذخیره میشه
    و یا اینکه شما 1مسیر بگید من برم که کلیه ی مخاطبین من که براش کپی شده چه تلگرام چه ایمو (…البته خودم ایمو نداشتم) از داخل کامپیوترش پاک بشه چون من نمیتونم وارد برنامه ایمو یا تلگرامش بشم و اونجا پاک کنم…..

    1. سلام دوست عزیز در ابتدا باید عرض کنم که مخاطبین تلگرام و imo در سرورهای این نرم افزارها ذخیره می شوند نه در دستگاه که شما بتوانید با پاک کردن پوشه مشکل را حل کنید. راه چاره این است که حساب ایمو ایشان هم پاک شود. آموزش حذف اکانت imo در این آدرس ارائه شده است.

  52. با سلام خدمت مدیر محترم
    ایا امکانی هست که در تلگرام عکس تصاویر صداها بجای ذخیره در حافظه داخلی مستقیمابرروی حافظه خارجی (sd) ذخیره شود لطفا راهنمایی بفرمایید
    باتشکر
    حمبد

    1. سلام قبلاً به این سوال جواب داده شده. چنین امکانی فعلاً وجود ندارد.

  53. با سلام و خسته نباشید
    من مدیا پد هواوی مدل T1-701u دارم و نمیتونم پوشه تلگرام رو توش پیدا کنم تقریبا چیزی تو تبلتم ندارم اما استوریجم به خاطر تلگرام پر شده لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز از قسمت Clear Cache تلگرام اقدام به خالی کردن کش آن کنید تا مشکل حل شود.

  54. سلام.خسته نباشید.
    میخواستم بدونم پوشه ای برای ذخیره پی امای تلگرام هست یا نه؟یا پی امای تلگرام هم مثل عکسا و ویدیو ها و ویسا در حافظه گوشی ذخیره میشن یا نه؟

    1. سلام هیچکدام از مواردی که گفتید اتفاق نمی افتد. تلگرام پیام های محلی را در یک پایگاه داده بصورت رمز شده نگه داری می کند که این پایگاه داده براحتی در دسترس کاربران نیست و در پوشه ای که تلگرام فایل های دانلود شده را نگه داری می کند ذخیره نشده است و در پوشه خود برنامه است که این پوشه نیز در پوشه اندروید قرار دارد.

  55. سلام من به تازگی گوشی جی 7 سامسونگ خریدم.از وقتی گوشی رو خریدم هرچی ک تو تلگرام دانلود میشه بعد ی مدت میرم میبینم همه برگشتن ب حالت دانلود نشده.میرم میبینم همه فایلها (عکس و فیلم و اهنگ و..)از پوشه تلگرام حذف شده شما میدونید علت چی هست ؟

    1. سلام شما قطعاً از برنامه ای که بصورت خودکار کش برنامه ها را برای افزایش فضای حافظه گوشی پاک می کنند استفاده می کنید و یا در تلگرام شما در تنطیمات کش آن تنظیم شده که بعد از مدت زمان مشخصی فایل های قدیمی در کش بصورت خودکار پاک سازی شوند. باید بیشتر بررسی کنید.

    1. سلام بخاطر پلتفرم بسته iOS متاسفانه امکان دسترسی به راحتی اندروید در آیفون فراهم نیست.

  56. سلام
    درمورد اسم فایل دانلودی می خوام ازتون سوال کنم چونکه همه ی فایل ها بر حسب ترتیب دانلود پشت سر هم به جای نام اصلیشون تلگرام با اعدادی ذخیره میکنه ایا امکانش هست که کاری کرد فایلا با اسم اصایشون ذخیره شن یا باید خودمون اسمشو تغییر بدیم؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

    1. سلام متاسفانه در حال حاضر خیر راهی برای این کار وجود ندارد. شاید در بروزرسانی های آینده این امکان به تلگرام اضافه شود.

  57. سلام
    من وقتی که با ویندوز فایل رو برای کانال تلگرام می فرستم به شکل فایل فرستاده میشه می خواستم بپرسم چه جوری می تونم به شکل ویدئو بفرستم ؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

    1. برای ارسال ویدئو ها بصورتی که پیشنمایش آنها نمایش داده شود بهتر است از نسخه اندرویدی بهره ببرید. همچنین اگر به ویدئوها توضیحات اضافه کنید (روی ویدئوی ارسال شده راست کلیک کنید و گزینه Edit را انتخاب کنید) در بسیاری از موارد ویدئو از حالت فایل به شکل پیشنمایش در می آید.

  58. سلام . در تلگرام متن پیغامها کجا ذخیره میشه؟
    شما محل ذخیره ویدئو و تصاویرو pdf گذاشتید ولی متن text یا نوشته ها کجا ذخیره میشه؟
    مرسی

    1. سلام، امکان دسترسی به متن های ذخیره شده از عهده کاربران عادی خارج است و باید در پلتفرم اندروید دستگاه روت شده باشد تا بتوان پایگاه داده تلگرام را با برنامه های مخصوص به همین کار باز و مشاهده کرد که این موارد نیازمند دانش فنی مناسب در زمینه برنامه نویسی و اندروید می باشد.

  59. همين موضوع براي ايفون چي چجوريه مثلا من ميخوام سه ويس ك مربوط به سه ماه پيشه از توي پي وي تو تلگرام پيدا كنم

    1. سلام همانطور که در کامنت های قبلی گفته شده آیفون دارای پلتفرم بسته ای است و امکان دسترسی به این فایل ها در آیفون به راحتی اندروید نیست.

  60. سلام .عصر به خیر توی تلگرام امکانش هست که بعضی پیامها رو جایی ذخیره کنیم.پیامهای متنیها!ممنون

    1. بله راه های زیادی است، از نرم افزار Keep گوگل استفاده کنید، لاین کیپ هم امکان جالبی از نرم افزار Line است، همچنین در خود تلگرام یک گروه برای خودتان درست کنید و پیام ها را به آن گروه ارسال کنید و خیلی راه های دیگر که از حوصله این متن خارج است.

  61. سلام اسم فایل های ذخره شده رو نمیشه از شماره به اسم دیگه ای تبدیل کرد ممنون

    1. سلام خیر متاسفانه فعلاً اینکار در خود تلگرام امکان پذیر نیست و این اسامی بصورت خودکار توسط تلگرام گذاشته می شوند. اما در خارج از تلگرام با برنامه های مدیرت فایل می توان این کار را انجام داد.

  62. سلام. راستش تلگرام من خود به خود اپليکشن دانلود ميکنه. تو قسمت تنظيماتشم رفتم قسمت اتوماتيک مديا. دانلود همشو no media کردم ولي بازم برنامه دانلود ميکنه .عکس و موزيک و فايلو اينا نه فقط خود به خود اپليکشن دان ميکنه.چي کار کنم؟ حجم برنامه هاشم نسبتا زياده.

    1. متوجه سوال شما نشدم. اپلیکیشن دانلود می کند؟!!! یعنی منظورتان فایل های APK ارسالی در گروه ها و کانال هاست؟

      برای رفع مشکل بهتر است تلگرام را حذف و نصب مجدد کنید و دوباره وارد حساب خود شوید. شاید مشکل حل شود.

  63. سلام.ممکنه بفرمایید چطور میتونم فایل های صوتی دانلود شده در تلگرام رو که در پوشه ی تلگرام ذخیره میشن در گالری ذخیره کنم.
    اگر به ایمیل ام پاسخ بدید ممنون میشم

    1. سلام کافی است فایل ها را از پوشه تلگرام به یک پوشه دلخواه دیگر انتقال دهید. البته بدون فایل .nomedia
      و یا گزینه save to galley را در تنظیمات تلگرام فعال کنید. البته این کار همه محتوای دانلود شده اعم از فیلم، عکس و موسیقی را برای برنامه های چند رسانه ای مثل گالری و پخش کننده های فیلم و موزیک قابل دیدن می کند.

    1. آیفون متاسفانه سیستم بسیار بسته ای دارد و کار به راحتی اندروید نیست.

  64. سلام دادا ما خودمونم اینارو میدونیم ولی توی نسخه ی دسکتاپ کامپیوتر وقتی تصاویررو میگیری توی اون پوشه ذخیره نمیشه اونا رو میگم ک مثلاتوی تصاویراموزشی شما تعدادشون13119imagesهست رو.کجا ذخیره میشن؟

    1. سلام مواردی که می فرمایید در درون پوشه نصب تلگرام دسکتاپ و بصورت رمز شده ذخیره شده اند و دسترسی به آنها امکان پذیر نیست.

  65. باسلام وخسته نباشید…ببخشید عکسها و ویدئو هایی که درتلگرام به صورت خصوصی میفرستیم در گزینه ای بنام shared mediaذخیره میشه .آیا دیگران هم میتونن وارد این گزینه بشن و اونا رو ببین ؟؟؟ باتشکر

    1. سلام خیر افراد دیگر به این قسمت دسترسی ندارند و فقط افرادی که در مکالمه عضو هستند می توانند این قسمت را مشاهده کنند.

  66. سلام دوستان خسته نباشیدببخشیدمن توتلگرام یکی ازدوستام واسم اهنگ فرستادومن بعدازاینکه اهنگودانلود کردم روی اهنگ میزنم ولی گزینه ای به نام سیونمیادفقطسه تاگزینهforward,reply,deletمیادبایدچیکارکنم که توموزیکام سیو بشه لططططططططفااااا جواب بدید .مـــــــــــــــــــــمنون

    1. دوست عزیز آهنگ در پوشه Telegram Audio ذخیره شده و نیازی به سیو مجدد نیست.

  67. سلام ببخشیدمن توپوشه telegram audioرفتم موزیک هابودولی روش که مبزدم مینوشت متاسفانه فایل پخش نشد الان مشکل ازکجاشه ممممنووون ازپاسخ سریعتون

    1. سلام فایل ها رو بررسی کنید و اگر دیدید حجم یک فایل 0 یا در حد چند کیلو بایت است این فایلها بصورت کامل دانلود نشده اند. اگر حجم فایل صفر نیست و درست و کامل دانلود شده است پس باید از یک پلیر مناسب برای پخش آنها استفاده کنید.

  68. سلام
    من از اینترنت وای فای استفاده میکنم ایا چیزهایی از قبیل عکس gifموزیک فیلم با وای فای دانلود میکنم در جایی غیر گوشی ذخیره میشود…سروری یا چیزی که اینها رو نگه داره و من ندونم؟

    1. سلام
      خیر دوست عزیز این موارد در جای دیگری ذخیره نمی شوند. البته در حالت عادی در حالت غیر عادی ممکن است هکرها به این اطلاعات بصورت لحظه ای دست پیدا کنند که این موضوع خیلی خاص و نادر است و برای شما مشکلی نیست دوست عزیز

  69. با سلام گوشی ال جی استایلوس 2 جدید خریدم تلگرام رو روش نصب کردم ولی ضمن اینکه پوشه ای بنام تلگرام تو حافظه داخلی گوشی وجود نداره-هر فیلم تصویر ویا آهنگی تو تلگرام دانلود میشه نمیدونم کجا میره ذخیره میشه-تو setting تلگرام هم save to galeryفعاله لطفا راهنمایی کنید چطوری برم به پوشه تلگرام یا تنظیماتی انجام بدم تا دسترسی پیدا کنم

    1. سلام
      به احتمال زیاد پوشه تلگرام اگر در مسیر ریشه حافظه اصلی وجود ندارد باید در مسیر android/data باشد.
      برای ایندست مشکلات نیاز به بررسی از نزدیک است.

  70. سلام خسته نباشین ببخشین کسی میدونه اون عکس های که در تلگرام تو گوشی آیفون ذخیره میشن کجا میرن؟

    1. سلام قبلاً هم به این سوال جواب داده شده. بدلیل سیستم بسته iOS امکان دسترسی به فایل های ذخیره شده توسط تلگرام وجود ندارد.

  71. سلام.آیا میشه عکس های پست گذاشته شده فقط یک کانال بخصوص را ذخیره کرد.
    دوم اینکه من تو گالری ام کلی عکس و فیلم پستهای تلگرام و ذخیره کرده بودم ولی وقتی فضای کش حافظه تلگرامم و پاک کردم اونا هم غیبشون زد!
    آیا میشه دوباره اونا رو برگردوند؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام دانلود انتخابی تصاویر ممکن نیست
      با پاک کردن کش فایل های دانلود ده در پوشه تلگرام حذف می شود و این امر طبیعی است. برای عدم حذف باید تصاویر مورد علاقه را با گزینه Save To Gallery ذخیره کنید.
      نرم افزارهای بازیابی اطلاعات ممکن است بتوانند فایل های پاک شده را برگردانند.

  72. سلام.من یک اکانت مشترک در گوشی و کامپیوتر دارم.حالا گوشی خراب شده میخواستم ببینم از طریق تلگرام کامپیوتر میتونم به گالری و لیست مخاطبین گوشی دسترسی داشته باشم؟

    1. سلام، خیر چنین دسترسی میسر نیست. فقط به مخاطبین خود تلگرام دسترسی دارید.

  73. سلام من این مسیر رفتم C:\Users\YourUsername\AppData\Roaming\Telegram Desktop\tdata فایلارم میاره ولی فرمت عکس نیست نمیتونم فایلا رو با هیچ برنامه ای باز کنم چیکار کنم؟

    1. بله همانطور که در مطلب هم گفتم این فایل ها توسط تلگرام رمزنگاری شده و نمی توان آنها را باز کرد.

  74. لطفا راهنماییم کنید چطور میتونم به حافظه کش تلگرام ویندوز دسترسی پیدا کنم برام خیلی مهمه یه عکسی لود شد ولی سیوش نکردم حالا از کانال حذفش کردن چطوری پیداش کنم توی کامپیوترم؟

  75. سلام
    بنده از تلگرام دسکتاپ استفاده میکنم و مقدار بسیار زیادی اطلاعات رو دانلود کردم و بمرور حجم درایو اصلیم که بصورت پیشفرض مورد استفاده بود پر شد.بعد ناچار شدم ادرس جدیدی به تلگرام بدم و اونجا دانلود بشه.تا اینجا مشکلی نداشتم و خود تلگرام اطلاعات موجود در دو پوشه رو شناسایی میکرد و موقع نیاز باز میکرد.امروز اطلاعات پوشه ی قبلی رو به دومی منتقل کردم و حدود 10000 فایل با حجم 40 گیگ با هم الان قاطی شده و برام دیگه قابل تفکیک نیستن و نمیخام هم برگردونم به جای اول چون درایو سی من پر شده بود.الان تلگرام فایل هایی که در پوشه ی قبلی بوده رو دیگه نمیتونه تشخیص بده و عملا 28 گیگ از اطلاعات مهمم رو از دست دادم.یعنی باید از نو دانلود کنم و راه حلی نداره؟

    1. سلام فکر نکنم راه حلی برای حل مشکل باشد مگر اینکه فایل های جابجا شده را به جای اولشان برگردانید.

  76. اگر عکس‏ و فیلمی رو تو تلگرام لود کنین به صورت خودکار توی حافظه گوشی ذخیره میشه. توی مدیریت فایل ها توی فولدری به نام telegram . اگر مشکلتون اینه که توی گالری (gallery) نمیتونین اون عکس یا فیلم رو ببینید به احتمال زیاد دلیلش وجود یه فایل به نام nomedia توی فولدر تلگرامه. اگه این فایل رو پاک کنین می تونین عکس و فیلم ها رو توی گالری ببینین. البته این رو هم بگم که ممکنه این فایل رو نتونین پیدا کنین، اگه نشد باید گوشیتون رو با کابل به کامپیوتر (pc) یا لپتاپ وصل کنین و از اون طریق این فایل لعنتی رو پاک کنین. واسه محکم کاری توی خودِ تلگرام توی تنظیمات (settings) گزینه save to gallery رو روشن (on) کنین.

  77. سلام و درود. مرسی از وقتی که میزاری برای پاسخ و کمک .
    موزیک سیو شده از تلگرام که در پوشه صدا خود تلگرام در مدیریت فایلها قرار میگره رو چگونه میشه برد به صفحه دسکتاب گوشی یا تو برنامه موسیقی play? کلی بگم میخوام تمام موزیک گوشیم رو تو یه فایل داشته باشم … خیلی ممنون

  78. سلام
    توی گوشیهای روت شده هم امکان تغییر محل ذخیره تلگرام به کارت حافظه وجود نداره؟ اگه این امکان برای گوشیهای روت شده وجود داره لطفا راهنمایی کنید چطوری؟

    1. سلام
      نسخه رسمی تلگرام این ویژگی را ندارد چه در گوشی روت چه غیر روت.

  79. سلام دوست عزیز خسته نباشی من پروفایل دوستمو نگاه کردم ولی سیو تو گالریش نکردم.حالا اون عکسو حذف کرده از پروفایلش ایا اون عکس جایی ذخیره میشه.خیلی ممنون دوست بزرگوار.موفق باشین.

    1. سلام دوست عزیز
      تصاویر پروفایل در کش تلگرام ذخیره می شوند که مسیر آن در مطلب توضیح داده شده.

  80. کاش میگفتین توی ایفون چه راهی هست برای دسترسی به کلیپ های دانلود شده

    1. متاسفانه برای آیفون فعلاً راه راحت و مناسب وجود ندارد و یکی از دلایل دوست نداشتن آیفون توسط گیک ها همین سیستم بسته آن است.

  81. درود:
    وقتی توی گوشی فیلم دانلود میکنیم، فیلم هایی با حجم بالا چرا پس از دانلود باز نمیکنه و باید تو کامپیوتر بذاریم تا ببینیم. خب من که نمیتونم کامپیوتر رو با خودم اینو تونور ببرم

    1. سلام مشکل از برنامه پخش کننده گوشی شماست. از برنامه MXPlayer استفاده کنید. همچنین گوشی شما هم باید قدرت کافی برای پخش فیلم های حجیم و باکیفیت بالا را داشته باشد.

  82. سلام.ببخشید اگر کل پوشه ی telegram رو توی مموری کارت کپی کنم و بعد برنامه ی تلگرام رو پاک کنم،فایل های توی پوشه ای که کپی کردم تو مموری پاک میشه یا نه؟اگه پاک نشه باز میشن یا نه؟

    1. سلام خیر پاک نمی شوند و باز هم خواهند شد اگر درست کپی شده باشند و برنامه مناسب داشته باشید و درست هم دانلود شده باشند.

  83. سلام . اگه میشه لطف کنید راهنمایی کنید خیلی به این پاسخ نیاز دارم .وقتی عکسهای توی تلگرام رو میخوام نگاه کنم باید دونه دونه برم روش کلیک کنم تا تصویرو ببینم از اونجائیکه حجم تصاویر زیاده و من همیشه لازمه یک یا چند تا رو پرینت بگیریم خیلی زمان میبره .باید چیکار کنم؟ خیلی ممنون از راهنماییتون

    1. سلام دانلود خودکارتصاویر را در تنظیمات بررسی و در صورت نیاز فعال کنید.

  84. سلام من با یه مخاطبم چت کردم.بعد اون چتو به طور کامل پاک کردم تو اون چت یه عکس خیلی مهم واسم ارسال شده بود.چطور میتونم عکسو برگردونم.

    1. سلام اگر عکس را باز و مشاهده کرده باشید حتماً در پوشه تصاویر ذخیره شده است اگر کش تلگرام را بعد از آن تا الان پاکسازی نکرده اید کافی است محتوای پوشه تصاویر را برای یافتن تصویر موردنظرتان جستجو کنید.

  85. سلام
    شما فرموديد:
    «تصاویر دیگر بصورت رمز شده و بدون پسوند در پوشه ای دیگر در مسیر نصب تلگرام بنام tdata ذخیره می شوند که نمی توان آنها را خارج از تلگرام با برنامه دیگری باز کرد.»
    شما اين مطلب را حدود يك سال پيش نوشتيد مي‌خواستم بپرسم هنوز هم راهي براي استفاده از محتويات فولدر فوق وجود ندارد؟
    با تشكر

    1. سلام مرسی از دقت نظر شما. بنده هنوز راهی برای باز کردن فایل های رمز شده کش تلگرام در ویندوز پیدا نکرده ام. در صفحات انگلیسی هم اگر سرچ کنید می بینید که کسی موفق به اینکار نشده است.

  86. با سلامدوست عزیز ممنون از اطلاعات ارسالی
    منتها مطالبی که شما ارسال فرمودین بطور مشابه در فضای اینترنت وجود دارد
    چیزی که وجود ندارد یا یسار اندک است مطلبیست که براحتی از روی ان عبور فرمودید و به نظرم احتمال اشتباه هم در ان وجود دارد
    و ان بحث مربوط به حافظه کش در تلگرام است
    همانگونه که خود میدانید تمامی تصاویر و کلیپها و ایکونها ابتدا در حافظه کش ذخیره شده و در پنجره تلگرام به نمایش در میایند این فایلها کدگزاری شده و علارقم گفته شما به راحتی بازیافت نمیشود
    اگرچنانچه افرا بتوانند محتویات حافظه کش خود را ببینند حتی نیازی به ذخیره اطلاعات ندارند
    لذا از جنابعالی خواهشمندم چنانچه شیوه و متدی برای رویت و یا تبدیل فایلهای کش که معمولا برای افرادی که تلگرام را چه نصب کرده و چه از نسخه پرتابل و چه اندروید یا … استفاده مینمایند در مسیری به مانند زیر است
    \Telegram\tdata\…
    مطلبی دارید؟
    مثلا چگونه یک تصویر یا کلیپ را از بخش کش تلگرام بازیابی کنیم؟
    ممنون

    1. سلام
      نوع عملکرد تلگرام در پلتفرم های مختلف متفاوت است و هر کدام از ساختار مخصوص به همان پلتفرم بهره مند است. پس به طبع عملکرد نسخه ویندوز با نسخه اندروید در کار با سیستم، ذخیره سازی و امکاناتی که این دو سیستم عامل از نظر برنامه نویسی در اختیار توسعه دهنده قرار می ذهند متفاوت است. لذا در نسخه اندروید دسترسی به محتوای کش شده بسیار راحت تر از نسخه ویندوزی است. در مطلب بیان شده که اطلاعات کش شده در نسخه ویندوزی که بصورت کد شده ذخیره شده اند قابل دسترسی و کدگشایی نیستند. همچنین در نسخه ویندوزی با دانلود هر کلیپ فایل آن در پوشه Download\telegram desktop ذخیره می شود و ویدئوها از مواردی هستند که در حافظه کش بصورت کد شده ذخیره نمی شوند.

  87. سلام
    من ميخواستم فايل هاي صوتي دانلود شده توسط گوشيم رو روي كامپيوتر بريزم. ولي وقتي گوشي به كامپيوتر وصله و وارد پوشه مربوط به اون فايل ها ميشم، هيچ فايل صوتي نشون نمي ده( پوشه خاليه) در صورتيكه وقتي از طريق گوشي اون پوشه رو بازم ميكنم تمام فايل هاي صوتي موجوده و قابل استفاده است. لطفا منو راهنمايي كنيد

    1. سلام مطمئن شوید که پوشه مذکور مخفی نیست. همچنین می توانید یک پوشه جدید در گوشی درست کنید سپس تمامی آهنگ ها را با گوشی از فولدر اول به فولدر دوم تازه ساخته شده منتقل کنید سپس با کامپیوتر مجدد تست کنید ببینید آیا در پوشه جدید فایل ها نمایش داده می شود یا خیر. در ضمن باید مطمئن شوید که گوشی با حالت MTP و یا USB Storage به کامپیوتر وصل شده باشد و در حالت Camera نتصل نباشد.

  88. سلام با توجه به این که حجم tdata در نسخه ویندوز روز بروز بیشتر میشود. ایا با پاک کردن فایل های موجود در آن، حافظه و مطالب و مکالمات قدیمی تلگرام هم پاک میشوند؟ و ایا ممکنه که بفهمیم هر فایل مربوط به کدام مکالمه یا کانال و … است تا اضافی ها حذف بشه؟

    1. سلام. مطالب و مکالمات حذف نمی شوند. امکان تشخیص اینکه هر فایل مال چه قسمتی است هم ممکن نیست.

  89. سلام
    فرض کنید من در یک کانال آشپزی عضو هستم.
    این کانال 5000 عکس و کلیپ داره. آیا راهی وجود داره بتونم کل کلیپ ها رو دانلود کنم یا باید برم رو تک تک کلیپ ها و دستور سیو رو بزنم؟
    ممنون از راهنمایی

    1. سلام خیر راهی وجود ندارد و باید یکی یکی دانلود شوند. می توانید تنظیمات دانلود رسانه را برای فیلم ها، روی حالت خودکار بگذارید و بعد از اول تا آخر مطالب کانال را مرور کنید تا همه ویدئو ها بصورت خودکار دانلود شوند.

  90. سلام.کل فولدر tdata رو پاک کنم چه اتفاقی میافته؟درایو c جا نداره. میشه انتقالش داد به یه درایو دیگه؟
    ممنون

    1. سلام. وارد تنظیمات تلگرام شوید سپس از قسمت Advanced Settings گزینه Manage Local storage را انتخاب کنید و در پنجره ظاهر شده گزینه clear all رو بزنید تا تمام اطلاعات کش شده که حجم درایو را اشغال کرده اند پاک شوند.

  91. سلام
    عکسها،فیلمهاو…که در تلگرامم هست در گالری گوشیم ذخیره نمیشه گزینه سیو تو گالری هم فعاله …بنظرتون مشکل از چیه وباید چیکار کنم؟

    1. با فایل منیجر وارد پوشه های تلگرام شوید و اگر فایل NoMedia وجود دارد آن را پاک کنید تا مشکل حل شود.

  92. سلام
    خسته نباشید
    دوست عزیز اامکان برگرداندن مکالمات پاک شده تلگرام هست
    البته با نرم افزار ؟؟؟؟؟؟

    1. سلام. فکر نکنم براحتی این کار ممکن باشد من بشخصه هنوز ندیدم کسی توانسته باشد اینکار را انجام دهد. مباحث ریکاوری در اندروید براحتی ویندوز نیست و نیاز به تخصص بالایی دارد.

  93. سلام voice هایی که تو پوشه یAoudio ذخیره میشن وقتی میرم تو این پوشه اونجاplay نمیشن اگه میشه راهنمایی کنید

    1. سلام
      1: برخی از صوت ها ناقص دانلود می شوند و یا کلاً دانلود نمی شوند به همین دلیل این فایل ها بدرستی پخش نخواهند شد.
      2: اگر فایل درست و کامل دانلود شده باشد باید از پلیر مناسب جهت پخش فایل ها استفاده کنید. مثل mx player یا در کامپیوتر Media Monkey

  94. سلام وقتتون بخیر من یه کانال دارم درتلگرام که اونجا فیلم های سینمایی با فایل گذاشتم و فایلارو خودم دانلود کردم گوشیم ایفونه و اگر فایلو بپاکم از کانالمم حذف میشه گوشیم پرشده و نمیدونم فایل هایی که دانلود کردم از تگرام چطوری باگوشیم حذف کنم خواهش میکنم کمکم کنین مرسی

    1. سلام. یکبار که فیلم بصورت کامل در کانال آپلود شد کار تمام است و نیازی نیست فایل ها را در گوشی خود نگه دارید پاک کردن فایل فیلم ها از حافظه گوشی ارتباطی با مطالب کانال ندارد و فیلم های آپلود شده در سرورهای تلگرام ذخیره شده اند.
      برای حذف فایل ها هم از گزینه Clear Cache در تنظیمات تلگرام استفاده کنید.

  95. با سلام ، من گوشی سامسونگ J7 2016 رو دو روزه خریدم ، خواهشا راهنماییم کنید ، هر عکس و فیلم و … که تو تلگرام دانلود میکنم ، بعد از چند ساعت بعد انگار نه انگار که قبلا دانلودش کردم باید دوباره از اول دانلود کنم ، در صورتیکه تو تنظیمات تلگرام
    cashe settings—keep media —- forever
    فعاله یعنی نباید پاک کنه ولی نمیدونم ایراد از کجاست ، نمیشه که هی هر دفعه عکس و فیلم و… تو صفحه هامو از اول دوباره دانلود کنم
    خواهشا راهنماییم کنید
    ممنونم

    1. سلام به احتمال زیاد خودتان یا فروشنده یک برنامه پاکسازی کش خودکار نصب کرده اید که باعث می شود در فواصل زمانی مشخص کش تلگرام و پوشه دانلود های آن پاکسازی شود. برای حل مشکل بدنبال آن جاییی بیرون از تلگرام بگردید.

  96. سلام.من عادت به ذخیره سازی پوشه تلگرام در کامپیوتر دارم،اما الان متوجه شدم که پوشه audio بعد از ریختن فایل اول درسته و بعد فایل های توش پاک میشه،قبلا این مشکل رو نداشتم و فایل های صوتی یکساله هم در دسترس بود اما الان همون ها هم پاک میشه. به نظر شما چی شده؟

    1. سلام ایندست مشکلات عجیب نیاز به بررسی از نزدیک دارد. فایل ها خودبخود پاک نمی شوند. بیشتر بررسی کنید.

      1. الان متوجه شدم ویندوز فایل ها رو پاک میکنه به غیر از اونایی که حجمش قابل توجهه،ایندفعه که ریختم فایل ها رو محافظت شده کردم و پاک نشد، ولی نمیدونم فایل هایی که پاک شده رو چجوری بر گردونم

  97. سلام من یه فیلم از تلگرام دانلود کردم که حجمش سیصد مگ بود و به گیگ نمیرسید مطمئنم کامل دانلود شده اما هر کار میکنم پلی نمیشه یعنی وقتی کلیلک میکنم اصلا هیچ اتفاقی نمیفته و باز نمیشه فکر میکنم به خاطر حجم زیادشه چون یه فایل 14 مگ از همون نوع رو که دانلود کردم باز کرد و در پوشه داکیومنت تلگرام قرار میگیره اما فیلم رو اصلا باز میکنه حتی اگه فرمتش هم فرق میکرد حداقل باید میگفت پخش ممکن نیست لطفا اگه هنوز نظرات رو جواب میدیدن زودتر جوابمو بدین ممنون میشم.

    1. سلام بهتر است فایل را به کامپیوتر منتقل کرده و با PC تست کنید که آیا پخش می شود یا خیر. ممکن است کامل دانلود شده باشد ولی تظمینی به صحت فایل و عدم خطای آن نیست

  98. سلام دوست عزیز، ممنون از اطلاعات مفیدتون
    من میخواستم بدون اینکه از اینترنت استفاده کنم موزیکهای تلگرامم رو گوش کنم، در ضمن نمیخوام گزینه save to gallery در تلگرام فعال بشه
    آیا راهی هست که فایلهای صوتی در حافظه تلگرام را در جای دیگری مقل قسمت موزیک ذخیره کنم
    در ضمن مدل گوشی من huawei p9

    1. سلام کافی است بعد از اینکه موزیک در تلگرام دانلود شد با یک برنامه مدیریت فایل فایل های موزیک دانلود شده را از پوشه Telegram Audio به یک پوشه دیگر منتقل کنید تا برنامه های پخش موسیقی آنها را پیدا و ایندکس کنند.

  99. سلام ،امکان بازیابی ویس ها توو تلگرام هستش؟من کلا اکانتمو پاک کردم ولی ویس های ذخیره شده بود ولی بعد چند روز هرچی سرچ کردم پیدا نشدن

    1. سلام با پاک کردن یک برنامه داده های آن برنامه هم ممکنه پاک بشه. بعضی برنامه های بهبود کارایی و پاکسازی کننده هم هستند که به محض پاک کردن یک برنامه از کاربر سوال می کنند که آیا فایلهای باقیمونده از اون برنامه رو پاک کنند یا نه که اکثر کاربرا بدون توجه به متن سوال تایید می کنند.

  100. سلام.
    من به دلیل اینکه گوشیم جانداشت ،تلگرام برای لب تاپم نصب کردم و تلگرام گوشی و لب تاپم مشترکه یعنی مربوط به یک سیم کارته.ولی مطالب دانلود شده در گوشی مربوط به هرکانال در تلگرام دانلود شده تیست.و چون حجم فایلها زیاده نمیخوام مجدد دانلودشون کنم.آیا راهی هست کلیه مطالب که قبلا توی گوشی دانلود شده در تلگرام ویندوز هم دسترسی داشته باشه؟من پوشه دخیره شده مربوط به تلگرام گوشیم هم منتقل کردم به محل ذخیره اطلاعات فایل تلگرام دسک تاپ.ولی اجرا نمیشن؟من کلا برای دسترسی به اون فایلها و اینکه گوشیم جا نداشت ،تلگرام برای ویندوزم نصب کردم.ولی درواقع انگار هیچ کدوم از دانلود شده ها که درگوشی ذخیره شدن اینجا اجرا نمیشه؟

    ممنونم از پاسخ گویی

    1. سلام. صرفاً چون محتوایی رو در تلگرام گوشی دانلود کرده اید دلیل بر این نمی شود که همه آنها در نسخه دسکتاپ هم دانلود شده باشند. این دو پلتفرم از هم جدا هستند و اینطور نیست که مثلاً فیلمی که در گوشی دانلود کرده اید در نسخه دسکتاپ هم دانلود شده باشد. هر کدام از این نسخه ها از ساختار مخصوص خود استفاده می کنند و کش هر کدام با دیگری متفاوت است و نمی توانیدبا کپی پوشه تلگرام اندروید در پوشه تلگرام دسکتاپ کاری کنید که تلگرام دسکتاپ آن فایل ها را تشخیص دهد و از آنها استفاده کند.
      اگر به محتوای دانلود شده در گوشی نیاز دارید می توانید پوشه تلگرام را در PC کپی کرده و با نرم افزارهای دیگر فایل های دانلود شده را باز کنید.

  101. سلام … من مشکلم اینکه نمیتونم فیلم هایی با حجم بالا (240 یا 250 مگ) رو دانلود کنم… وقتی میزنم دانلود تا آخرش میره ولی وقتی یه مگ مونده دانلود متوقف میشه… دلیلش چیه؟؟

    1. سلام دانلود پارت پایانی فایل ممکن است کمی دیرتر انجام شود ولی اگر کلاً دانلود متوقف می شود باید میزان فضای باقی مانده حافظه گوشی را بررسی کنید. اگر فضای کافی داشتید موضوع کمی پیچیده تر است که باید از نزدیک گوشی را به یک کارشناس خبره نشان دهید.

  102. سلام
    من از t plus استفاده میکنم، و از وقتی گوشبم رو عوض کردم مشکلی برام پیش اومده که تو گوشی قبلیم به درستی کار میکرد؛ وقتی که یک فایل رو ذخیره میکنم نه تو حافظه داخلی و نه تو حافظه خارجی توی پوشه telegram فایلی ذخیره نمیشه و وقتی میخوام مثلا یه فایل رو پیدا کنم باید برم تو پوشه کش حافظه داخلی که خیلی اذیت میکنه
    چرا اینجوری شده ؟
    چطور میشه مشکل رو حل کرد؟

    1. سلام خیلی از نسخه های غیر رسمی فایل ها رو در پوشه مخصوص خودشون ذخیره می کنند و به پوشه تلگرام کاری ندارند.

  103. سلام من درنسخه دسکتاپ تلگرام وقتی فایلی رو دانلود میکنم قابلیت ایست مثل دانلود منیجرها نداره وفرضا اگر فیلمی باحجم یک گیگ رودانلود کنم وفقط یک مگابایت مونده باشه روش کلیک کنم دوباره بخوام بزنم ازصفرشروع میکنه به دانلود ایا راهی هست بشه یک فایل رو درچند وقت وزمان متفاوت دانلود کرد؟

    1. سلام خیر تا ارائه بروزرسانی های آینده شاید این موضوع به تلگرام اضافه بشه

  104. سلام
    گفته بودید تصاویری از تلگرام که در مسیر tdata ذخیره میشوند در نسخه ویندوز با هیچ برنامه ای باز نمیشوند میخواستم بدونم هنوزم همینجوریه؟
    با تشکر

    1. سلام بله متاسفانه. یعنی من هنوز برنامه ای که بتونه بازشون کنه پیدا نکردم

  105. سلام ببخشید من تعداد زیادی عکس و فیلم شخصی در تلگرام برای یکی از دوستانم فرستادم بعد از مدتی هم خودم هم دوستم تمام عکس و فیلم هارو هم در خود برنامه تلگرام و در پوشه تلگرام پاک کردیم .بعد از مدتی گوشی دوستم به سرقت رفت البته گوشی رمز داشت میخواستم بدونم در صورت فلش کردن یا نکردن گوشی توسط سارقامکان بازیابی عکس و فیلمها هست یا نه؟؟،

    1. سلام. امکان بازیابی عکس ها و فیلم هایی که گفتید نزدیک به صفر هست. نگران نباشید.

  106. سلام
    راهی هست که بتونم فایل های کش رو در تلگرام دستکتاپ باز کنم
    خیلی خیلی ضروریه
    خود فایل در تلگرام پاک شده من پوشه ی کش رو کپی کردم و دارم ولی فایلاش اصلا باز نمیشه

    1. سلام متاسفانه خیر. فایل ها مختص تلگرام هستند و من برنامه دیگه ای که بتونه اونا رو باز کنه هنوز ندیدم

  107. سلام اگه تلگرام رو دستکتاپ نصب شده باشه و تلگرام رو حذف اکانت کنیم آیا پوشه تلگرام دستکتاپ هم با همه فایلهای دانلود شدش حذف میشه ؟

  108. سلام مخاطب من به اشتباه پيام هارو به صورت دو طرفه پاك كرده
    حالا من ميخوام پيام هارو براي خودم برگردونم
    خواهش ميكنم راهنمايي كنيد منو لطفا
    گوشیه من ایفونه
    راهی هست ؟؟

  109. سلام خسته نباشید آقا من همین مسیرو میرم ولی داخل 4تا پوشه چیزی نیست

    1. سلام دوست عزیز دقت داشته باشید که اگر از نسخه های غیر رسمی استفاده میکنید این نسخه ها از ساختار پوشه های خودشان استفاده میکنند. به عنوان مثال برای موبوگرام باید بجای پوشه تلگرام دنبال پوشه موبوگرام باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *