جلوگیری از ارسال پیام اشتباه ارسال شده در تلگرام

86

جلوگیری از ارسال پیام اشتباه ارسال شده در تلگرام

چگونه از ارسال پیام اشتباه به گروه در تلگرام جلوگیری کنیم؟

چگونه جلوی ارسال پیام اشتباه را در تلگرام بگیریم؟

چگونه از شر پیام اشباه ارسال شده در تلگرام خلاص شویم؟

اگر از کاربران تلگرام باشید حتماً به این وضعیت بر خورده اید که پیامی را ناخواسته به یک گروه یا فرد ارسال کرده اید و دنبال راهی هستید که ارسال پیام را لغو کنید یا اگر پیام به سرور ارسال شده کاری کنید که پیام توسط گیرنده خوانده نشود. با نوتیف همراه باشید.

بروزرسانی دی 1395

حذف پیام های ارسالی از گوشی گیرنده یا همه اعضای گروه

مهمترین ویژگی که در نسخه 3.16 تلگرام به آن اضافه شده است امکان حذف پیام ها ارسالی برای همه گیرندگان پیام است. هم اکنون می توانید هنگام حذف پیام های خود در چت های گروهی یا دو نفره، انتخاب کنید که پیام برای همه حذف شود و نه فقط برای شما. این امکان فقط برای پیام های جدید موجود است و پیام هایی که قبل از نسخه 3.16 ارسال کرده اید شامل این موضوع نمی شوند (ویرایش نیز به همین گونه می باشد). یعنی از این پس اگر یک پیام را به اشتباه برای یک گروه ارسال کنید قادر خواهید بود آن را جوری حذف کنید که آن پیام برای همه حذف شود.

حذف پیام های ارسالی از گوشی گیرنده یا همه اعضای گروه

برای حذف پیام ها تنها کافی است بر روی پیام تپ کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید و سپس در کادر باز شده در گفتگوهای دو نفره گزینه [نام گیرنده] Delete for و در چت های گروهی گزینه Delete for all Members را فعال و سپس OK کنید تا پیام برای گیرنده نیز پاک شود.

البته به یاد داشته باشید که حداکثر فقط 48 ساعت وقت دارید تا پیام موردنظرتان را حذف یا ویرایش کنید. و بعد از آن دیگر این امکان برای آن پیام وجود نخواهد داشت. و در ضمن باید حتماً از نسخه 3.16 یا بالاتر تلگرام بهره مند باشید.

بروزرسانی خرداد 1395

ویرایش پیام ارسال شده در تلگرام

قبلاً در کانال ها و سوپر گروه ها مدیران می توانستند یک مطلب ارسال شده را ویرایش کنند اما این قابلیت برای مکالمات خصوصی (پی وی PV) و گروه ها میسر نبود اما در بروزرسانی نسخه 3.9 تلگرام این قابلیت برای همه کاربران در همه مکالمات اعم از خصوصی و گروهی فراهم شده و امکان ویرایش پیام های شما در همه جا حتی پیام خصوصی تا دو روز بعد از ارسال میسر شده است.

برای ویرایش پیام ارسال شده می توانید براحتی بر روی پیام ارسال شده تپ کرده و از منوی نمایش داده شده گزینه Edit را برای ویرایش متن پیام انتخاب کنید. سپس متن را ویرایش کرده و مجدد ارسال کنید.


قبل از ادامه آموزش باید در مورد وضعیت یک پیام در تلگرام توضیحاتی را بیان کنیم. یک پیام در تلگرام دارای 3 وضعیت است:

1- وضعیت در انتظار ارسال (Pending) با علامت ساعت

وضعیت Pending با علامت ساعت به معنای در انتظار ارسال
وضعیت Pending با علامت ساعت به معنای در انتظار ارسال

وقتی در گوشه پایین سمت راست کادر پیام علامت ساعت نمایش داده می شود معنای آن این است که پیام هنوز به سرورهای ابری تلگرام ارسال نشده و منتظر فراهم شدن شرایط برای ارسال شدن است. معمولاً وقتی آفلاین هستید و به دلیلی اینترنت دستگاهتان قطع است اگر پیامی را در تلگرام ارسال کنید وضعیت آن بدین صورت نمایش داده می شود. این بهترین حالت برای جلوگیری از ارسال پیام و لغو کردن آن است.

2- وضعیت ارسال شده (Sent) با علامت یک تیک (One check)

وضعیت ارسال شده (Sent) با علامت یک تیک
وضعیت ارسال شده (Sent) با علامت یک تیک

وقتی در گوشه پایین راست پیام یک تیک نمایش داده می شود معنی آن این است که پیام شما به سرور ابری تلگرام رسیده است و اگر گیرنده وضعیت اعلانات (notifications) تلگرام خود را غیر فعال نکرده باشد از رسیدن پیام مطلع خواهد شد.

3- وضعیت خوانده شده (Read) با علامت دو تیک (Two checks)

وضعیت خوانده شده (Read) با علامت دو تیک (Two checks)
وضعیت خوانده شده (Read) با علامت دو تیک (Two checks)

علامت دو تیک در گوشه سمت پایین سمت راست پیام نشان دهنده این است که گیرنده تلگرام را باز کرده و پیام را دیده و خوانده است.

نکته: تلگرام بدلیل اینکه یک برنامه چند پلتفرمی است و شما می توانید آن را همزمان بر روی چند دستگاه نصب کنید دارای وضعیتی که رسیدن پیام به دستگاه قبل از خوانده شدن آن ’delivered to device’ را مشخص کنده نیست.

برای همین با دو سناریو روبرو هستیم:

1 – جلوگیری از ارسال پیام با وضعیت در انتظار ارسال (Pending) با علامت ساعت

در حالت عادی که اتصال اینترنت دستگاه برقرار باشد 99.9% نمی توان مانع از ارسال پیام شد و همین که پیام به سرور برسد دیگر کاری از دست شما بر نمی آید و کار از کار گذشته است اما اگر با خوش اقبالی اتصال اینترنت دستگاه در هنگام ارسال پیام قطع بوده و هنوز هم قطع است هر کاری در تلگرام انجام دهید هیچ کدام به سرور ارسال نشده است خب حال اگر اینترنت را وصل کنید تمام تغییرات به سرور ارسال می شود، از طرفی نمی توان پیامی که در انتظار ارسال است را لغو یا حذف کرد. تنها را این است که قبل از اتصال اینترنت یا تلگرام را کلاً حذف کنید یا از حساب خود در آن خارج شوید و اگر از پلتفرم اندروید استفاده می کنید به تنظیمات دستگاه رفته و قسمت مدیریت برنامه ها را باز کرده و تلگرام را پیدا کنید و داده های کش آن را پاکسازی کنید. با این کار کلیه کارهای معلق مثل پیام های در انتظار ارسال حذف شده و دیگر با اتصال اینترنت ارسال نخواهند شد. کافی است مجدد وارد حساب خود در تلگرام شوید و یا اگر تلگرام را حذف کرده اید مجدد آن را نصب کرده و وارد حساب خود شوید. نگران نباشید هیچ کدام از گروه ها، کانال ها و دیگر مکالماتتان از دست نخواهد رفت.

نحوه خروج از حساب در تلگرام نسخه اندروید
نحوه خروج از حساب در تلگرام نسخه اندروید

توجه داشته باشید که خروج از حساب معادل با حذف حساب نیست و این موضوع را با حذف حساب اشتباه نگیرید.

2 – جلوگیری از خوانده شدن پیام با وضعیت ارسال شده (Sent) با علامت یک تیک

اگر به صورت اشتباهی پیغامی را فرستاده اید و پیام به سرور رسیده است و یک تیک خورده است و خوشبختانه طرف مقابلتان آنلاین نیست یا هنوز پیام شما را نخوانده است دیگر نمی توان با روش اول کاری از پیش برد. همانطور که میدانید در تلگرام قابلیت پاک کردن پیام بعد از ارسال وجود ندارد و پیغام شما پس از ارسال برای طرف مقابل در سرورهای تلگرام باقی خواهد ماند و پس از آنلاین شدن وی نمایش داده میشود.

تنها راه این است که جلوی خوانده شدن پیام را بگیریم که این امر هم به شانس و سرعت عملتان بستگی دارد برای این کار باید آن شخص را قبل از آنلاین شدن وی بلاک کنید و از دریافت و خواندن پیغام اشتباه توسط او جلوگیری کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که حتما باید منتظر بمانید فرد آنلاین شود و پس از آن او را از بلاک در بیاورید و به این صورت پیغام ارسال شده اشتباه برای او نمایش داده نمیشود.

امیدوارم اصلاً در چنین وضعیتی قرار نگیرید. موفق باشید.

86 thoughts on “جلوگیری از ارسال پیام اشتباه ارسال شده در تلگرام

  1. سلام، وقت بخیر؛
    ببخشید من در تلگرام دجار مشکل اول یعنی پیامی که در حال انتظار است و نمی خواهم به دست مخاطب برسد و هرگز این پیام را مشاهده نکند نمی دانم چه باید انجام دهم لطفاً مراحل را کامل و واضع برایم توضیح دهید.
    پاک سازی حساب به چه صورت هست و اینکه در مورد حذف حساب گفته اید فکر کنم باید آنلاین شویم که در این صورت پیام ارسال می شود. نمی دانم واقعاً چه کار کنم؟ لطفاً راهنمایی کنید.
    با تشکر.

    1. فقط کافی است از حساب خود خارج شوید. نیاز به حذف حساب نیست و در مطلب چیزی با عنوان پاکسازی حساب قید نشده. منظور پاکسازی کش تلگرام بوده است.

  2. من این کارو کردم.مرحله دوم.اصلا تاثیری نداشت و پیام ها رفتن برای طرف.البته روی دوستم انجام دادم.حالا میخوام قبل انلاین اگه راه دیگه ای هست بهم بگین.لطفا خیلی حیاتی هستش

    1. برخی دوستان بیان کرده اند که این راه حل جواب نداده است. من بطور قطع می گم که اگر موارد را درست انجام دهید و شرایط هم همانطوری باشد که گفته شده مشکل حل خواهد شد. قطعاً یکی از موارد بدرستی انجام نشده.
      روش بالا را خودم بطور کامل تست کردم و بعد آموزش آن را در سایت قرار دادم تا بقیه هم استفاده کنند.

  3. سلام. من در تلگرام میخواهم یک نفر را به گروه اد کنم ولی نمیخواهم طرفی را که اد میکنم پیامهای قبلی گروه را ببیند چیکار باید بکنم که پیامهای قبلی براش باز نشن؟؟

    1. سلام. تعداد پیام های قبلی ارسال شده برای وی را در هنگام عضویت از 50 به 0 تغییر دهید.

  4. با سلام
    متاسفانه من هم انجام دادم و نشد تمام راه رو هم درست رفتم ،یعنی بلاک کردن شخصی که نمیخواهیم پیام ما را بخواند خیلی راه و روش نداره لطفا اگه نکته ایی غیر از بلاک کردن و داشتن فقط یک تیک وجود دارد اعلام فرمایید
    باتشکر .

    1. سلام بله چند نفر اعلام کرده اند که با بلاک کردن مشکل حل نمی شود. اما همانطور که در ابتدای مطلب بیان شده حالا می توان از لحظه ارسال پیام تا 48 ساعت بعد پیام های ارسال شده را ویرایش کرد.

  5. وقتی روی گزینه ارسال شده کلیک میکنم فقط 2 گزینه فوروارد و پاک کردن نمایش داده میشود من گزینهEDIT نمیبینم

    1. برای ویرایش پیام های ارسالی نسخه تلگرام شما باید حتماً 3.9 به بعد باشد.

  6. با سلام وخسته نباشید وآرزوی موفقیت درتمام طول زندگی خواهشمند بعضی مطالب را تصویری وساده بخاطر افرادی که تازه به این جور مشکلات میخورند وبه علت تازه کار بودن تمام شگردها را نمیدانند ارسال نمایید و دیگر اینکه بنده با خواندن مطالب بالا به این نتیجه رسیدم که مطالب قبل از رسیدن به طرف مقابل در مدیریت فایل گوشی طرف در پوشه های حافظه محلی که شامل حافظه داخلی و کارت sd میباشد در پوشه cache ذخیره میگردد و ما قبل از ارسال مطلبی که اشتباها به گروهها و اشخاص فرستادیم قبل از باز کردن اینترنت گوشی delete کنیم جلوگیری کنیم در آخر از جنابعالی به خاطر نشر استفاده حرفه ای تلگرام صمیمانه تشکر و آرزوی موفقیت دوباره برای شما درطول زندگی را از خداوند خواهانم. برادر کوچک شما جواد سبیلی ممقانی ا از آذربایجان شرقی

    1. سلام ممنون از محبت شما
      حدس شما درست است اما پیام در پایگاه داده تلگرام ذخیره می شود نه کش، کش فقط برای فایل های دانلودی و ارسالی است و به پیام ها ربطی ندارد.

  7. سلام. من 1 پیام به 1 شخص ارسال کردم و یک تیک خورد. برای اینکه نمایش داده نشه اکانتمو کلا حذف کردم. بعد مجددا اکانت ساختم و اون فردو ادد کردم و بلاکش کردم!!
    الان چ اتفاقی افتاده. ممکنه پیامو ببینه؟! ممنون از راهنماییتون

    1. سلام
      حذف کردن حساب تاثیری بر پیام ارسال شده ندارد و آن طوری هم که دوستان اظهار نظر کرده اند بلاک کردن هم درست افاقه نمی کند. تنها فرق ماجرا که برای شما خوبست این است که فرد بعد از دیدن پیام اگر سریع حسابتان را پاک کرده باشید نام شما را Deleted Account می بیند حتی اگر پیام را خوانده باشد ممکن است متوجه نشود که چه کسی آن را ارسال کرده. مگر اینکه ازقبل هم با وی چت می کرده اید و از روی پیام های قبلی هویت شما را تشخیص دهد.
      بهتر بود پیام را بسرعت ویرایش می کردید. الان با اضافه شدن ویرایش مشکل خیلی ساده تر حل میشود.

  8. سلام
    آيا امكان اين وجود داره كه توى كانال تلگرام تنظيماتى انجام بشه كه اعضا كانال امكان ذخيره كردن اطلاعاتى كه روى كانال گذاشته ميشه را نداشته باشند؟

  9. برای پاک کردن عکسی که به اشتباه فرستادیم چی راهی وجود داره تا پاکش کنیم؟؟

    1. تصویر هم یک پیام محسوب می شود و فرقی نمی کند.
      اما نمی توان آن را حذف کرد.
      بهتر است در اینجور مواقع از سکرت چت با خاصیت نابود کردن خودکار پیام ها در آن استفاده کرد.

  10. با سلام – از راهنمایی تون خیلی ممنونم – واقعا به دردم خورد و مشکلمو حل کرد – من پیام رو ادیت کردم و کاملا درست و طبق دستور العمل انجام شد .
    سپاسگزارم

  11. سلام داداش واقعاً دستت درد نکنه من برا معلمم پیام اشنباه فرستادم خوب شد شما گفتید

  12. سلام آقا رضا
    من یه تلگرام دارم یه موبوگرام(برنامه‌ای مثل تلگرام حتما میشناسیدش) و هر دوشم رو یه شماره ذخیره کردم. دیروز یه پیام اشتباهی با موبوگرام ارسال کردم که در وضعیت پندینگ قرار گرفت. حالا میخوام ببینم اگه وارد تلگرام بشم این پیامم کامل ارسال میشه و تیک میخوره یا فقط وقتی وارد موبوگرام بشم؟(اجازه دسترسی موبوگرام به اینترنتو قطع کردم تا وقتی یه راه حل پیدا کنم؟
    با تشکر

    1. سلام بطبع این دو نرم افزار در عین مشابه بودن عملکرد روی یک دستگاه از هم جدا هستند. پیام ارسال شده در موبوگرام تا به سرور نرسد در تلگرام دیده نخواهد شد. الان اگر وارد تلگرام شوید از نظر فنی مشکلی نباید باشد.

  13. سلام . من بعد از بیام اشتباه طرف را بلاک کردم ان هم شد ولی دو تیک خورد علت چه بوده؟؟

    1. این روش در برخی موارد گویا بدرستی عمل نمی کند. بهتر است از ویرایش پیام استفاده کنید.

  14. سلام.من دقیقا مشکل اولو دارم.پیام فوروارد شده ای داشتم ک در حالت pending هست.من هم تلگرامم رو logout و clear cash کردم.میخاستم بدونم این کارا برای پیام فوروارد شده هم جواب میده؟

    1. سلام. طبیعتاً باید برای پیام های فورواردی هم جواب بدهد. اگر تیک اول روی پیام نخورده و هنوز به سرور ارسال نشده.

  15. سلام.من یه مشکل دارم.یه استیکر رو اشتباهی برای شخصی فرستادم اما اینترنتم قطع بوده و تیک نخورده.چطوری میتونم حذفش کنم و اون شخص نبینه؟راهی هست؟بدون اینکه اینترنتم رو وصل کنم پاکش کنم.

    1. سلام. برای استیکر هم فرقی نمی کند و استیکر هم یک پیام مثل دیگر پیام هاست. اگر هنوز تیک نخورده بهتر است از روش گفته شده کار را پیگیری کنید تا مشکل حل شود.

  16. سلام من فوروارد کردم پیام و ادیت نمیشه.چون من ادیت میکردم قبلا ولی این چون فروارده نمیشه.چیکار کنم نخونه؟؟؟ یه تیک خورده

    1. سلام. بله پیام های فوروارد شده قابل ویرایش نیست. متاسفانه ممکن است روش بلاک کردن جواب بدهد که این روش هم صددرصد نیست.

  17. سلام من یه گیف اشتباهی فستادم توی گروه از اعضائ گروه یکی دیده و لی اگه بخوام کسی دیگه ای نبینه میشه کاری کرد باتشکر

    1. سلام اگر گروه سوپرگروه باشد بله میتوانید از مدیر گروه بخواهید پیام ارسالی شما را پاک کند با پاک کردن پیام توسط مدیر پیام برای همه حذف می شود.

  18. سلام.خسته نباشید
    من پیامی رو اشتباهی در گروه فرستادم ( شماره ی یکی از دوستان بود ) و میخواستم که اون پیام پاک شه.برای همون دیلیت اکانت کردم.میخواستم بدونم آیا اون پیام از گروه پاک میشه؟

    1. سلام. با حذف حساب پیام شما از گروه حذف نمی شود وفقط بجای اسم شما کلمه Deleted Account نوشته می شود.

  19. سلام،ممنون،من روش بلاک کردن رو چندین بار انجام دادم،وبا دوستام هم چک کردیم جواب داد،ممنون از مطالبتون

    1. سلام. خواهش میکنم. البته بعضی ها بیان کردند که جواب نگرفتند. فکر کنم این دسته از دوستان بدرستی کار را انجام نداده اند.

  20. سلام من یک عکس با نوشته های زیرش در قالب یک کادر را اشتباهی به یک گروه فرستادم خوشبختانه اینترنت خاموش یود و وضعیت Pending (حالت انتظار) را نشان داد. جلو گیری از ارسال برای من حیاتی است بطوری که گوشی را خاموش کردم واگر نتوانم کاری کنم خطم را هم عوض خواهم کرد لطفا من را راهنمایی فرمائید

    1. سلام به توضیحات داده شده عمل کنید. بهترین کار این است که اینترنت را وصل نکنید و تلگرام را پاک و مجدداً نصب کنید.

  21. سلام خسته نباشید عذر میخوام من مشکل اول رو دارم یعنی وقت اینترنت قطع بوده یه پیامی رو فرستادم که نمیخوام طرف مقابل ببینه یه گوشی سامسونگ دیگه داشتم کاری که شما گفتید رو اونجا امتحان کردم ببینم جواب میده یا نه متاسفانه پیام ارسال میخواستم ببینم راه دیگه ای نیست که بتونم از ارسال پیام جلوگیری کنم

  22. سلام.راه حل بلاک کردن برای من جواب داد.البته نسخه ی تلگرامم آخرین نسخه هست.اونایی که جواب نداده احتمالا نسخشون قدیمی بوده.گفتم بگم که برای بقیه ی دوستان هم خوب باشه

  23. با سلام,من یه عکس توی گروه فرستادم و البته دوتا تیک خورده,چطوری میتونم عکسو پاک کنم ک از انتشارش جای دیگه جلوگیری بشه؟
    خیلی مهمه,لطفا جواب بدین

    1. سلام اگر مدیر و سازنده گروه هستید گروه را به سوپر گروه تبدیل کرده و بعد پیام مذکور را حذف کنید تا از تلگرام همه اعضاء حذف شود. اما اگر مدیر گروه نیستید باید با مدیر آن مکالمه و درخواست حذف پیام را به وی بدهید.

  24. من با نسخه کامپیوتر یه استیکر فرستادم…امکان ویرایش استیکر تو این نسخه وجود نداره فقط میشه متن رو ویرایش کرد…من حساب یه نفر رو بلوک کردم ولی دیدم استیکر رو دریافت کرد
    تنها راه برام همون حذف حساب هست
    ولی باز با اون شماره ای که دارم منو میبینه..کاش راه حلی وجود داشت که متاسفانه نداره

  25. سلام من استیکر اشتباه فرستادم به یه نفر تیک اول خورد ولی ایشون آنلاین نبود منم سریع تلگرامم رو حذف کردم آیا اینجوری اون استیکر رو دیده

    1. سلام بله ایشون استیکر رو دیده و اینکه تلگرام رو حذف کردید تاثیری بر موضوع نخواهد داشت.

  26. سلام .من یه ویسی رو اشتباه فرستادم ولی فرد ارسال شده هنوز انلاین نشده من بلاکش کردم فقط میخواستم بدونم که واسه ویس هم میشه اینکارو کرد یانه؟؟

    1. سلام متاسفانه امکان ویرایش فایل ها وجود ندارد و فقط متن شامل این موضوع می شود.

  27. سلام یعنی راهی بجز بلاک کردن وجود نداره که اونم جواب نمیده؟من حدود 200 پیام فرستادم و امکان ادیت نیست و پیام ها رو هم پاک کردم . یعنی جواب نمیده؟این موضوع واقعا برای من مهمه. کمکم کنید لطفا

    1. سلام وقتی پیام ها را پاک کردید دیگر هیچ دسترسی به آنها ندارید و کار دیگری هم نمی شود انجام داد.

  28. سلام
    يه سوال داشتم
    أيا ميشه پيامايي كه از كانال بقيه فوروارد كردن رو اصلاح كرد؟
    مثلا يه بيام از كانال ارسال شده و جملش درست نيست
    حالا ماديت ميزنيم
    ولي پياماي فوروارد شده درست نميشه
    أيا راهي هست؟

  29. سلام.اقا خیلی حیاتیه کمک کنید لطفا!
    من یه پیامی رو اشتباه فرستادم برای کسی .و اون شخص انلاین نبود در اون لحظه.بلافاصله قبل از اینکه پیامو بخونه و انلاین بشه بلاکش کردم و پیامهایه اشتباهی ک داده بودمو ار داخل موبوگرام پاک کردم.الان هنوزبلاکوباز نکردم چون جایی خوندم ک باید طرف انلاین شه بد انبلاک کنی.الان ک پیامارو پاک کردم نه میتونم ببینم بعده انبلاک پیاما تیک میخوره یا نه ،و نه میتونم ادیت کنم پیامارو.برای امتحان با یه تلگرام دیگ ای هم اینکارو کردم و بلاک کردن جواب نداد.و پیاما تیک خورد.الان پیامارو حتی ندارم ک بخام ادیت کنم.چه گلی به سرم بگیرم.راهنماایی کنید تو رو خدا.بیچاره شدم

    1. سلام. متاسفانه امکان کار دیگری وجود ندارد. پیام ها را نباید پاک می کردید. امکان برگرداندن پیام های پاک شده وجود ندارد.

  30. واقعا ممنون .داشتم از ترس میمردم ..ببخشید. اگه بعد از دلیت اکانت کردن. دوباره تلگرام رو فعال کنم. طرف مقابل شماره منو میبینه؟؟؟

    1. سلام خواهش میکنم. اگر شماره شما را داشته باشد که بله در غیر اینصورت خیر. مگر اینکه شما شماره وی را داشته باشید و برای وی پیامی ارسال کنید.

  31. ی پیامی را ارسال کردم.بعد برای اینکه شماره من معلوم نشه. دلیت اکانت کردم. میخوام بدونم در چه شرایطی میتونم بدون متوجه شدن طرف دو باره اکانت بسازم.؟؟؟ ممنون میشم اگه جواب بدین.

    1. سلام
      ابتدا با یک شماره جدید اکانت بسازید
      بعد با قابلیت تغییر شماره، شماره فعلی را با جدید جابجا کنید.

  32. سلام وقتتون بخیر
    من معلم پیش دبستانی هستم و برای کلاسم یک گروه درست کردم و اولیا رو عضو کردم که گروه پرسش و پاسخ باشه
    دیشب یکی از اولیا در پی وی درمورد وضعیت فرزندش صحبت میکرد و نظر میداد من اشتباها نظراتشو که درمورد انتقاد از یکی از اولیا بود رو وارد گروه کردم بعد که متجه شدم اشتباه وارد کردم سریعا پاک کردم فکرمیکردم از گروه کلا مطلب اشتباه پاک میشه حالا من اون پیام رو ندارم و بقیه دارند
    چکار کنم که اون پیام پاک شه؟

    1. سلام. اگر گروه سوپرگروه بوده که پیام ها برای همه پاک شده اما اگر جواب منفی است کاری از شما ساخته نیست. بهتر است گروه را به سوپر گروه تبدیل کنید تا بتوانید بر روی مطالب منتشره کنترل کامل داشته باشید.

  33. سلام ببخشید میخواهم‌وارد تلگرام‌شوم اما نمیخواهم‌آنهایی که شماره‌من را دارند باخبر شوند که وارد تلگرام‌شدم آیا راه‌حلی برای این موضوع هست.؟واینکه اگریک تیک بخوره بغیر بلاک‌کردن راه حل دیگ‌ای برانرفتن پیام هست؟؟

    1. سلام. در جواب سوال اول باید بگم خیر راهی وجود ندارد.
      جواب سوال دوم: روش بلاک کردن نسبی است و تضمین صددرصدی ندارد.

  34. سلام لطفا کمک کنید
    من یک پیامی که حاوی عکس و زیر آن نوشته بود، از یک کانال به یک گروه اشتباها فورواد کردم، وپیام در حالت انتظار pending قرار داره. از حساب تلگرام خارج شدم و log out کردم. آیا در این صورت پیام پاک میشه و فرستادنش لغو میشه?????؟

    1. سلام بله اگر به همین منوالی که گفتید عمل کرده باشید پیام ارسال نشده.

  35. آقا دمت گرم، خدا خیرت بده، تو بد مخمصه ای گیر افتاده بودم، کارم راه افتاد

  36. سلام خسته نباشيد
    سپاس بابت سايت خوبتون .
    من يه مشكل براي تلگرامم پيش اومده اينكه همش علامت يك چت خوانده نشده بالاي صفحه تلگرامم ميادش با اين ك من تمااام صفحات مخاطبام رو باز كردم كانال ها و حتى گروه هايي ك داشتم اما اصلن اين علامت يك پيام خوانده نشده از بين نميره حتى گوشي همراهم رو خاموش و روشن كردم ولي درست نشد ك نشد لطفاااا كمك كنيد
    ممنونم از لطفتون.

    1. سلام بهترین راه اینه که حسابتون رو در تلگرام نسخه وب یا نسخه PC باز کنید و از اونجا بررسی کنید.

  37. سلام خسته نباشید من اطلاعات شخصی ام رو به یه شماره اشتباه در تلگرام ارسال کردم و بعد درحالیکه علآمت ساعت پایین پیام بود و هنوز تیک اول نخورده بود اینترنت رو خاموش کردم هم طرف رو بلاک کردم هم لاگ اوت شدم و حذف حساب هم کردم ایا الان میتونم مطمین باشم اطلاعات شخصی ام برای اون فرد ارسال نشده و به اینترنت وصل شم یا راهی هست که از ارسال یا عدم ارسال اطلاعاتم مطلع شم

    1. سلام اگر علامت پایین پیام ها هنوز علامت ساعت بود که جای نگرانی نیست ولی اگر یک تیک باشد یعنی پیام به سرور و طرف مقابل رسیده و فقط وی هنوز پیام ها را مشاهده نکرده. با حذف حساب هم که دیگه چه پیام رسیده باشه چه نه دیگه فرقی نمیکنه و شما دیگه نمی تونید از سرنوشت پیام ها اطلاعی حاصل کنید مگر اینکه شخص رو پیدا کنید و گوشیش رو چک کنید. با خیال راحت اینترنت رو وصل کنید

  38. من پيامي را به يك نفر دادم. بعد كه پيام را خوند. پاكش كردم( گزينه از صفحه اونم پاك بشه را زدم). حالا اون مي خواد ازم شكايت كنه. آيا ميتون از پيام ها پرينت بگيره

  39. سلام
    من یه پیام تو تلگرام رو چن بار فرستادم اما هنوز طرف مقابل نخونده بود. برا همین اول پیامای تکراری رو delete کردم و فورا بلاکش کردم. حالا نمیدونم پیامارو دیده یا نه؟؟
    لست سین ریسنتلی بود و من نمیدونم آنلاین بود یا نه. ولی طرف پیام رو نخونده بود و فقط تیک اول خورده بود. منم بلاکش کردم.
    الان خیالم راحت باشه یا نه؟؟
    ممنون میشم جواب بدین.

    1. سلام ممکنه طرف از نسخه های دستکاری شده مثل موبوگرام که حالت روح دارند استفاده کنه. در این حالت با اینکه پیام توسط وی خوانده میشه اما تیک دوم اعمال نمیشه و شما فکر می کنید که هنوز پیام رو ندیده.

  40. سلام
    من اشتباها دو سه تا عکس برای کسی ارسال کردم. ولی خوشبختانه اون فرد آنلاین نبود و بلافاصله بلاکش کردم. این راهکار برای دیده نشدن عکس هم جواب میده؟؟ ممنون میشم جواب بدید…

    1. نیاز به بلاک کردن نیست فقط باید پیام ها رو بصورت دو طرفه حذف می کردید.

  41. سلام. من توی حالت اول هسنم. یعنیچون اینترنتم قطع شده بود پیامها پندینگ موند. و گرینه حذف هم نداشتم. برای همین کلا واتساپمو از گوشیم پاک کردم و دیگه استفاده نکردم. الان ۳ ماه میگزره. الان اگر دوباره نصب کنم پیامها هنوز پندینگه و ممکنه ارسال شه؟؟؟؟

    1. سلام. این مطلب در مورد تلگرام نوشته شده و اینکه در واتس آپ چه باید کرد نیاز به مطلب مفصلی داره ولی فکر کنم با حذف برنامه پیام ها نیز از بین رفتن و بدون نگرانی می تونید برنامه رو دوباره نصب کنید.

  42. سلام
    جدیدا بعضی وقتا که تلگرامو که باز میکنم (تلگرام x) بصورت خودکار به گروههایی که در آنها عضوم پیام اتوماتیک ارسال میشه! راه حلی برای این مشکل دارید؟
    باتشکر

    1. سلام مضمون این پیام های اتوماتیک چی هست؟
      در هر صورت هرچی ربات فعال دارید را متوقف کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *