امکان نشست های فعال در تنظیمات حریم خصوصی و امنیت نرم افزار پیام رسان تلگرام

تلگرام یک نرم افزار چند پلتفرمی

بروزرسانی 1395/11/07

تلگرام یک نرم افزار چند پلتفرمی می باشد و می توان بصورت همزمان از چند پلتفرم وارد حساب تلگرام خود شد و اقدام به مکالمه کرد. همکنون تلگرام در 3 پلتفرم موبایل شامل اندروید، iOS اپل و ویندوزفون و 4 پلتفرم وب، ویندوز، مک و لینوکس در دسترس کاربران است. نکته مهم این موضوع این است که حساب شما در همه این پلتفرم ها در صورت فعال بودن همزمان بوده و می توان یک مکالمه را همزمان از 2 یا چند پلتفرم مختلف دنبال کرد. بطور مثال شما می توانید یک مکالمه را از موبایل شروع کرده و در لحظه از درون تلگرامی که در ویندوز لپ تابتان نصب کرده اید مکالمات را دیده و به آن ادامه دهید.

نفس امکان سینک یا همزمان بودن حساب تلگرام در پلتفرم های مختلف یک مزیت بوده و به شما اجازه می دهد تا بصورت جامع تری به حساب تلگرام خود دسترسی داشته باشید و محدود به استفاده از یک پلتفرم خاص مثلاً فقط اندروید نباشید. شاید برایتان جالب باشد همکنون یک فرد می تواند فقط با داشتن یک خط موبایل (یا خطی که قابلیت دریافت پیام کوتاه SMS را داشته باشد) حتی با یک گوشی ساده مثل 1100 نوکیا نیز در تلگرام عضو شود.

فلسفه شماره موبایل نیاز به آن برای عضویت در تلگرام

فلسفه خط موبایل برای عضویت در تلگرام به این دلیل است تا شخص از طریق آن به دوستانش معرفی شده و از همان خط برای تایید اعتبار وی استفاده شود. این روش، روش قالب دیگر نرم افزارهای پیام رسان و شبکه اجتماعی برای عضویت و تایید اعتبار کاربران می باشد. توجه داشته باشید که تلگرام برای تایید عضویت شما برایتان یک کد 4 رقمی اعتبارسنجی بوسیله پیام کوتاه ارسال می کند که باید آن را در فرم اعتبارسنجی تلگرام در هنگام عضویت وارد کنید تا عضویت شما تایید و ثبت شود. این مکانیزم تایید اعتبار برای تک تک پلتفرم های تلگرام استفاده می شود و بطور مثال اگر بخواهید نسخه ویندوزی تلگرام را نیز برای خود راه اندازی کنید و از طریق آن وارد حساب خود شوید، تلگرام پس از دریافت شماره موبایل شما (شماره ای که با آن حساب تلگرام خود را ثبت کرده اید) مجدداً کد 4 رقمی اعتبار سنجی را برای شما ارسال می کند که باید آن را در برنامه وارد کنید تا بتوانید از طریق برنامه ویندوزی تلگرام وارد حساب خود شوید.

تهدیدات ویژگی چند پلتفرمی بودن تلگرام برای کاربران

همواره امکان سوء استفاده افراد سودجو از امکانات جدید یک سرویس وجود دارد امکان چند پلتفرمی بودن تلگرام نیز از این قاعده مستثناء نیست و برای آن تهدیدهایی متصور است مهمترین این تهدیدات عبارتند از:

  • اولین تهدید این موضوع است که شخصی بدون اطلاع شما از یک پلتفرم دیگر که همکنون شما از آن برای کار با حساب تلگرامتان استفاده نمی کنید وارد حساب تلگرام شما شده و اقدام به سوء استفاده از آن بکند مثلاً بجای شما برای شخص یا اشخاصی از مخاطبینتان یا دیگر افراد در دسترس در تلگرام پیام بفرستد و از این موضوع برای ضربه زدن به شما استفاده کند (انگیزه های انتقام جویانه، خرابکارانه، شیطنت آمیز با نیت شوخی و …)
  • تهدید بعدی که کمی مخوف تر از مورد اول بنظر می رسد اینست که فرد مورد نظر فقط به مکالمات شما و فعالیت های شما در تلگرام بصورت نامحسوس نظارت کرده و اعمال جاسوسی را بمنظور اهداف مختلف جهت سوء استفاده های احتمالی انجام بدهد.
  • اما در کل می توان مهمترین تهدید را بخطر افتادن حریم خصوصی کاربران عنوان کرد.

Active Sessions راه حل تلگرام برای جلوگیری از هک حساب کاربران

با توجه به تهدیدات و مشکلات ذکر شده در بالا تیم توسعه دهنده تلگرام از تاریخ 8 آپریل 2015 امکان جدیدی را با نام “نشست های فعال” «Active Sessions» به بخش تنظیمات حریم خصوصی و امنیت «Privacy and Security settings» نسخه های موبایلی نرم افزار خود (هر 3 نسخه اندروید، iOS و ویندورفون) اضافه کرده است.

این امکان در صفحه ای تمام اطلاعات ورود به حساب، حساب شما را در همه پلتفرم های مختلف به همراه آدرس IP آنها و تاریخ ورد به حساب نمایش می دهد. نکته مهم این تنظیم این است که شما می توانید از این قسمت نسبت به بستن نشست های منقضی شده و خدای نکرده مشکوک استفاده کنید. اگر در این قسمت یک نشست فعال را ببندید دیگر از آن محل امکان ورود به حساب شما وجود نخواهد داشت.

برای بستن یک نشست کافی است در اندروید آن را انتخاب کرده و در iOS آن را انتخاب و بعد گزینه Close را تپ کنید تا آن نشست بسته شود. اگر گزینه Terminate all other sessions را انتخاب کنید همه نشست های فعال لیست شده بسته خواهند شد.

توضیح کامل و قدم به قدم لغو دسترسی دستگاه های دیگر به حساب تلگرام شما در اندروید:

  1. ابتدا وارد منوی تلگرام شده و سپس گزینه Settings را لمس کنید.
  2. در مرحله بعدی گزینه Privacy and security را یافته و سپس لمس کنید.
  3. در قسمت security گزینه Active Sessions را انتخاب کنید.
  4. اکنون در قسمت Active Sessions می توانید تمامی اطلاعات دستگاه هایی که به حساب شما متصل هستند را مشاهده کنید.
  5. به عنوان مثال من تلگرام را بر روی دسکتاپم فعال کرده ام و اطلاعاتش (نوع سیستم عامل، آی پی،آخرین زمان اتصال) را می توان در این قسمت مشاهده کرد.
  6. برای خارج کردن دستگاه های دیگر کافیست گزینه Terminate All Other Sessions لمس کنید.
  7. در پنجره باز شده بر روی OK ضربه بزنید.
توضیح کامل و قدم به قدم لغو دسترسی دستگاه های دیگر به حساب تلگرام شما در iOS:
  1. ابتدا به Settings تلگرام مراجعه كنيد.
  2. گزینه Chat Settings را لمس کنید.
  3. Terminate All Other Sessions را لمس کنید.
  4. در پنجره باز شده بر روی OK ضربه بزنید.
امکان نشست های فعال در تنظیمات حریم خصوصی و امنیت نرم افزار پیام رسان تلگرام
امکان نشست های فعال در تنظیمات حریم خصوصی و امنیت نرم افزار پیام رسان تلگرام

نکته این است که اگر در این قسمت گزینه ای را مشاهده کردید که برای شما ناشناس بود بطور قطع حساب شما مورد حمله قرار گرفته و توسط فرد یا افرادی با انگیزه نامشخص هک شده است. بهتر است در چنین مواقعی نسبت به بستن آن نشست ها اقدام کرده و از آن به بعد بیشتر مواظب شرایط امنیتی حساب خود باشید.

اما چند نکته در رابطه با سوال “آیا تلگرام من هک شده است؟”

به دلایل زیر هک کردن حساب یک شخص کار ساده ای نیست:

  1. برای ورود به حساب شما در یک پلتفرم دیگر شخص هکر باید حتماً به کد تایید اعتباری (Verification Code) که تلگرام برای ورود امن فقط بصورت پیام کوتاه SMS و یا تماس صوتی در اختیار شما می گذارد دسترسی داشته باشد. این امر به چند روش امکان پذیر است:
    • یک اینکه هکر بنحوی به گوشی شما دسترسی مستقیم داشته باشد و بتواند پیام ارسال شده توسط تلگرام برای شما را قرائت کرده و از مختوای آن مطلع شود این احتمال فقط زمانی ممکن است که هکر یکی از نزدیکان شما باشد و یا شما گوشی خود را در اختیار وی قرار داده باشید مثل تعمیرکاران موبایل و … به همین منظور است که همواره کارشناسان امنیتی تاکید کرده اند که حتی اگر برای مدت بسیار کوتاهی قصد تحویل گوشی خود به تعمیرکارانی که آنها را بدرستی نمی شناسید دارید سیم کارت خود را از گوشی خارج کنید تا احتمال سوء استفاده های اینچنینی از بین برود.
    • دوم اینست که خود شما این کد را در اختیار فرد هکر قرار بدهید، افراد بسیار زیادی از تیم نوتیف سوال می کردند که مثلاً فلانی یا یکی از دوستانم از من خواسته کدی که تلگرام برای من ارسال کرده را برای وی ارسال کنم این کد چیست؟ و آیا خطرناک است که من این کد را دراختیار شخص درخواست کننده قرار دهم یا خیر؟ باید در پاسخ بگوییم که این کد فقط جهت اعتبار سنجی برای ورود به حساب کاربرد دارد و هیچ استفاده ی دیگری ندارد اگر حتی به شخص درخواست کننده اعتماد کامل دارید از وی قصد ونیت درخواست این کد را بپرسید وی باید پاسخ قانع کننده ای برای شما ارائه دهد با این حال حتی با ارائه پاسخ قانع کننده ما به شما توصیه می کنیم این کد را به هیچ وجه در اختیار شخص دیگری قرار ندهید چون هیچ استفاده ای بجز ورود به حساب تلگرام برای آن متصور نیست و اگر خودتان آن را در اختیار شخص دیگری قرار دهید به احتمال زیاد خودتان به فرآیند هک شدن حسابتان توسط آن شخص کمک بزرگی کرده اید.
    • سوم اینست که شخص هکر بوسیله نرم افزارهای جاسوسی که توسط آنها به گوشی شما و پیام های آن دسترسی دارد بدون اطلاع شما و حتی دسترسی به گوشی شما نسبت به خواندن پیام تلگرام و دریافت کد آن اقدام کند. احتمال این این گزینه بسیار بسیار کم بوده و شخص هکر باید بسیار ماهر باشد و یا به امکانات نظارتی سطح بالایی مثل امکان نفوذ به شبکه موبایل و … دسترسی داشته باشد.
  2. اگر به هر دلیلی حساب شما هک شود و هکر بتواند از یک پلتفرم دیگر که شما از آن اطلاع ندارید وارد حساب شما بشود بازهم این موضوع به این معنی نیست که نتوان هک شدن را متوجه شد زیرا حساب شما در همه پلتفرم ها بدلیل امکان سینک Sync و همزمان سازی حساب در پلتفرم های مختلف همزمان بوده و ارسال از یک پلتفرم مثلاً موبایل در صورت آنلاین بودن آنی حساب شما در پلتفرم دیگر مثلاً دسکتاپ باعث خواهد شد تغییرات مکالمات و پیام های دریافتی در آن پلتفرم نیز مشاهده شود. با این تفاسیر اگر کسی حساب تلگرام شما را هک کرده باشد در صورت سوء استفاده از آن و ارسال پیام، شما در گوشی خودتان این موضوع را مشاهده خواهید کرد. بنابراین همانطور که اول گفته شد هک تلگرام تنها زمانی خطرناک و مهم است که هکر هیچ اقدامی برای ارسال پیام انجام ندهد و فقط بخواهد بصورت یک تماشاگر و جاسوس از مکالمات شما مطلع شود که آن هم با امکان نشست های فعال «Active Sessions» تنظیمات حسابتان در برنامه موبایل قابل کشف بوده و می توانید متوجه شوید که حساب شما از پلتفرم دیگری فعال است یا نه.
  3. بیشتر موارد شکایت در امر هک شدن تلگرام با دو روش فوق ذکر بوده است، اینکه یا هکر به گوشی دسترسی مستقیم داشته و یا خود شخص کد را به هکر داده است حال به روش ها و دلایل مختلف.

با توجه به همه موارد بالا اگر متوجه شدید که بدون آنکه شما اقدامی برای ورود به حساب تلگرام تان در پلتفرم ای دیگر بکنید برایتان پیام اعتبارسنجی از طرف تلگرام ارسال می شود بدانید که شخصی قصد ورود به حساب شما را دارد و در آن لحظه به کدی که برای شما ارسال شده نیاز دارد تا به هدف خود یعنی ورود به حساب تلگرام شما برسد. پس اگر از امنیت آن پیام اطمینان داشته باشید دیگر جای نگرانی نیست چون شخص هکر موفق نخواهد شد به مقصود خود برسد با این حال از قدیم گفته اند که کار از محکم کاری عیب نمی کند به همین منظور در بازه های زمانی مشخص مثلاً هر دو روز یک بار قسمت تنظیم Active Sessions تنظیمات تلگرام خود را بررسی کنید تا اگر احتمالاً به مورد ورود به حساب مشکوکی برخوردید آن را بسته و حساب خود را ایمن سازید.

چگونه از هک شدن حساب تلگرام خود جلوگیری کنیم

برای این منظور مطلب: «فعال سازی اعتبارسنجی دو مرحله ای (Two-Step Verification) در تلگرام برای امنیت بیشتر» را مطالعه کنید.

نقطه ضعف قابلیت Active Sessions و راه حل تلگرام برای حل آن

از بدو ابداع این قابلیت در تلگرام و پیاده سازی آن در راستای شفافیت در نشست های فعال یک حساب کاربری و امکان پایان دادن (Terminate کردن) به یک نشست در دستگاه دیگر، این امکان برای افراد سودجو پدید آمده بود که بتوانند به محض هک کردن حساب یک قربانی تمامی نشست های مربوط به حساب وی را از این طریق مسدود کرده و امکان دسترسی وی به حساب را مختل کنند و با فراغ بال بیشتر به نیت خود برسند. برای جلوگیری و حل این مشکل از نسخه 3.15 تلگرام دیگر کاربر قادر نخواهد بود تا به محض ورود به حساب از یک دستگاه جدید و ساخت شدن نشست فعال جدید دیگر نشست های فعال در دیگر دستگاه ها را بسرعت Terminate کند. لذا سیاست پایان دادن به نشست های فعال با تغییرات جدیدی روبرو شده است که تا حد زیادی امکان سوء استفاده افراد سودجو از این قابلیت امنیتی کلیدی و مهم تلگرام را از بین می برد.

پس از اعمال این تغییرات همکنون اگر در یک دستگاه جدید وارد حساب خود شوید و بخواهید بلافاصله دیگر نشست های فعال (در دیگر دستگاه ها) را Terminate کنید با پیام زیر روبرو خواهید شد:

به دلیل امنیتی ، شما نمیتوانید تا چند ساعت بعد از متصل شدن دستگاه جدید، ارتباطات قبلی تان را قطع کنید.

For security reasons you can’t terminate older sessions within a few hours after connecting a new device

این پیام نتنها یک مشکل نیست بلکه اشاره به مکانیزمی دارد که در نهایت امنیت حساب های کاربری کاربران را بهبود می بخشد. همانطور که گفته شد این امکان بدین دلیل ایجاد و تعبیه شده تا جلوی افراد سودجو را بگیرد و مانع از حذف نشست های فعال صاحب اصلی اکانت توسط هکر شود. اگر با دستگاه جدید چندین ساعت یا یک روز کار کنید و از تلگرام آن استفاده کنید محدودیت موجود برای نشست جدید ار بین رفته و قادر خواهید بود مثل قبل نشست های دیگر را Terminate کنید.

موفق باشد.

347 thoughts on “Active Sessions راه حل تلگرام برای جلوگیری از هک حساب کاربران

  1. salam
    dar ghesmate active session b 2mored brkhordam mikhastam beporsam emkane peida kardan ya shenakhte shakhse hack konande vojod dare? chon chizi shabih b ip vojod dasht
    mamnon

    1. سلام بله شدنی هست البته تا حدی و نیاز به مهارت و کمی هم شانس دارد. می توان مکان حدودی فرد را اگر از وی پی ان استفاده نکرده باشد از روی IP تشخیص داد.

  2. باسلام چندی پیش بمن از سمت تلگرام پیامی به شماره خارج از ایران فرستاده شد با این مضمون Your telegram is spamed from many people if your ciment not stoped send your cod me . تلگرام شما به علت تخلف مورد شکایت قرار گرفته است .کد ارسال شده از سوی شرکت تلگرام برای شما را برای ما ارسال کنید تا حسابتان به حالت تعلیق در نیاید. http://Www.telegram.comد که پیام حامل متن بود بعد از اون کدی به موبایلم اس ام شد و از من خواسته شد کد مربوطه را به شماره ناشناس ارسال کنم ایا امکان هک شدن وجود دارد ایا این پیام از سمت هکر برایم فرستاده شده ؟خواهشمندم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام این پیام یک پیام فیک و تقلبی بوده و از طرف هکرها برای شما ارسال شده است و اگر کد ارسال شده از تلگرام را برایشان ارسال کنید حساب شما بسرعت هک و مورد سوء استفاده قرار خواهد گرفت. تلگرام هیچ وقت چنین درخواست هایی مثل رفع مشکل اسپم با کد و … را از کاربران نمی کند و این پیام ها همه کار افراد سودجو و متقلب می باشد.

  3. سلام.من دسترسی رو برای لپ تاپم غیر فعال کردم حالا چطور دوباره میتونم تلگرام رو روی لپ تاپم فعال کنم؟

    1. سلام فکر کنم اون دستگاه بلاک شده و دیگه نمیشه ازش استفاده کرد. اما خودم تست نکردم

  4. سلام من مطمئنم کسی از اون کد امنیتی خبر نداشته و قبلا یک بار با تبلت و یک بار از اینترنت و گوگل وارد حساب تلگرامم شدم آیا ممکنه اون دستگاههایی که دیدم فعالیت خودم باشه و جاسوس نباشه؟چون اصلا نه کد و نه گوشیو کسی نداشته.

    1. سلام بله ممکن است با کمی تامل می توانید نوع دستگاه های ذکر شده را متوجه شوید.

  5. سلام میبخشید برای من اون گزینه ی terminate all other sessions رو نداره باید چی کار کنم خواهش میکنم راهنماییم کنید

    1. سلام نبود این گزینه خود نشان دهنده این است که هیچ ورود به حساب دیگری برای حساب شما وجود ندارد. یعنی تا بحال هک نشده اید. پس خوشحال باشید.

  6. برای من فقط قسمت قرمز نوشته بوده و ندیدم که گوشی به تلگرامم وصله یا خیر وفکر کنم واقعا مدل گوشی دیگه ایییی نبوده میشه باید هک شدم یا نه آخه وسط گوشیم اون قرمز انگلیسی فقط نوشته بود

  7. سلام یکی از رفیقام تو گروه تلگرام رفیقاش عضو بود بعد یه چند تا پیام رو فوروارد میکنه تو گروه بچه های گروه اونو دست به دست میچرخونن بعد یه یارویی از طریق اون پیام وارد نشستهای فعال رفیقم میشه و براش چند تا صدای ضبطی خودش رو میفرسته و میگه من با استفاده از پیام فورواردت وارد گروه شدم و از Pm هکت کردم رفیقم شوکه شد بعد تلگرام بهش پیام داد که یکی وارد حسابش شده و اگر خودش نیست و می خواهد باید بره قسمت تنظیمات و نشستهای فعال و اون شهص غریبه هکر رو دلیت و بلاک کنه دوستم هنوز نمی دونه چطور هک شده منم نفهمیدم ولی پیام های صوتی هکر رو داریم که چیزی ازش سر در نیاوردیم

  8. سلام،میخواستم بپرسم چرا آی پی خود من در قسمت active session تغییر میکنه بعضا،؟آیا به معنی هک هم میتونه باشه؟ ممنون میشم

    1. سلام، تغییر IP یک موضوع طبیعی است و چون شما از کانکشن های مختلف آنلاین می شوید با هر تغییر کانکشن مثلاً وصل شدن به یک شبکه وای فای دیگر IP شما نیز تغییر خواهد کرد.

  9. سلام.وقتتون بخیر
    گوشی من چند وقت پیش هک شد.ولی من چون به تنظیمات قسمت active session وارد بودم به سرعت متوجه شدم و راه نفوذ رو بستم.ولی گزینه terminate all… رو زدم.حالا فقط مدل گوشی خودمو نشون میده و شکل صفحه عوض شده.برای تست کردن از یکی از دوستام خواستم با حساب من بالا بیاد.با اینکه تلگرام به من این قضیه رو اطلاع داد ولی دیگه تو قسمت active session نشون نداد.چیکار کنم برگردم به تنظیمات قبلی؟

    1. سلام. تا بحال با این حالت روبرو نشدم. ولی متوجه این که می فرمایید صفحه عوض شده نمی شوم. برای حل مشکل تلگرام را حذف و مجدداً نصب کنید. برای اینجور مشکلات فقط باید از نزدیک بررسی انجام شود و از راه دور اظهار نظر سخت است.

  10. سلام من تو قسمت session active چند مدل گوشی بود به غیر از گوشیه خودم من حذفشون کردم اما آیا گوشیه من هک شده؟ به چه فایل هایی دسترسی داشتن ایا فایل های شخصیم رو هم در دسترس داشتن؟مثله عکسهای شخصی

    1. سلام اگر هیچ کدام از موارد موجود را نمی شناسید باید گفت بله حساب شما هک شده اما به هیچ قسمت از گوشی شما دسترسی مستقیم ندارند و تنها می توانند به محتوایی که داخل تلگرام دارید دسترسی داشته باشند مثل عکس ها و فیلم هایی که برای شما ارسال می شود یا شما برای کسی ارسال می کنید.

  11. سلام دوست عزیز. من یک سوال دارم . من متوجه شدم که شخص دیگه ای از تلگرام من استفاده میکنه. و به خاطر اینکه ترسیدم و هول شدم سریع اتصالش رو قطع کردم. حالا میخام بدونم میشه از راهی دوباره آی دی یا نوع دستگاهشو ببینم؟ از لیست حذف شده.متشکرم

  12. سلام
    نمیدونم هک شدم یا نه فقط گوشیم اتومات فکتوری ریست شد و کل اطلاعات گوشیم پاک شد حتی مموری هم فرمت شده نمیدونم مشکل از کجا بوده

    1. سلام موضوعی که می فرمایید هیچ ارتباطی با تلگرام ندارد و بفرض هم که هک شده باشید هکر این سطح از دسترسی را ندارد که گوشی را فکتوری ریست کند.

  13. باسلام
    من میخام دوتا خطهامو باهم تو avtive session هماهنگ کنم بیزحمت راهنمایی بفرمایید

    1. سلام متوجه منظور شما نشدم. اگر منظورتان ادغام دو حساب تلگرام درهم است که باید بگویم این کار شدنی نیست دوست عزیز.

  14. سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات خوبی ک گذاشتید من ی سوال دارم تو قسمتactive ک رفتم 4تا مورد بودن ک فقط مدل گوشی خودم بود یعنی هک شده بودم؟بعدم اون گزینه allک گفته بودینو زدم اون 4تا مورد حذف شد

    1. سلام خیر هک نشده اید برخی مواقع با تغییر IP تلگرام آن را به عنوان یک مورد جداگانه نمایش می دهد. حتی اگر موردی هم بوده باشد چون گزینه Terminate All Session را زده اید دیگر مشکلی نیست.

  15. سلام…چند وقت پیش احساس میکنم توی لاین هک شدم.. برای همین دیلیت اکانت دادم و گوشی رو ریسیت کارخانه ای کردم و برنامه هارو از اول نصب کردم.. حالا ممکنه اون شخص باز به گوشیم دسترسی داشته باشه.. اخه آی پی من در تلگرام هی عوض میشه..مثلا از ir به ro یا De تغییر پیدا میکنه.. بدون اینکه فیلترشکن داشته باشم.. و همیشه هم از یه خط به اینترنت وصل میشم.. به هر کی هم گفتم..اونها چک کردن.. بجز یکی از دوستام که roهستش..بقیه همشir هستش.. دلیلش چیه..لطفا کمکم کنید

    1. سلام تغییر IP موضوع متداولی است اما اینکه مکان جغرافیایی آن عوض می شود نیاز به بررسی دارد. در هر صورت مهمترین قسمت همین Active Sessions است که اگر در آنجا موردی نیست جای نگرانی نیست.

  16. سلام
    ممنون از پاسخهای کارشناسی شما
    در مورد سوال خانم زهرا که پاسخ دادین ممکنه با تغییر ای پی به اشتباه تلگرام خود مثلا گوشی رو به عنوان یه دستگاه دیگه فرض کنه …. چطور این تغییر ای پی میتونه رخ بده چوم من هم همین مشگل رو داشتم و نگرانم کرده …ممنون

    1. سلام تغییر IP براحتی رخ می دهد شما همین که به یک وای فای جدید متصل شوید یا حتی از نت خود گوشی بهره ببرید در هر کدام IP متفاوتی خواهید داشت. حتی با جابجایی جغرافیایی بدلیل تغییر آنتن های BTS ممکن است دچار تغییر IP شوید.

  17. سلام همین مورد برای من در تلگرام پیش اومد سریع راه هک رو بستم میخواستم بدونم پیام ها در گوشی یا کامپیوتر طرف هک کننده میمونه یا پاک میشه ممنون میشم اگه جوابمو بدین

    1. سلام خیر به محض بستن جلسه های فعال توسط شما در سیستم هکر حساب بسته شده و دیگر باز نمی شود.

  18. سلام من تلگرام اصلی رو دارم. ولی یه تلگرام قرمز رنگ رو نصب کردم بعد شماره ی کسه دیگه ایی رو توش زدم بعد برای اون شخص کد چهاررقمی رفت بعد کد رو گرفتم ازش و وارد حسابش شدم وبعدیک روزاون روLog outکردم.اما مخاطبین من رفته بود توی مخاطبای اون واز کسی پرسیدم گفت بروپیشش بهش بگو تلگرامت رو باز کن وبرو تو کانکت هاش و دونه به دونه مخاطب های خودت روحذف کن من رفتم و باهم مخاطب های من رو حذف کردیم و درست شد هرکس مخاطب های خودش رو داره.
    اما مشکل اینجاست الان متاسفانه هرکسی از شمارهای تلفن من که تا الان تلگرام نداشه الان تلگرام رو نصب میکنه ،خوب قاعدتا برای من پیام میاد که مثلا فلانی joined Telegram ولی مشکل اینجاست مخاطب های منم برای اونم میره وانکار من باعث هک خوم شدم من رفتم پیشش گفتم شاید شمارهای من رفته تو دفترچه تلفن اون.رفتیم توی دفترچه تلفنش ولی شمارهای من اونجا نرفته بودوشمارهای مخاطب های خودش بود الان من میخواهم این اتفاق نیقته لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      راهی برای جلوگیری از موضوعی که گفتید وجود ندارد متاسفانه نباید از اول حساب وی را در گوشی خودتان باز می کردید. با باز کردن حساب وی در گوشی خودتان تلگرام (قرمز یا آبی و … فرقی نمی کند) تمام مخاطبین شما را در سرورهای خود برای آن حساب ذخیره می کند و شما دسترسی به این لیست ندارید که شماره های درون آن را حذف یا ویرایش کنید.

  19. آیا اگه من واون دیلیت اکانت کنیم و دوباره نصب کنیم دزست نمیشه خواهش میکنم ترخدااگه راهی هست کمکم کنید؟

  20. با سلام کانتک های گوشی من که اندرویید میباشد، با گوشی خواهرم که ایفون میباشد قاطی شده از طریق تلگرام. یعنی در لیست مخاطبین من یکسری مخاطب وجود دارد که بدون شماره هستند و فقط اسم دارند و از طریق تلگرام وارد شده اند برای حذف انها باید اکانت تلگرام را پاک کنم؟؟چون حذف اپلیکیشن تلگرام و نصب دوباره ان فایده ای ندارد

  21. درود فراوان سپاس از شما بخاطر توضیحات کاملتون. پرسش من اینه که کلا برای جلوگیری از هک نرم افزارهایی مث لاین . واتس اپ . بیتاک و تلگرام چیکار کنم. در واقع چه عملی انجام بدم کا نتونن هک کنن حسابهای منو. مثلا توی تلگرام فهمیدم که دو روز یبار قسمت نشست های فعال رو چک کنم یا لاین هر از گاهی دلیت اکانت بدم اما آیا این کافیه و برای جلوگیری از هک چه عملی انجام بدم. یه دنیا سپاس پایدار باشید

    1. سلام خواهش می کنم دوست عزیز
      همین که پیگیر باشید و از نظر امنیتی حواستان جمع باشد و رفتارهای پر ریسک انجام ندهید کفایت می کند. بروز باشید و مطالعه کنید. موفق باشید

    1. سلام چون نشست یا جلسه (Session) دیگری وجود ندارد که بخواهید آنها را ببندید.

  22. سلام و وقت بخیر
    من قبلا با یه رایتل واردتلگرام شدم مشکلی برای گوشیم پیش اومد که مجبور به ریست کردن گوشیم شدم حالا میخوام با همون شماره واردتلگرام بشم پشتیبانی نمیشه ودائماارور میده به نظرشما مشکل چیه؟
    باتشکر

    1. سلام. اینجور مشکلات موقتی بوده و با سعی مجدد مشکل حل می شود.
      در صورت ادامه مشکل به یک کارشناس مراجعه کنید.

  23. سلام من متوجه شدم که شخص دیگری از حساب تلگرام من استفاده میکنه .در صورتیکه برای من هیچ کدی نیومده و منم کدی به کسی ندادم من چجوری میتونم با استفاده از آی پی که دیدم آردس اون شخص رو پیدا کنم .توی گوگل و نرم افزارهای مختلف خیلی گشتم ولی متاسفانه نشد فکر میکنم آی پی کامل نیست.
    یه سوال دیگه هم داشتم تاریخی که برای اون دستگاه هکر دیدم مربوط به آخرین زمان بازدیدشه یا زمان هک اکانت تلگرام؟ممنون از پاسختون

    1. سلام
      با داشتن آی پی نمی توان موقعیت دقیق آن را بدست آورد و موقعیت در حد شهر قابل شناسایی است.
      تاریخ نمایش داده شده آخرین زمان آنلاین بودن آن دستگاه را مشخص می کند.

  24. درود بی کران به شما هم رشته عزیز.
    من برای مدتی از اینترنت وای فای بی بهره بودم و با اینترنت ایرانسل کانکت میشدم و بعد از این مدت من دیدم ک نام دستگاه دیگه رو نشون داده (قبلش ریست فکتوری)هم انجام داده بودم.
    برای من هیچ اس ام اس یا سوالی ک مربوط به تلگرام باشه نیومد و اطلاعاتی بسیار شخصی دارم… امکان هک است؟

    1. سلام
      بله ممکن است کسی وارد حساب شما شده باشد. برای اطمینان ورود دو مرحله ای را فعال کنید و عمل Terminate All Sessions را انجام دهید (اگر این گزینه فعال است).

  25. salam
    hesabe man ta alan do bar hack shode
    yek bar ghabl az inke two-step verification ro roshan konam, va yekbar ham badesh
    midonin chetor ham chin chizi emkan dare, dar soorati ke man hich msgi daryaft nakardam ke havie code bashe!!!! mamnon

    1. سلام. برای من خیلی عجیبه که بعد از فعال سازی ورود دو مرحله ای بازهم هک شده اید یا هکر خیلی حرفه ای بوده یا کسی به اطلاعات شما دسترسی دارد و احتمالاً شخص هک کننده خیلی به شما نزدیک است.

  26. سلام-شخصي كه ادعا ميكر هكره به من گفت حتي با وجود كد دومرحله اي ميشه تلگرام رو هك كرد آيا تا چه حد صحت داره. وهمچنین اون شخص بهم گفت میشه بصورتی تلگرام رو هک کرد که در other sessionنشون نده چه آی پی فعاله

    1. سلام این ادعا ها شانتاژ بوده و قصد این افراد تشویش اذهان افراد است. نگران نباشید.

  27. سلام من در قسمت Active session این پیغام رو مشاهده کردم:
    Telegram Desktop 9018
    Pc windows 13Feb
    این به این معنیه که من هک شدم!!؟ و اون تاریخی که زده مربوط به آخرین دسترسی هست یا اینکه از اون تاریخ به حسابم دسترسی دارن؟

    1. سلام این پیام میگه که به حساب شما از طریق تلگرام نسخه دسکتاپ ورود صورت گرفته و تاریخ هم آخرین زمان لاگین رو نمایش میده. اگر شما از تلگرام روی کامپیوتر یا لپ تاپی استفاده نکرده اید قطعاً حساب شما هک شده و بهتر است موارد امنیتی را انجام دهید یعنی فعال سازی ورود دو مرحله ای و بعدی انجام عمل Terminate All Sessions

  28. سلام
    در قسمت active session گوشی من نوشته شده بود
    12.12.2015 google chrome , و زیرش اعدادی شبیهه ip
    ایا هک شدم؟ چون اصلا اسم هیچ دستگاهی به جز گوگل کروم نبود؟
    اگر هک شدم اون عدد کناری چیو نشون میده؟

    1. سلام اگر از طریق نسخه وب تلگرام وارد حساب خود نشده اید به احتمال زیاد فرد دیگری وارد حساب شما شده است. بهتر است شرایط امنیتی را بررسی کنید.
      عدد کناری همان آدرس IP دستگاهی است که با استفاده از آن وارد حساب شما شده اند.

  29. سلام تو قسمت 6Active sessionتا دستگاه رو نشون میده مدل گوشی خودمه فقط اندروید تلگرامشون فرق داره چیکار کنم یعنی هک شدم توروخدا راهنمایی کنید

    1. سلام احتمال هک شدنتان خیلی کم است. به احتمال زیاد شما از نسخه های دستکاری شده متفاوت تلگرام استفاده کرده اید که برای هر کدام یک ردیف به این قسمت اضافه شده است. برای اطمینان گزینه Terminate All Sessions را اعمال کنید.

  30. سلام.من با دوستم در حال چت تو تلگرام بودم که یکدفعه دوستم گفت هر چی نوشته بودی پاک شد.فعلا تو گوشی من همه چی بود و من از طریق secret chatداشتم باهاش چت میکردم.یهو دیدم از گوشی منم علاوه بر این چت همه چتهای دیگه امم پاک شدن.گوشیمو سریع تو حالت پرواز گذاشتم،و سریع دوباره از آن حالت خارج کردم همه چی برگشت.آیا ما دو نفر هک شدیم؟تازه گیا تو گوشی دوستم اکانتهایی به صورت name hidden ظاهر میشد.

    1. سلام این موارد خاص بوده و نیاز به بررسی از نزدیک دارد. و مشکل شما هیچ زبطی به هک شدن ندارد چون هکر اگر پیام ها را حذف کند کلاً حذف می شود و دوباره بر نمی گردد. مشکل شما بیشتر به باگ های تلگرام شبیه است.

  31. سلام من چند وقت پیش از صفحه active senssion به کسی اسکرین شات دادم بعدش کاملا یههویی گوشی ریستارت شد و از اون موقع به بعد در قسمت چت هام یک نوار سفید میاد مثل بقیه چت ها که داخلش نمیره و روشم نگه میدارم خذف و اینها میادکه کمی این نگرانم کرده..امکانش هست هک باشم؟ اگر باشم تا چه اندازه دسترسی دارن به اطلاعاتم

    1. سلام، این که چرا از آن صفحه اسکرین شات به کسب دادید و به چه دلیلی مهم نیست مهم این است که با اسکرین شات از این صفحه هیچ اطلاعات مهمی بجز تعداد پلتفرم های فعال شما، آدرس IP هر کدام و نوع آنها که چه پلتفرمی هستند بدست نمی دهد و نهایتاً آن فرد می تواند از روی IP ها مکان جغرافیایی هر کدام را با دقت خیلی کم بفهمد که این هم کمکی نمی کند. مگر اینکه گوشی شما از قبل توسط نرم افزار مخربی هک شده باشد و فرد با داشتن آدرس IP فعلی شما بتواند از طریق آن گوشی را دستکاری کند.
      برای رفع نگرانی بازهم قسمت Active Session را بررسی کنید و اگر مورد مشکوکی مشاهده می کنید گزینه Terminate All Sessions را بزنید تا مشکل حل شود. ورود دو مرحله ای را فعال کنید و از نسخه های دستکاری شده تلگرام استفاده نکنید.
      برای موضوعی که یک گفتید یک چت بدون نام و نشانی بصورت سفید در تلگرام اضافه شده است آن هم از باگ های فعلی تلگرام است و مشکل خاصی شما را تهدید نمی کند.
      در هر صورت به همه می گویم که از فرستادن اطلاعات به هر صورتی برای افراد ناشناس و نامطمئن خودداری کنید تا خدای نکرده مورد سوء استفاده قرار نگیرید.

  32. با تشکر بسیار می خواستم بپرسم آیا واقعا هیچ راهی وجود نداره تا دوباره بتوان Active Sessions هایی که Terminate کردیم همراه با IP آنها را بازیافت کنیم و یا ببینیم؟ من آنها را Terminate کردم بدون اینکه از آنها عکسی بگیرم ؟؟؟

  33. با سلام
    من تازه تلگرام رو نصب کردم. اما verification code که تلگرام برام فرستاده بود رو ناخودآگاه تو یک گروه که عضو بودم فرستادم و کمی بعد هک شدم. بلافاصله طبق همان روشی که گفتید وارد active sessions شدم و اتصال هکر رو قطع کردم. دو سوال:
    آیا افراد دیگر یا همان فرد، با وجود داشتن آن کد که فرستادم، میتوانند دوباره من رو هک کنند؟ چه باید بکنم؟
    ۲. در همین ده پانزده ثانیه که تلگرامم هک شده بود، هکر چه مقدار از اطلاعاتم رو میتونسته ببره؟(مخاطبین؟)
    با تشکر فراوان

    1. سلام فکر می کنم اشتباه میکنید.
      کد ارسالی یکبار مصرف است یعنی برای بار دوم باید کد جدیدی گرفته شود.
      امکان استفاده چند باره از کد به هیچ وجه میسر نیست.
      حتی اگر هک هم شده باشید در آن مدتی که گفتید اتفاق بدی برای شما نیفتاده است و جای نگرانی نیست.

  34. من رمز دو قستمی کلود را فراموش کردم و از ایمل هم براش تعریف نکردم .الان چیکار کنم ؟

    1. فعلاً متاسفانه راهی برای حل مشکل وجود ندارد. در هنگام تنظیم رمز هم اخطاری مبنی بر همین موضوع داده می شود که خیلی ها نمی خوانند و رد می شوند و بعد به مشکل شما بر می خورند.

  35. سلام.عیدتون مبارک.من تلگرام دسکتاپ نصب کردم.درقسمت show all session آی پی رو میزنه و ro- که منظورش رومانی باید باشه البته گاهی اینطوری میشه وباز آی پی رو میزنه وir- که ایران منظورشه .این به چه معنیه.منهردو رمزوروفعال کردم.

    1. سلام. این موارد مرتبط به زمانی است که از قندشکن استفاده می کنید. جای نگرانی نیست

      1. ممنون ازبابت پاسخ شما.منظورتون فیلترشکنه؟من اصلاً ازاون استفاده نمیکنم.

  36. ببخشید یه مورد دیگه هم خواستم بدونم این بود که اگه تلگرام هک بشه، چه پیغامی میاد و اون پیغام توی قسمت اس ام اس گوشی میاد یا توی تلگرام خودم. آخه من هر بار که تلگرام رو آپدیت میکنم هم یه پیغام میاد خواستم بدونم چی به چیه. ممنونم

    1. سلام تنها زمانی می توان شک به هک شدن کرد که پیامی از تلگرام که حاوی کد تاییده ورود به حساب باشد برای شما ارسال شود در حالی که شما خودتان درخواست ورود به حساب را نداده اید. در چنین مواردی باید شک کنید که شاید شخص دیگری قصد ورود به حساب شما را دارد. برای اطمینان از عدم ورود به حساب توسط اشخاص دیگر نباید پیام تاییده دریافت شده را به هیچ شخص دیگری به هر دلیلی ارسال کنید و بهتر است مکانیزم ورود دو مرحله ای را در تلگرام فعال کنید. همچنین در بازه های زمانی مشخص قسمت Active Sessions را بررسی کنید و اگر به مورد مشکوکی برخوردید گزینه Terminate all sessions را اعمال کنید.

  37. با سلام میخواستم بدونم اگر یک بار کسی بتونه با لب تاپ یه اکانت از تلگرام من درست کنه و به حساب من دسترسی پیدا کنه. اگر من تلگرامم را دیلیت اکانت کنم و با همان گوشی دوباره تلگرا نصب کنم آیا اون فرد باز هم با همون حساب قبلی می تونه به تلگرامم دسترسی پیدا کنه. ممنون

    1. سلام خیر حساب دوم با حساب اول فرق داشته و وی به حساب جدید از طریق حساب قدیمی دسترسی نخواهد داشت.

  38. سلام عرض ادب قربان یک سوال داشتم خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید
    من terminate all رو زدم و همه ی پلتفرمای دیگه رو پاک کردم
    سوالم اینه با انجام این کار دیگه شخص هکر دسترسی نداره به چت های من؟

  39. سلام من همیشه تو قسمت terminate all sessions اسم و مدل گوشی خودم هست. همش پاکش میکنم ولی چند روز بعدش مجددا اسم و مدل گوشی خودم میاد.این یعنی چی؟

    1. سلام اگر نسخه API اندروید متفاوت است قطعاً گوشی ذکر شده گوشی خودتان نیست و فقط از نظر مدل همسان هستند. اگر نه مشکلی نیست. بهتر است برای محکم کاری ورود دو مرحله ای را فعال کنید.

  40. سلام ،اگه در یک گوشی دو یا سه تلگرام نصب کنیم آیا هکر میتونه با هک یکی از تلگرام ها وارد سایر تلگرام ها بشه /اطلاعات ذخیره شده در یک تلگرام با سایر تلگرام های موجود در یک گوشی به لحاظ فضای ذخیره اطلاعات از یک فضا استفاده می کنند

    1. سلام خیر هکر فقط به همان حسابی که هک کرده دسترسی دارد. ممکن است نسخه های متفاوت همه فایل های دانلود شده را در یک پوشه ذخیره کنند.

  41. سلام با مشکلی رو به رو شدم لطفا کمکم کنید.من حدود 1هفته میشه گوشی اندروید گرفتم.2روز پیش تلگرامو نصب کردم خودم.دیروز قسمت active sessions دیدم چند مورد به اکانتم دسترسی دارن.خوب من اصلا نه به کسی گوشیمو دادم نه کد فعالسازی تلگرامو.تو این یه هفته که گوشیو عوض کردم جایی نرفتم.این چطور ممکنه؟ از اکانتم خارجشون کردم.سریع two step رو فعال کردم.از یکی دو نفر پرسیدم گفتن احتمالا bot بود هکر نیست و پیش میاد.شما بگید لطفا.حرفشون درسته؟

    1. سلام، اگر گزینه های یاد شده همه از نوع اندروید و مدل گوشی خودتان بوده اند و فقط IP آنها فرق می کند و هیچکدام دارای همپوشانی زمانی نیستند، گزینه های یاد شده مربوط به گوشی خودتان هستند جای نگرانی نیست. همین که ورود دو مرحله ای را فعال کرده اید و نشست های ناشناس را قطع کرده اید دیگر نگران نباشید.

  42. سلام
    ظاهر شدن terminate…بعد ازدسترسی شخص دیگری به اکانت هست یا هشدار برای این مورده ؟
    لطفا راهنمایی کنین ممنونم.

    1. سلام ظاهر شدن گزینه Terminate All در قسمت Active Sessions دلیل قطعی بر هک شدن حساب شما نیست و می تواند نشست های مزتبط با گوشی خودتان باشد. بهترین راه فعال سازی ورود دو مرحله ای است که دیگر جای نگرانی نباشد.

  43. سلام خسته نباشید
    ببخشین میخوام کمکم کنین
    من برنامه تلگرام رو از نامزدم گرفتم و اون کد پنج رقمی منو رو میدونه احساس میکنم پیامای تلگرام منو میبینه تو گوشی خودش
    الان زندگیم در خطره
    کاری هم نکردم فقط راجب خانوادش به یکی پیام میدادم الان حس میکنم اون پیامارو میبنه
    ولی توقسمتActive sessions من فقط مدل گوشی خودم هست
    من از کجا بدونم که پیام منو میبینه؟
    یعنی راهی هست که پیام منو ببینه بدون اینکه من متوجه بشم؟
    کد پنج رقمی منو هم داره
    خواهش میکنم کمکم کنین زندگیم در خطره
    فکر کنین خواهرتون هستم کمکم کنین

    1. سلام کد پنج رقمی تاییدیه ورود تلگرام یکبار مصرف بوده و اعتبار زمانی محدودی دارد. برای همین جای نگرانی نیست.

  44. ببخشید یبارم سیم کارتمو انداخته بود تو گوشی خودش گوشبم اینترنت نمیرفت
    بعدش اون روز هنه مخاطباش اومده بودن تو تلگرام من
    الانم هر کی از مخاطباش وارد تلگرام میشه برا منم میاد
    ولی هیچی تو گوشیم نرم افزار بد ندارم یا مدل گوشیشم تو اون صفحه تنظیمات تلگرام من نیست
    بنظرتون منو هک کرده؟
    خواهش میکنم کمکم کنین زندگیم واقعا در خطره
    میخوام بدونم با داشتن کد پنج رقمی میتونه پیامامو بخونه بدون اینکه من تو گوشیم متوجه بشم

    1. سلام خیر دوست عزیز همین که با استفاده از گوشی دوستتان وارد حساب تلگرام خود شده اید این مشکل بوجود آمده است، این موضوع خاصیت خود تلگرام است که در هر گوشی تمامی مخاطبین را در حساب تلگرامی که در آن گوشی باز است کپی می کند.
      نه هک شده اید و نه قرار است اتفاق بدی بیفتد. کد تاییدیه ورود هم یکبار مصرف است. و جهت محکم کاری ورود دو مرحله ای را فعال کنید تا جای نگرانی نباشد.

  45. سلام میشه تو قسمت active session
    گوشی هایی که وارد تلگرام شخصی شده اند رو قایم کرد..؟

    1. سلام خیر چنین کاری امکان پذیر نیست. مگر که یک نسخه دستکاری شده از تلگرام تهیه شود که این قسمت از تلگرام در آن حذف شده باشد که این هم کار سختی است.

  46. سلام, چند روز پیش سرعت نتم خیلی پایین بود و متوجه شدم نام تعدادی از کانالهای من عوض شده و نام جدید Deleted account شده.
    همچنین اسم یکی از گروههایی که خودم ادمینش بودم شده deleted و وقتی وارد اون گروه شدم پایین صفحه نوشته بود you were removed from this group !!!
    در صورتی که دوستانم من رو توی گروه میدیدند. سریعا سراغ active session رفتم و دیدم.یک دستگاه دیگر هم وصله!! اون رو حذف کردم و بعد چند دقیقه نام کانالهام درست شد و از گروه دوستانم هم حذف نشده بودم !! همه چی مثل قبل شد انگار که اتفاقی نیفتاده.
    آیا توضیحی برای این مشکل هست؟ آیا هکر می تونه این کارها رو انجام بده؟ یا احیانا مشکل از خود تلگرام بوده؟ تلگرامم پسورد دومرحله ای داره.

    1. سلام موارد اینچنینی مربوط به باگ های خود تلگرام هستند و موضوع نگران کننده ای نیستند. همانطور که می گویید مشکل حل شده است.

  47. سلام.لطفا جوابمو بدید.پایین نوشته terminate other session تو تلگرامم، دوباره ایم و مشخصات گوشی خودمو نوشته بود. ای پی ادرس هم برای همون شرکتی بود ک ازش نت میگیرم ولی لوکیشنش فرق میکرد و مال شهر دیگه بود.بقیه مشخصات همه باگوشی من یکی بود.و بجز این هیچ اسم دیگه ای نبود.یعنی من هک شدم.لطفا جواب بدین

    1. سلام، این موارد نشانه هک شدن نیستند و بیشتر به اشتباهات سرورهای تلگرام بر می گردند. جهت اطمینان گزینه terminate other Session را زده و ورود دو مرحله ای را فعال کنید.

  48. با سلام ؛ برای من در تلگرام پیامی حاوی کد لوگین امده و بلافاصله پیامی با محتوای
    N,
    We detected a login into your account from a new device on 29.04.16 at 13:13

    Device: Web
    ………………..Location: IR, 16 (IP =.)

    If this wasn’t you, you can go to Settings – Privacy and Security – Sessions and terminate that session.

    If you think that somebody logged in to your account against your will, you can enable two-step verification in Privacy and Security settings.

    Sincerely,
    The Telegram Team
    ایا تلگرامم هک شده . الان باید برای ایمنی اطلاعات موبایلم چه کاری انجام بدهم ؟؟؟؟؟؟؟ با تشکر از راهنمایی شما

    1. سلام
      متن پیام گفته که از طریق تلگرام تحت وب ورودی به حساب شما انجام شده. بطور قطع اگر خودتان اینکار را نکرده اید حساب شما هک شده دوست عزیز. برای جلوگیری از هک حساب حتماً ورود دو مرحله ای را فعال کنید. در قسمت نست های فعال (Active Sessions) همه گزینه Terminate all را بزنید.

  49. سلام.برای من موردخیلی عجیبی پیش اومد.یکی از عکسهایی که ازطریق تلگرام برام فرستاده بودن بعدازلودشدن تغییر کردن و بعدازاون یک تعدادعکس که اصلاندیده بودم توگالری پیدا شد و بعدش عکس پروفایل بعضی از مخاطبینم تو تلگرام به شکل بعضی از عکسهای پاک شده توگوشیم در اومد.به قسمت active session هم رفتم که هک نشده بودم.لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام مشکل خاص است و از راه دور و بدون بررسی از نزدیک نمی شود اظهار نظر درستی کرد. خیلی چیزها ممکن است رخ داده باشد. بهتر است گوشی را به یک کارشناس نشان دهید.

  50. سلام آقا رضا
    میخواستم بپرسم بینم تلگرام قابلیت تاریخچه دیوایس هایی رو که به حساب تلگرام وصل شدن رو داره .
    من امروز اکانتم هک شده بود و تو قسمت active sessions اون دیوایس رو قطع کردم الان به یکی مشکوکم ولی اون دیوایس و نمیدونم . الان راه حلی هست یا نه ؟
    متشکرم

    1. سلام علی آقا 😉
      خیر متاسفانه باید همون اول ابتدا اطلاعات رو بر می داشتید بعد همه رو پاک می کردید.

  51. با سلام….در قسمت active session برای من نوشته گوگل کروم اندروید پایینش هم دقیقا همون اعداد ای پی که در قسمت بالا برای گوشی خودم و زده….این یعنی چی؟؟؟ای پی قسمت بالا و پایین یکی هست…الان من هک شدم یا نه؟؟؟

    1. سلام آیا از تلگرام نسخه تحت وب استفده کرده اید؟ چون کروم مرورگر است و یا خودتان یا شخص دیگری در همان محل با کروم به حساب شما وارد شده است. در هر صورت برای اطمینان گزینه Terminate All Sessions را بزنید تا دسترسی های دیگر به حساب قطع شود.

  52. سلام…ممنون که انقد سریع جواب دادید….من از تلگرام نسخه تحت وب استفاده نکردم…از وای فای منزل استفاده کردم…نظر شما اینه که شخص دیگری با وای فای مشترک وارد تلگرام من شده است؟؟؟

  53. ببخشید…..چطوری تمام کسانی که در تلگرام شخص دیگری هست وارد تلگرام و کانتکت من شده؟؟؟بدون اینکه من عملی انجام داده باشم؟؟؟ازتون واقعا ممنونم

    1. سلام این نشاندهنده این است که حساب شما در یک گوشی دیگر هم باز شده و مخاطبین آن گوشی به حساب شما کپی شده.

  54. سلام من تلگرامم با نصب دو مرحله اي انجام شده الان ديليت اكانت دادم آيا دوباره نصب كردنش باز همان كد دوم را ميخواهد يا نه؟ و سوال ديگر اگر امروز ديليت اكانت كنم فردا دوباره نصب كنم باز پيام …… joined telegram…….براي مخاطبينم ميره يا ه ممنونم جواب بدين

  55. سلام و خسته نباشید
    چقد خوشحالم که سایت پیدا کردم به سوالات جواب میده
    من یه مدتی هست که ریپورتم و تمامی مراحل و امتحان کردم و فایده نداشته حتی نمیتونم کانال بسازم و یه کانال داشتم که به خاطر دلیت اکنت که کردم از بین رفت

    جدیدا یه سوال جدید برام پیش اومده تو قسمت امنیت گوشی که بریم ببینیم کسی ما رو هک کرده با نه .من هک نیستم ولی قسمت بالاش که مشخصات گوشی خودم بوده عوض شده و برای یه گوشی دیگه هست ..اینو چیکارش کنم..گوشی من اس 5 هست ولی مشخصات برای g900 هست…

    1. سلام، کد گوشی های سری S5 سامسونگ همه با عبارت G900 شروع می شود. تلگرام هم کد مدل گوشی را نمایش می دهد چون این کد بهتر مشخصات گوشی را مشخص می کند. نگران نباشید. برای بررسی صحت موضوع به http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5-6033.php مراجعه کنید.

  56. من تلگرام رو روی گوشی داشتم و پاک کردم و خیلی وقت هست که روی لپ تاپ نصب کردم اما هیچوقت خارج نشدم ازش که بخواد واسم کد 5 رقمی بفرسته اما امروز برنامه تلگرام دو تا اس ام اس با کد مشابه 5 رقمی فرستاد در صورتی که من با گوشی هم وارد تلگرام نشدم! میخواسم بدونم آیا امکان هک شدن تلگرامم وجود داره؟

    1. بله ممکن است کس دیگری به اشتباه یا با هدف ورود به حساب شما شماره شما را در تلگرام برای ورود به حساب وارد کرده باشد.

  57. سلام من با یه شماره دو تا تلگرام دارم اما نمیخوام تو نشست های فعال هر دو نسخه دیده بشه و میخوام یکیشو مخفی کنم آیا ممکنه همچین چیزی یا خیر

  58. سلام، تو اون قسمت پایین دو مورد که هردو اسم گوشی خودمه نوشته شده که چیزی که واسم عجیبه یکی جلوش نوشته سه شنبه و یکی 16 May میخواستم ببینم آیا هک شدم یا گوشی خودمه؟

    1. سلام خیر چنین مواردی زیاد رخ می دهد و جای نگرانی نیست
      برای اطمینان خاطر ورود دو مرحله ای را فعال کنید.

  59. سلام ، ممنون از مطالبتون ممکن در دو مورد زیر راهنماییم کنید
    1_ من به هیچ وجه گوشیم دست کسی نبوده ویا با دستگاه دیگه ای به تلگرام وصل نشدم وهیچ پیامی جهت ارسال کدی رو دریافت نکردم ولی در قسمت active session یک دستگاه دیگه با نام saffari… دیدم که البته پاک کردم ، یعنی هک شدم ؟ البته یکبار که تلگرام مشکل داشت از طریق گوگل وارد شدم
    2 _ اگر بر فرض هک شده باشم ،با توجه به دسترسی هکر به پیامها و عکسهای شخصی . بعد از پاک کردن هکر . از قسمت active session , هکر می تواند ، سو استفاده کند ( یعنی دسترسی به شماره و اطلاعات شخصی دیگر دارد )

    1. سلام
      بنظرم گوشی شما باید آیفون باشد. و یکبار با مرورگر سافاری گوشی آیفون خود وارد حساب تلگرام خود شده اید.
      2- هک نشدید و حتی اگر هم هک بشوید هکر فقط به محتوای داخل تلگرام دسترسی دارد و به محتوای خارج آن هیچ گونه دسترسی ندارد.

  60. سلام
    ممنون از اينكه انقدر خوب و كامل جواب همه ي سوال ها رو ميديد
    يه سوالي داشتم ازتون
    توي قسمت active session تلگرام من از دستگاه خودم چند تا هست و فقط يك مورد نا آشنا هست اونم نوشته (telegramCli (ID:2899زيرش هم نوشته unix console و Ro هم هست
    ميخام ببينم اين چيه ؟ ايا تلگرامم هك شده ؟!

    1. سلام خواهش میکنم دوست عزیز
      موردی که بیان کردید به احتمال زیاد مربوط به یک ورود غیر مجاز و هک شدن است. بهتر است تنظیمات امنیتی تلگرام خود را بررسی و در صورت فعال نبودن فعال کنید.

  61. با سلام و با تشکر از اطلاعاتتون
    من دیشب متوجه شدم حسابم هک شده و سریع اونو حذفش کردم .سوالم اینه که به من مسیجی نیومده که کد بفرستم یا …..گاها تو تلگرام پیام میومد که نیاز به آپدیت دارید از طرف تلگرام و لینک میفرستاد.میتونه هک بوده باشه ؟
    یه سوال دیگه:۱ ماه پیش من تلگرامم رو حذف کردم از لپ تاپم و دو روز بعد دوباره نصب کردم .دیشب که رفتم تو اون قسمت که شما فرمودید دیدم دو تا دسکتاپ آورده کنار یکی irزده و کنار یکیeuمن هک شدم یا جفتش مال لپ تاپ خودمه ؟از کجا بفهمم ؟لطفا کمکم کنید

    1. سلام. من خودم بشخصه ندیدم که تلگرام پیام یا درخواستی مبنی بر آپدیت را برای من بفرستد. گزینه هک برای شما محتمل تر است.
      برای سوال دوم نمی توان بدون بررسی از نزدیک اظهار نظر درستی کرد. به احتمالاً هر دو گزینه مربوط به لپ تاب خودتان بوده است.
      با تنظیم تنظیمات امنیتی نگرانی های خودتون رو از بین ببرید. کار از محکم کاری عیب نمی کند.

  62. سلام خواهش می کنم به این سوالم جواب بدین.
    تا الان دوبار از سمت تلگرام برام پیام اومده که کسی می خواد بهم وصل بشه و چند لحظه بعد همین پیام از لیست تلگرام حذف می شه!…و این که verification من خیلی وقته که فعاله و هیچ مورد دیگه ای توی session های من بعد همین پیام تلگرامم نیست… و این که چندباری شده که لوکیشن من از IR به Ro یا DE یا USیا Ru تغییر کرده البته گاهی اوقات از فیلترشکن استفاده کردم…می خواستم بدونم با توجه به اینکه توی session هام چیزی نیست و موارد بالا امکان هک شدن هست؟!

    1. سلام
      1- همین که حالت ورود دو مرحله ای فعال است دیگر جای نگرانی نیست.
      2- تغییر کشور چیز مهمی نیست.

  63. سلام اقای مهندس خواهشا کمکم کنید چند روز پیش متوجه شدم در تلکرامم در این قسمت کنار اسم گوشیم و یه آی پی قرمز رنگ دیگه نوشته بود و‌trinnate aall seassond نوشته بود اما زیر اون خالی بود active sessons نداشت
    به نظرتون من هک شدم؟؟؟؟
    اینم بگم که وای فای مون تغییر یافته چند روزه, بخاطر اون نباشه؟؟ ممنونم خیلی نکران شدم…

  64. سلام و تشکر بابت پاسخدهیتون.
    من تلگرامم رو یکبار دی اکتیو کردم و مجددا نصب کردم. آیا راهی هست که به اطلاعات تلگرام قبلیم هم دست پیدا کنم. مثل شماره های قبلی و مسیجها؟ توی telegram.org چنین چیزی ندیدم. ممنون

  65. سلام ممنون از لطفتون در قسمت Terminate All Session یک نشست دیگه وجود داره که مدل گوشی خودمه و با ip متفاوت و با اندروید نیست با موبوگرام هست اما مدل گوشی ها یکی هست آیا هک شدم ؟؟؟

    1. سلام خب اگر تا به حال از موبوگرام استفاده نکرده اید قطعاً هک شده اید.

  66. سلام
    ببخشید یک سوال من همسرم میگن که در اکتیو در لیست شان ندل موبایل من وجود دارد..در حالیکه من اصلا تلاشی برای وارد شدن به موبایلشون تا حالا نداشتم…ولی از طریق خود اندروید و shar it چندین با برای هم اطلاعات ارسال کردیم…ممکن است دلیل این باشد؟لطفا توضیح دهید چه دلایلی می تواند داشته باشد..سپاس

    1. سلام
      صرف بودن نام مدل گوشی شما در لیست نشست های فعال همسرتان دلیلی نمی شود که منظور تلگرام دقیقاً گوشی شما است. از یک مدل گوشی میلیون ها نسخه تولید و توزیع می شود بخصوص که گوشی معروف هم باشد مثلاً آیفون یا سری نوت یا اس سامسونگ. بهتر است ایشان تنظیم ورود دو مرحله را فعال کنند تا جای نگرانی نباشد.
      تلگرام و اطلاعات ارائه شده در آن هیچ ارتباطی با Shareit و دیگر برنامه ها ندارد.

  67. سلام.توتنظیمات تلگرام گوشی من درactive sessionکناراسم گوشی که نام کشوررومینویسه نام کشورمدام تغییرمیکنه یه بارIRیه بارATیه باریه چیزدیگه…من حتی اکانت روحذف ودوباره واردتلگرام شدم امامشکل هنوزحل نشده
    چیکاربایدکرد؟نکنه هک شدم؟ایاچیزخطرناکیه؟

    1. سلام. خیر جای نگرانی نیست، تلگرام در تشخیص صحیح آی پی کاربران کمی ابهام دارد و بخصوص اگر از ف.ی.ل.ت.ر شکن استفاده کنید این موضوع بیشتر به چشم می آید. فقط زمانی نگران شوید که اطلاعات گوشی متفاوت باشد یا کلاً پلتفرم اعلام شده چیز دیگری باشد مثلاً ویندوز یا iOS و …
      ———–
      در هر صورت بهترین راه برای جلوگیری از هک شدن تلگرام این است که تنظیمات امنیتی را بدرستی انجام دهید و ورود دو مرحله ای را برای حسابتان فعال کنید.

  68. سلام. خسته نباشيد. من احساس ميكنم كه يكى از دوستام پيام هاى تلگرام منو ميخونه. ولى توى active sessions فقط اسم موبايل من هست وتنها چيز عجيبش تغيير ip از ir به ro هست. ميخواستم بپرسم اگه هكر بتونه خود گوشى رو هك بكنه بازم تو active sessions نشون ميده يا با ip خودت ميتونه تلگرامتو ببينه؟ خيلى ممنونم.

    1. سلام تغییر IP موضوع متداولی است و بدلیل تغییر سرویس دهنده اینترنت و یا استفاده از برنامه های دور زدن فیلتر رخ می دهد.
      اگر گوشی هک شود در تلگرام چیزی منعکس نمی شود و مقوله گسترده ایست که در اینجا نمی توان آن را توضیح داد.

  69. با سلام و خسته نباشید. بنده تا یک هفته پیش که تلگرامم رو چک کردم هک نبودم. چهار روز پیش نسخه جدید رو آپدیت کردم و به دنبال اون تلگرامم بسته شد و وقتی میخاستم بازش کنم مثل دفعه اول که فعال کردم باز مجبور شدم شماره تلفن بدم تا برام کد بفرسته و فعال کنم. روز بعدش که چک کردم قسمت show all session رو یه گزینه اول بود با مشخصات لبتاب و آی پی که آخرش IR بود . و زیرش terminate… به قرمز و زیر اونم یه گزینه دیگه با این آی پی 188.210.159.86 که آخرشم RO بود. من دومی رو پاک کردم و تا دیروز گزینه اولی یعنی IR فقط بود. امروز که نگاه کردم به جای گزینه اول یعنی آی پی که تا حالا داشتم دومی اومده . یعنی آی پیم عوض شده و RO اومده. چطور امکان داره آیپی عوض بشه.

    1. سلام نگفتید که از لپ تاب برای کار با تلگرام استفاده می کنید یا نه موبایل یا هر دو؟
      اگر از لپ تاب استفاده می کنید گزینه اولی که گفتید مربوط به نشست قبل از بروزرسانی شما بوده و جای نگرانی ندارد.
      عوض شدن IP زیاد اتفاق می افتد بخصوص اگر ابزارهای دور زدن فیلتر مثل قندشکن استفاده کنید.

      در هر صورت برای محکم کاری ورود دو مرحله ای را در تلگرام فعال کنید تا حسابتان از خطر هک شدن مصون بماند.

  70. با سلام، در قسمت چت هاي تلگرامم يك چت سفيد با نام name hidden و بدون تاريخ آمده كه امكان حذف كردن آن هم وجود ندارد و وقتي واردش مي شوم در قسمت بالا (كه زمان آنلاين بودن را نشان مي دهد) نوشته شده offline
    آيا اين مورد مشكوكه يا جاي نگراني نيست؟
    با تشكر

    1. سلام این چت ها ناشی از باگ های تلگرام هستند. می شود آنها را حذف کرد مجدد سعی کنید.

  71. سلام خسته نباشین
    دیروز تلگرام من هک شده قسمت active sessions رو پاک کردم و تاییدیه دو مرحله ای هم انجام دادم حالا دو سوال اول اینکه با هک کردن به مخاطبین هم دسترسی دارن؟ و پیام ها فقط پیام هایی که بعد هک میاد رو میبینن یا به پیام های قبلی هم دسترسی دارن؟؟ و سوال دوم اینکه مخاطبین من کلا از لیست مخاطبان اون پاک شده؟؟ ممنون لطفا زودتر جواب بدین

    1. سلام بله هکر به اطلاعات مخاطبین تلگرام شما دسترسی داشته، وقتی شخصی به حساب شما دسترسی پیدا کند به هر پیامی که شما الان دسترسی دارید یعنی چه جدید چه قبلی دسترسی خواهد داشت.
      اینکه مخاطبین شما از لیست مخاطبین وی پاک شده بله چون شما دسترسی وی را قطع کرده اید. اما اگر مخاطبی از دستگاه وی به حساب شما وارد شده باشد بعد از قطع دسترسی هم در حساب شما باقی می ماند. پس اگر مخاطب ناشناسی دیدید تعجب نکنید.

  72. سلام ، من بدون اینکه مشخصات رو بخونم terminate all other sessions رو زدم ، میخام بدونم چجوری دوباره میتونم اون مشخصات شخص هک کنندرو ببینم

    1. سلام راهی وجود ندارد. متاسفانه خیلی ها از ترس و استرس بالای هک شدن دقت نکرده و اطلاعات را از دست می دهند.

  73. salam. man vase emtehan kardan telegram desktopam ro terminate kardam
    hala soal injast k mitunm az in halat dar biaramesh??????????
    lotfan komakam knin

    1. سلام فکر کنم تلگرام برای جلوگیری از هک حساب وقتی دسترسی یک دستگاه از روش terminate سلب شود آدرس MAC آن یا مکانیزم دیگری را برای شناسایی آن دستگاه ذخیره کرده تا در دفعات بعد که فرد بخواهد از آن دستگاه مجدداً وارد حساب مذکور شود جلوی آن را بگیرد.
      تلگرام را حذف و مجدد نصب کنید و دوباره تلاش کنید اگر مشکل حل شد که تمام اگر نه شاید با نصب مجدد ویندوز مشکل حل شود اما اگر با نصب ویندوز هم مشکل حل نشد و دیگر نتوانستید از طریق لپ تاب وارد حسابتان شوید حدس من درست خواهد بود و MAC آدرس دستگاه شما در لیست سیاه حسابتان قرار گرفته و دیگر نمی شود کاری کرد.

  74. سلام
    دسترسی به تنظیمات active sessions فقط از طریق اندروید و ios امکان پذیره؟
    ینی این تنظیمات رو نمیشه از طریق desktop version انجام داد؟؟؟

    1. سلام خیر در نسخه دسکتاب هم اگر وارد تنظیمات شوید در قسمت Advanced گزینه Show all Sessions نشست های فعال را نمایش می دهد که می توانید موارد ناشناس را Terminate کنید.

  75. با سلام
    چند وقت پيش در قسمت چت تلگرامم (پايين صفحه ) يه دايره ي خاكستري رنگ ديدم كه وقتي واردش شدم قسمت بالآي صفحه off line نوشته بود و هر كاري كردم نتونستم از صفحه ي چت تلگرامم پاكش كنم و اين به مدت ٢ روز در صفحه ي چتم بود ، خيلي نگران شده بودم و اكانت تلگراممو حذف كردم ، بعد از ٦ روز مجدد تلگراممو نصب كردم و از تأييديه ي دو مرحله اي هم استفاده كردم ، روز بعدش دوباره اون دايره ي خاكستري رويت شد البته به شكل ناقص ! واردش كه شدم حتي ديگه مثل قبل off line هم ننوشته بود كه هيچ مشخصاتي نداشت ! در روز به دفعات ميبينمش و نميتونم حذفش كنم ولي گاها با باز و بسته كردن تلگرامم از بين ميره و بعضي وقتها دوبار مياد ، چندين بار قسمت نشستها رو چك كردم ولي فقط گوشيه خودم online هست ، ميترسم هك شده باشم لطفا راهنماييم كنيد
    ممنونم

    1. سلام این دست موارد از باگ های تلگرام هستند و جای نگرانی نیست. موارد امنیتی را رعایت کنید و نگران نباشید.

  76. سلام علیکم
    دوست عزیز چند وقتیه بجای ir همش RO و DE میاد.
    IP هم عوض میشه.
    نظرتون چیه؟؟ چه کنیم تا IP برایه ایران بشه؟؟؟؟
    ممکنه از روسیه هک شده باشم؟؟؟
    اگر این قضیه مشکوکه دلیت اکانت کنم؟؟؟

    1. سلام تغییر IP در گزارش نشست های تلگرام اغلب بدلیل استفاده از ف.ی.ل.ت.ر شکن رخ می دهد. اگر بقیه اطلاعات نشست با دستگاه شما همخوانی دارد جای نگرانی نیست. برای عدم نگرانی ورود دو مرحله ای را فعال کنید.

  77. سلام آیا امکان این هست که بعد از terminate کردن و پاک شدن نام موبایل هکر دوباره اونو بازیابی کرد؟

  78. سلام خسته نباشید، ميخواستم بدون وقتی terminate رو میزنی و دستگاه ها پاک ميشن پیام هايي هم ک قبلا تو اون گوشی ک منو هک هم پاک ميشه يا باقی ميمونه؟؟ ممنون ميشم سریع تر پاسخ بدین

    1. سلام به محض Terminate کردن یک نشست، دسترسی فرد هک کننده کلاً به حساب قطع می شود اما اگر از تصاویر چت های انجام شده توسط عکر چیزی ذخیره شده باشد پاک نخواهد شد.

  79. با سلام و تشکر
    من از تلگرام بر روی لپ تاپم که ویندوز 7 دارد استفاده میکنم ولی مدتی است که گزینه privacy and security و زیرشاخه های آن را در صفحه setting نمیبینم هر چند خودم آن را غیرفعال نکرده ام مگر اینکه با update کردن این اتفاق افتاده باشد لطفا راهنمایی فرمایید برای دسترسی به این قسمت چکار باید بکنم
    با تشکر

    1. سلام من به این مشکل بر نخورده ام. برای حل مشکل پیشنهاد می کنم یکبار تلگرام را حذف و مجدداً نصب کنید.

  80. سلام خسته نباشید
    راستش تلگرامم روی بلواستک لپ تاب نصبه ولی تو قسمت Active sessions مشخصات یه گوشی سامسونگ گلکسی n7100 نوشته شده…از طرفی هم نوشته no other active sessions…
    حالا بنظرتون دلیلش چیه که همچین مشخصاتی نوشته در صورتی که من تا حالا با همچین مدل گوشی به تل وصل نشدم؟؟؟ به نظرتون هک شدمه؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام خب با تفاسیری که فرمودید فقط یک حدس باقی می ماند و آن هم این است که بلواستک خود را با مدل گوشی گلکسی نوت 2 N7100 به تلگرام معرفی می کند. البته اگر گزینه دیگری نیست جای نگرانی نیست. برای محکم کاری ورود دو مرحله ای را فعال کنید.

  81. درود بر شما… میخواستم بپرسم توی نشست های فعال من دو تا اکانت دیگه ثبت… چطور میتونن همچین کاری کرد… مثلا چگونه میشه یه نشست فعال ایجاد کرد

  82. سلام چقدر خوشحالم كه ديدمتون،راستش من تو اينستا يه پيجي باز كردم و همون روز يه شخص خارجي با كلي پست و فالوور بهم درخواست داد،همه عكسها و اسامي پيج خارجي اما اين اقا در قسمت بيو يه شماره با خط اعتباري همراه اول ٠٩١٩ گذاشته بودن،من از روي كنجكاوي كه مثلا من مچشو گرفتم اون شماره رو توي تلگرام خودم سيو كردم تا بتونم چهره واقعي ايشون رو ببينم كه ديدم اسمشون فرهاد.سريعا پاكش كردم و تو اينستا بلاكشون كردم،تلگرام ثابت من با خط مادرم هست اما يكروز با خط پدرم راه اندازي كردم و دوباره با خط مادرم كه باعث شد كانتكتها ادغام بشن تا اينكه ديشب تصميم گرفتم هر دو تلگرام رو دوباره با هم نصب كنم تا بتونم ديليت اكانت كنم،تله پال و تگرام رو نصب كردم اما اينبار بدليل امتياز حذف is typing خط مادر رو با تله پال راه انداختم مشغول چت شدم و بعد وارد اينستا و كلا خط پدر و تلگرام دوم رو فراموش كردم،ازساعات ٣ تا ٨ صبح من انلاين بودم،موقع خواب خواستم موجودي اينترنت خط بگيرم كه ديدم توي قسمت شماره گيري براي يه دهم ثانيه شماره ٩١٩ ديده ميشه،فكر كردم شايد اشتباه شده اما ساعت ١١ صبح بااخطار دوستم فهميدم بلاك شدم،گوشي رو خاموش روشن كردم درست نشد، تا اينكه سريعا اينترنت رو قطع كردم و گالري عكسام رو منتقل كردم به لب تاپ،دوباره انلاين شدم و ديدم يه تيتر به نامtelegramweb_,firefoxlinux با لوكيشن us زده سريعا سيزن هارو حذف كردم و به يكي از چتها برخوردم كه بهم گفته قصد login كردن اكانت جديد رو داره كه اونم ios هست،اما من دقيق بخاطر ندارم كه بعد ترمينيت كردن اين پيام رو ديده باشم يا چقدر زمان برده تا اون موقع.ديليت اكانت كردم و كلا پاك كردم هم تلگرام و هم تله پال رو،حالا دغدغه من كه تا الان نخوابيدم اينه ايا اون شخص وارد محتويات گوشي من شده؟؟گالري عكسها چطور؟؟و اگه وارد تلگرامم شده باشه چتهاي قبل رو هم ميتونه بخونه يا عكسهاي قبل رو ميتونه ببينه با اينكه من همه رو clear history كرده بودم،توروخدا جوابمو بدين،من صبح ميخوام برم دادگاه واسه مشاوره خيلي حالم بده،زندگيم درخطره،عكسها امانت بودن اگه پخش شه من باعث زندگيشون ميشم.بعدم اينكه خواستم دوباره وارد اينستام بشم ديدم فقط ايميلم رو تو قسمت تلگرام تغيير داده،الانم احساس ميكنم داره منو ميبينه،من صبح قصد شكايت دارم از اين فرد كه شمارشو دارم،خودم به جهنم فكره اون چندتا عكس امانت داره منو ميكشه توروخدا بگين چطور ميشه مطمئن شد با توجه به اون فايرفاكس لونيكس,درضمن بعد ديليت اكانت ديگه اون شماره ٩١٩ براي كسري از ثانيه رويت نشد,و بعد اينكه اون ايميل هاي منم ميتونه بخونه با توجه به تغيير دادن ايميل اينستاگرامم يا دسترسيش قطع شده با حذف تلگرام
    مرسي از لطفتون،دعاگوتون هستم

    1. سلام. خیلی زیاد و در عین حال گنگ توضیح دادید. بعضی قسمت ها را متوجه منظورتان نشدم.
      هکر تلگرام فقط به مکالمات و فایل ها و تصاویر ارسال و دریافت شده از آن دسترسی دارد و به هیچ وجه از طریق تلگرام نمی تواند محتویات گوشی را بررسی کند و به آنها دسترسی داشته باشد.
      فرآیند هک حساب شما با مرورگر انجام شده و هکر بنحوی به کد تاییدیه ورود شما دسترسی پیدا کرده. متاسفانه اگر مکانیزم ورود دو مرحله ای را فعال می کردید این مشکل بوجود نمی آمد.
      در مورد اینستاگرام و هک شدن آن نمی توانم بدرستی اظهار نظر کنم.
      بهتر است مراتب را از طریق پلیس فتا پیگیری کنید.

      1. سلام،گنگ توضیح دادن منو بذارید به پای بد بودن حالم و ترسیده بودنم،راستش من این موضوع رو از طریق دادگستری و ارجاع به پلیس فتا دنبال میکنم،یه چندروزی میشه از شکایتم میگذره،برخلاف تصورم مسئولین پلیس فتا خیلی با حوصله و در عین حال با ارامش و دلگرمی به شکواییه توجه میکنن و به قول معروف وقت زیادی روی هرپرونده میگذارن،من گوشی ایفون دارم و متاسفانه اونجا به من گفتن iOS خیلی راحتتر از اندروید هک میشه،البته تا حدودی نگرانیم در مورد گالریم برطرف شده اما من بیشتر نگران این موضوع هستم که با توجه به کلیر هیستوری کردن هرچت از تلگرامم و بازیابی اون چتها یا رد و بدل کردن اون عکسها امکان پذیره؟؟ینی بعد از کلیر هیستوری کردن من میتونه اونارو بازیابی کنه؟؟؟؟یلچا فقط تلگرام و چتها و عکسهای موجود تو تلگرام همون لحظه رو رویت کردن ایشون؟؟
        با توجه به اینکه ایشون هردقیقه رمز ایمیلها و اینستای منو تغییر میدادن
        در ضمن ای پی ایشون مربوط به امریکاست اما چون ایشون ناشیانه عمل کردن شمارشون رو گوشی بنده نمایان شد و مشخص شد ایشون با وی پی ان انلاین بودن که مربوط به امریکاست
        خداروشکر من از تمامی اطلاعت اسکرین شات داشتم و این خیبی کمکم کرد تو روند پرونده تو پلیس فتا
        ممنون از حوصله و پاسخگوییتون واقعا

        1. سلام انشالله که مشکل شما حل شود. به پلیس فتا ایمان داشته باشید الحمدالله به کارشان وارد هستند.
          در مورد تاریخچه مکالمات جواب منفی است هیچ راهی برای برگرداندن مکالمات وجود ندارد. و هکر فقط به مواردی دسترسی داشته که پس از هک شدن ردوبدل شده.
          گرفتن اسکرین شات نکته بسیار هوشمندانه ای بوده که متاسفنه بذهن خیلی از کاربران قربانی نمی رسد و شتابزده عمل کرده و سرنخ ها را برای کشف هکر از بین می برند.

  83. سلام من چند وقت پیش 2 step verification رو فعال کرده بودم چند روز بعدشم دیلیت اکانت کردم و دوباره تلگرام ریختم امروز قسمت active رو دیدم یه گوشی دیگ با مشخصات گوشی خودم بود بقیه قسمت هاش رو یادم نیس ولی گوشی خودم ir هس اون یه چیز دیگ بود حالا سوالم اینه اون دستگاه دیگ ک نشون داده گوشی خودم بوده که اکتیو کردم مونده یا نه چون فقط یادمه همون قسمت ir اش تغییر کرده بود بقیه قسمتاشو یادم نیس چی بود ولی مدل همون مدل گوشی خودم بود ممنونم ازتون

    1. سلام با حذف اکانت هیچ اطلاعاتی از حساب پاک شده باقی نخواهد ماند تا بر روی حساب ساخته شده جدید تاثیر بگذارد. هرچی هست مربوط به حساب جدیدتان است. عموماً کم پیش می آید که گوشی مورد استفاده هکر با گوشی قربانی یکسان باشد. همچنین هکرهای حرفه ای از گوشی برای هک کردن حساب استفاده نمی کنند و بیشتر از شبیه سازها یا نشخه دسکتاپ و وب تلگرام استفاده می کنند.
      به احتمال 90% مورد یاد شده مربوط به گوشی خودتان است اما باز هم برای محکم کاری روی حساب جدید ورود دو مرحله ای را فعال کنید.

  84. سلام یه سوال دیگه ممنون از پاسخ گویی سریعتون من امروز گوشی یکی از اقواممون رو چک کردم تو active session سه تا مورد جدید بود که مدلشون با گوشی خود فامیلمون یکی بود و فقط مدل اندرویدش فرق میکرد و پایین همشون هم iR بود.. این مشکل دقیقا از کجاعه؟ یعنی اینایی که نشون میداد همون گوشی هشتن؟ چون مشخصات و مدل گوشی یکی بود و فقط نوع اندرویدش فرق میکرد
    باز هم ممنون از وقت و زمانی که میگذارید

    1. سلام
      اگر رام گوشی بروز شود و نسخه اندروید آن ارتقاء پیدا کند این موضوع طبیعی است. در غیر این صورت خیر
      در هرصورت برای محکم کاری ورود دو مرحله ای را فعال کنید.

  85. با سلام
    چند روز پیش قسمت active sessions رو نگاه کردم و متوجه شدم علاوه بر گوشی خودم مشخصات یه گوشی دیگه هم هست. terminate کردم و پسورد دو مرحله ای رو هم فعال کردم. اما امروز دوستم بهم گفت ساعت 7 آنلاین بودی، در صورتی که اون موقع نت گوشیم خاموش بود. تو قسمت Active sessions هم فقط مشخصات گوشی خودمه. امکان داره دوباره هک شده باشم؟

    1. سلام. خیر. گزارش آنلاین بودن زیاد قابل اطمینان نیست و خیلی دقیق نیست. برای خیلی ها این موضوع پیش می آید.

      1. ممنون از پاسخگوییتون. یه سوال دیگه هم داشتم. احساس میکنم لپ تاپم هم هک شده. راهی هست که اینو متوجه بشم و چطوری میتونم جلوشو بگیرم

        1. منظورتان هک تلگرام است. اگر جواب بله است باید در تنظیمات نسخه دسکتاپ تلگرام گزینه Show All Sessions را پیدا کرده و باز کنید تا همه نشست های فعال را مشاهده کنید. البته هک کردن تلگرام به این سبک نیست که نسخه موبایل جداگانه هک شود و نسخه دسکتاپ جدا. اگر از موبایل جلوی هکر را بگیرید و Session وی را حذف کنید تغییرات در نسخه دسکتاپ هم اعمال خواهد شد.

          1. نه، منظورم تلگرام نیست. یکبار شنیدم که اگر هکر یه لینک بفرسته و ما روش کلیک کنیم میتونه به درایوای سیستم و ایمیل و … دسترسی داشته باشه

          2. بله اگر یک برنامه آلوده از طرف هکر با اشتباه شما بر روی سیستم نصب و اجرا شود خیلی کارها ممکن است برای هکر قابل انجام باشد.

  86. سلام خسته نباشید. چند وقت پیش session نسخه دسکتاپ من خود به خود پاک شد. یعنی من تلگرام رو از روی لپ تاب باز کردم و مجداا از من خواست که شمارمو وارد کنم و کد به من داد.این اشکال طبیعیه یا من هک شدم؟! همون روز نرفتم session هامو چک کنم اما بعد چندروز که رفتم چیزی نبود.

    1. سلام خیر این مشکل حتی برای نسخه موبایل هم رخ می دهد و جای نگرانی نیست و اغلب بعد از بروزرسانی های تلگرام ممکن است این مشکل بوجود بیاید.

  87. سلام و سپاس بیکران از اطلاعات ارزنده ای که به ما می دهید.
    تلگرامم هک شد و یکسری مطلب به صورت سکرت چت برای نفر سومی ارسال شد و اون شخص سوم چون مرا میشناخت بمن اطلاع داد و کدورتی پیش نیامد و من برای پلیس فتا شکوائیه تنظیم کردم که در حال پیگیری است. اکنون در قسمت show all section ادرس گوشی هست که بجای IR از DK که مربوط به استرالیاست استفاده شده و مشخصات ان گوشی مشابه مال خودم هست و فقط در یکسری عدد و رقم فرق داره و به عنوان مثال از ۲ روز پیش انلاین نشده… این فرد از چه طریقی جاسوسی میکنه؟ایا من با terminate کردن موفق به حذف این فرد می شوم؟ یا برای پیگیری پلیس بزارم بمونه؟

    1. سلام خواهش میکنم.
      1- آیا هکر با طرف سوم به فارسی صحبت کرده یا نه به زبان دیگری؟ اگر فارسی بوده شخص ایرانی است و فقط با یک برنامه ف.ی.ل.ت.ر شکن IP خود را عوض کرده
      2- از صفحه Show All Sessions یک اسکرین شات تهیه کرده و فقط عکس را برای پیگیری های بعدی نگه دارید. نیازی نیست نشست (Session) هکر را نگه دارید چون ممکن است باز از حساب شما سوء استفاده کند. نشست وی را Terminate کنید تا دسترسی وی از حساب شما قطع شود.
      حتماً ورود دو مرحله ای را فعال کنید.

  88. من هروقت تلگرامو آن اینستال میکنم(دیلیت اکانت نمیکنما) بعدش که دوباره نصبش میکنم میبینم اکتیو سشنم فعال شده،و مشخصاتش درست عین گوشیه خودمه.
    درصورتی که من تایید دو مرحله ای رو فعال کردم و حتی تو اون مدتی که آن اینستال بودم اصلا کسی انلاین نشده با اکانت من. نمیدونم اصن قضیه اون اکتیو سشنه چیه.میشه راهنمایی کنید

    1. بله. با حذف و نصب مجدد تلگرام بدلیل عملیات خروج از حساب و ورود مجدد سرور برای هر یک از نشست ها یک گزینه نمایش می دهد. طبیعتاً گزینه قدیمی مربوط به گوشی خودتان است و مشکلی نیست. می توانید آن را برای حذف از لیست Terminate کنید.

  89. سلام.
    من امروز قسمت امنیتی تلگراممو باز کردم یه مورد استفاده با لب تاب با IP متفاوتی با IP لب تاب خودم توش بود . این 4 ماهه فعاله. و الان متوجه شدم. من حذفش نکردم تا ببینم کیه. IP اشو چک کردم . نوشته بود دانشگاه تربیت مدرس . منم دانشجوی همونجا هستم ولی عکسی که از محل IP از طریق سایت http://www.ip-tracker.org/ مشاهده میکنم. عکس یه جای دیگه سمت لاله زاره.
    یه نظری دوستام دادن این بوده که ممکنه اون یکی IP هم برای خودم بوده باشه که چون بعضی وقتا از طریق دانشگاه وصل میشدم به اینترنت . IP من عوض شده تو اونجا. خواستم ببینم نظر شما چیه ؟ و برای سرچ دقیق تر که در صورت هک شدن کار کی میتونه باشه چه کار دیگه ای میشه کرد؟

    1. سلام. صحبت دوستانتون درسته. اگر از نت دانشگاه استفاده کرده باشید IP تغییر میکنه. برای بررسی بیشتر باید به پلیس فتا مراجعه کنید.

  90. سلام
    اشتباها قبل از گرفتن اسکرین شات همه active session ها رو terminate کردم.
    حالا چه طوری میشه ip هی متصل شده به تلگراممو بازیابی کرد؟ یا حداقل فهمید چه سیستمی به من کانکت شده بوده؟
    آیا خود تلگرام این کار رو برام انجام میده ؟

  91. سلام من دوبار اکانتمو حذف کردم حالا که میخوام با سیستم وارد شم اصلا شمارمو قبول نمیکنه لطفا راهنکماییم کنید

  92. سلام .همین پیام که حاوی کد هست برام ارسال شد و یکی از دوستام همزمان بهم پی ام داد گفت اسکرین بگیر ببینم تو هم مثل منه محتوای پیامت.من زود اون کدو پاک کردم ترسیدم.بنظرتون هک شدم؟

      1. سلام وقت بخیر
        چطوری میتونم هکر تلگرامم رو شناسایی کنم؟از صفحه قبل Terminate عکس گرفتم و IP هکر رو دارم

        1. سلام اینکار کار راحتی نیست و به سرعت عمل و برخی ابزارهای خاص نیاز دارد. کلاً بحث مفصلی است که در حوصله این جواب نیست. در ضمن هکر ها عموماً از پروکسی ها برای اعمال خود استفاده می کنند که همین امر پیدا کردن موقعیت آنها را سخت تر می کند.

  93. سلام ببخشید ی سوال ایا ممکنه کسی هک کنه و تو active session نشون نده یا اینکه هک کنه بعد log out کنه ایا ممکنه تو گوشی من نشون نده؟

    1. سلام اگر هکر در حالت لاگین باقی بماند که حتماً نمایش داده می شود. اما اینکه لاگ اوت کند را دقیق نمی دانم اما بنظرم گزینه آن برای مدتی در این قسمت نمایش داده شود حتی اگر لاگ اوت کند.

  94. سلام وقت تون بخیر خیلی خوشحال شدم که میتونم جواب سوالاتموبگیرم
    ببینیدمن ی سری بطورکامل هک شدم ازهمون سری میدونم که کدوم قسمت تلگرام بایدبرم ببینم که هک شدم یانه اما چیزی که هست اینکه ک من موبوگرام رو نصب کردم رمزبرای ورودی وقسمتی که شخص بخوادواردبشه روقراردادم البته بعدازتقریبایک ماه واردحریم شخصی ک میشم هیچ نشستی جز گوشی خودمونزده اما ی چیزی که هست اینه گوشی من بطورخودکار شماره هاموحذف میکنم واردبخش آهنگ میشه آهتگی روردمیکنه وزمانی که من کلیرهیستوری زدم دوباره پیامام هستش سوالی که هست میخوام بدونم آیاواقعاهک شدم؟؟
    چیکاربایدبکنم؟؟؟

    1. سلام مورد شما خاص است و باید گوشی را به متخصص جهت بررسی دقیق نشان دهید. اینجور مشکلات نیاز به بررسی از نزدیک دارد. با نشانه هایی که گفتین ممکن است یا گوشی هک شده باشد یا اعمال یاد شده توسط برنامه های مخرب انجام شوند.

  95. سلام ببخشیداگه اشتباها از این قسمت نسخه کامپیوترما terminate کرده باشم چجوری میشه از این حالت درش بیارم و برگردونمش؟

    1. سلام فکر کنم باید تلگرام رو پاک کنید و بعد مجدد نصب کنید اگر باز هم مشکل حل نشد باید چند مدتی (نامعلوم) صبر کنید تا مشکل حل شود.

  96. سلام ،درتلگرام دیدن گزینه terminate حتما دلیل هک شدنه ? چون من وارد تنظیمات تلگرام شدم در سمت ACtive دو مدل گوشی اندروید به غیر از گوشی خودم دیدم؟ یعنی من هک شدم و به عکسام و اطلاعاتم دسترسی پیدا کردن؟ ممنونم.

    1. سلام صرف دیدن گزینه terminate All دلیلی بر هک شدن نیست بشرط اینکه گزینه های نمایش داده شده در زیر آن مربوط به خود شما باشد مثلاً حساب خود را در دو دستگاه باز کرده باشید اما اگر گزینه های نمایش داده شده ارتباطی با شما ندارند صددرصد هک شده اید.

  97. سلام خسته نباشید. من در تاریخ ۲۷ آگوست تلگرام رو از روی دسکتاپم log out کردم و دوباره نصب کردم. بعد از اون تاریخ دیگه وارد تلگرام دسکتاپ نشدم تا ۱۱ سپتامبر.امروز ۲۲ سپتامبر رفتم سشن هامو چک کردم دیدم دوتا سشن برای دسکتاپ دارم یکی آخرین آنلاینش ۲۷ آگوست بود و اون یکی ۱۱ سپتامبر. با دوتا آیدی که هردوتاش ماله خودم بوده. چرا دوتا سشن باید تلگرام بسازه؟! این دلیل هک شدنمه؟!

    1. سلام اگر همه چیز مربوط به کانکشن خودتان است نگران نباشید. یک دلیل اصلی سشن ساختن مجدد تلگرام می تواند تغییر IP باشد و دیگری خود عملیات ورود و خروج به حساب.
      در هر صورت از مکانیزم ورود دو مرحله ای برای محکم کاری استفاده کنید.

  98. سلام

    یک سال پیش تلگرام رو نصب کردم

    و two-step verification رو هم فعال کردم
    همون پارسال بعد از یه مدت استفاده از تلگرام اکانتمو غیرفعال کردم که تو گوشی دیگران پروفایلم به صورت دیلیت اکانت نمایش داده میشد

    و بعد از دیلیت اکانت برنامه تلگرامم پاک کردم
    و خطمو گذاشتم رو یه گوشی که اصلا تلگرام روش نصب نبوده و نمیشه چون از این قدیمیاس

    همین چندروز پیش از یه شماره که خارج از کشوره با پیش شماره 44 یه کد تلگرام واسم فرستاده شد

    این در صورتیه که من تو این گوشیم نه تلگرام دارم و نه درخواست نصب تلگرام داشتم

    یک___چه توضیحی برای این پیام حاوی کد وجودداره؟

    دو___یه اکانت تلگرام که دیلیت اکانت شده امکانش هست هک شه و دوباره مورد استفاده قرار بگیره؟

    سه___کسی میتونه تلگرامشو با شماره ما فعال کنه؟ حتی در صورتی که خودمون از تلگرام استفاده نمیکنیم

    چهار___کارایی two-step verification دقیقا چیه؟

    1. سلام

      • اگر من شماره شما را داشته باشم و در فرم عضویت تلگرام در گوشی خودم شماره شما را وارد کنم پیامک عضویت برای شما ارسال می شود. حالا این دو موضوع با دو حالت ممکن است رخ دهد. یکی اینکه من اشتباه کرده باشم و شماره شما را به اشتباه بدلایلی همچون تشابه و … وارد کرده باشم. دوم اینکه بخواهم حساب شما را هک کنم.
      • حساب پاک شده دیگر وجود ندارد که هک شود و امکان بازگرداندن آن وجود ندارد.
      • اگر شخص هکر به نوعی به پیامک های دریافتی شما دسترسی داشته باشد بله حالا این دسترسی به هر شکلی باشد مهم نیست مهم این است که شخص هکر به متن پیامک ارسالی از طرف تلگرام برای شما دسترسی پیدا کند و کد تایید را برداشت کند
      • فعال سازی اعتبارسنجی دو مرحله ای (Two-Step Verification) در تلگرام برای امنیت بیشتر
  99. سلام من یه سیم کارت ایرانسل داشتم که به نام من نبود با اون وارد تلگرام شده بودم یکسال پیش اون سیم کارت به دلیل استفاده نشدن طولانی صلب امتیاز شد
    و میدونیم که اگر این سیم کارت بعد از مدتی به شخص دیگری واگزار شود اگر با این سیم کارت وارد تلگرام شود میتواند به اطلاعات و چتهای من دسترسی داشته باشد
    لطفا بفرمایید برای پاک کردن همیشگی اکانت سیم کارتی که گم شده و دیگر قابل دسترسی نیست از چه راهی باید اقدام کرد
    با این توضیح مجدد که نه سیم کارت را دیگر در اختیار دارم و نه با اون شماره الان گرام هستم ولی قبلا با اون شماره اکانت داشتم و اقلاعات چتهام رو پاک نکردم
    ممنون
    لطفا پاسخ رو به جیمیلم هم ارسال کنید

    1. سلام. در قسمت تنظیمات امنیتی تلگرام گزینه ای با نام Account Self-Destructs وجود دارد. کاربرد این گزینه اینست که اگر به اندازه مدت تعیین شده در آن وارد حساب خود نشوید و حساب فعال نباشد تلگرام بصورت خودکار آن حساب را پاک خواهد کرد. مدت زمان پیش فرض این تنظیم 6 ماه است. این یعنی اگر حساب شما از همین لحظه غیرفعال شود تلگرام تا 6 ماه آن را نگه می دارد پس از آن حساب بصورت خودکار حذف خواهد شد. پس برای شما جای نگرانی نیست و حساب شما تا الان قطعاً حذف شده است.

  100. سلام و عرض ادب و تشکر فراوان بابت راهنمایی های مفیدتون در سایت . یه سوال داشتم از حضورتون . من روی خطم تلگرام رو فعال کردم و با توجه به توضیحات شما در بالا همه و همه موراد امنیتی رو رعایت کردم . ولی با توجه به اینکه همه خطوط من توسط یه شخص بخصوص کنترل و شنود میشه و حتی فک کنم به پیامکها هم دسترسی داره کاملا ، به محض اومدن پیامک تلگرام اونو ورمیداره و یه شماره هست که دقیقا همزمان با من اف و ان میشه . یه حالیه که فقط داره چک میکنه . این مورد رو من از کجا می تونم مطمئن شم که داره نگاه میکنه کارا و حرفهای منو یا نه . من به دلیل اینکه خطوطم اصلا امنیت نداشت و شنود و کنترل میشد به دلیل امنیت تلگرام واردش شدم . ولی حالا با این وضع در این مورد هم خیلی نگرانم . عاجزانه می خوام راهنماییم کنین .

    1. سلام. چطور متوجه میشید که اون هم دقیقاً با شما آنلاین و آفلاین میشه؟ بهترین کار اینه که مطمئن بشید گوشیتون از طریق دیگه ای هک نشده باشه

  101. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم امکان داره هک شده باشیم ولی تو قسمت setting و active sessions هیچ دستگاهی رو نشون نده که به اکانت ما وصل شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا سریعتر جواب بدین ممنون میشم

    1. سلام در مورد هک تلگرام خیر. ولی در مورد هک خود گوشی موضوع متفاوت است و ربطی به تلگرام ندارد و خود گوشی اگر هک شده باشد هکر به خیلی جاها اعم از تلگرام دسترسی خواهد داشت.

  102. سلام من الانخوام وارد اکانت یکی دیگه بشم ….اون شخصی خودش کد رو بهم میده ولی میگه کد شما منقرصی شده است یعنی چی نمیتونم اصلا وارد اکانت بشم چیکار کنم وارد اکانت بشم ؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام. اینکه کد منقضی میشه به دلیل سیاست های حفاظتی تلگرام هست که بازه زمانی دریافت شدن کد تایید ورود تا وارد کردن آن در کادر خواسته شده رو کمتر کرده تا از سوء استفاده های احتمالی افراد هکر و … جلوگیری بشه. کد باید خیلی سریع وارد بشه اگر نه منقضی میشه.

  103. سلام.
    منم مشکل ساجده خانوم رو دارم.من تلگراممو گذاشتم رو گوشی همسرم بعد یه بار رفت همه نشست هارو غیرفعال کردم اونم حذف شد الان هرکاری میکنم با هردستگاهی نمیتونم تلگراممو بذارم بذاش رو هرگوشی و با هرخط دیگه میگه تاریخ کد منقضی شد چون شما گفتین دستگاه رو عوض کنین شاید بشه در پاسخ یکی دیگه ولی دستگاه روهم عوض کردم همینو میگه

  104. سلام. من با یه شماره هم با گوشیم تلگرام عضو شدم هم با لپ تاپم. حالا چطوری میتونم فقط اکانت لپ تاپم وو حذف کنم؟

    1. سلام شما با یک شماره فقط یک حساب در تلگرام دارید. کافیست فقط تلگرام را از روی لپ تابتان حذف کنید.

  105. سلام من برنامه موبوگرام دارم و با سه چهارتا تلگرام مختلف داخل تلگرامم هستم ولی هیچ کدوم از اینا رو نشون نمیده و می زنه که فقط همین یک تلگرام به اکانت شما دسترسی داره در صورتی که با سه چهار تا تلگرام وصلم باید چی کار کنم؟

    1. سلام نسخه های غیر رسمی تلگرام ممکن است دارای اشکالات برنامه نویسی متفاوتی باشند بهتر است از نسخه رسمی استفاده کنید.

  106. سلام
    معذرت میخوام من یه سوال داشتم تو قسمت active session تلگرامم تو قسمت پایین دو تا دستگاه نشون میده ولی دقیقا مدل گوشی خودمه و terminate نمیشه یعنی وقتی میزنم از تلگرام خودم میاد بیرون موضوع چیه آیا هک شدم ؟!

    1. سلام فکر کنم در بروزرسانی اخیر تلگرام تغییراتی در قسمت terminate کردن Session های قبلی رخ داده و ایراداتی هم بوجود امده که باعث رخ دادن خطای ناشناخته و بسته شدن تلگرام می شود.

  107. سلام،قسمت active session وقتی گزینه ترمینیت رو میزنمunknown error میده لطفا بگین چیکار کنم

    1. سلام فکر کنم در بروزرسانی اخیر تلگرام تغییراتی در قسمت terminate کردن Session های قبلی رخ داده و ایراداتی هم بوجود امده که باعث رخ دادن خطای ناشناخته و بسته شدن تلگرام می شود.

  108. سلام برای اکانت میخوام سشن های قبلی رو پاک کنم از طرف تلگرام این پیغام داره میاد

    for security reasons you cannot terminate older sessions within a few hours after connecting a new device

    1. سلام فکر کنم در بروزرسانی اخیر تلگرام تغییراتی در قسمت terminate کردن Session های قبلی رخ داده و ایراداتی هم بوجود امده که باعث رخ دادن خطای ناشناخته و بسته شدن تلگرام می شود. پیام فوق هم نشاندهنده سیاست امنیتی جدیدی است که در هنگام وارد شدن به حساب در یک دستگاه جدید بدلایل امنیتی از لحظه وارد شدن به حساب در دستگاه جدید تا مدت مشخصی امکان حذف دیگر نشست های فعال را به کاربر نمی دهد. که بنظرم منطقی هم هست. با اینکار جلوی برخی سوء استفاده ها گرفته می شود.

      1. یعنی محدودیتی لحاظ شده و تا چند روز هست ؟

        آیا سشن های قبلی قابل حذف هستن؟

        1. در متن پیام نمایش داده شده اشاره ای به مدت زمان نشده. بعد از مدت زمان مذکور هم نشست های دیگر قابل حذف خواهند بود.

  109. با سلام.تو قسمت active sation گوشی من دوتا دستگاه دیگه هم فعال هست. و من هرچه گزینه Terminate…رو میزنم متاسفانه error میده و اصلا حذف نمیشن. تلگرام رو پاک کردم و دوباره نصب کردم باز هم دستگاههای فعال شده رو گوشی بیشتر شد و باز هم حذف نشد. لطفا بگید چکار کنم

    1. سلام. اول اینکه حتماً از نسخه اصلی تلگرام استفاده کنید. دوم اینکه مشکل شما تا به حال برای من پیش نیامده و نمی شه بدون بازدید از نزدیک اظهار نظر درستی کرد. اما اگر از نسخه های غیر رسمی استفاده می کنید فکر کنم با نصب نسخه اصلی و رسمی تلگرام مشکل شما حل شود.

  110. نمیدونم چی شده بود..ولی خوب دیلیت اکانت کردم و دوباره وارد تلگرام شدم درست شد خداروشکر و دیگه هم دستگاهی روی گوشیم نیست😊

    1. برای شما مشکل حذف نشدن سشن های قبلی بود؟

      بعد چند دقیقه مجدد ثبت نام کردین و مشکل حل شد ؟

  111. سلام تو قسمت sission تلگرام نشون ميداد أز جاي ديگه استفاده ميشه پاك كردم بك اپ گرفتم و عكس گرفتم شكايت كنم به پليس فتا ميفهمن از كجا هك شده و جرمش چيه ؟

    1. سلام. این مورد را باید به پلیس بسپارید و نگران نباشید حتماً به شما کمک خواهد شد.

  112. سلام من هم موبوگرام دارم هم تلگرام تو قسمت active sesion الان دو تا دستگاه دیگه به نام گوشی خودم زده یکی تلگرام یکی موبوگرام هرچیدر هم میخوام پاکشون کنم ارور میده چیکارکنم لطفا جواب بدین

    1. سلام اول اینکه اگر مدل گوشی خودتان است 90 درصد، نشست ها مال خودتان است و جای نگرانی نیست. مشکل اروری هم که بیان کردید قبلاً هم در مورد آن توضیح دادم و فکر کنم این مشکل در بروزرسانی های بعدی حل خواهد شد.

  113. با سلام با ضربه به عنوان terminate all other sessionsهیچ اتفاقی نمی افتد و کماکان ip ها فعال است به چه نحو این مشکل قابل حل است ممنون می شوم اگر در این خصوص راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام در اینباره قبلاً هم توضیح دادم و فکر کنم این مشکل در بروزرسانی های بعدی حل خواهد شد.

  114. سلام.چرا روی گزینه Terminate all other sessions میزنم خطا میده.هم با لپ تاپ امتحان کردم هم با گوشی.به دادم برسید

    1. سلام در اینباره قبلاً هم توضیح دادم و فکر کنم این مشکل در بروزرسانی های بعدی حل خواهد شد.

    2. سلام.وقت بخیر
      مدتی پیش حافظه داخلی گوشی من سوخت و الان دادم تعمیر کنن.از تلگرامم log out نشده بودم.
      وقتی میخوام با یک دستگاه دیگه ای وارد تلگرامم بشم رمز تایید دو مرحله ای میخواد که متاسفانه فراموشش کردم
      ایمیلی هم برای پشتیبانی استفاده نکرده بودم.سوالم اینه که اگه گوشیم تعمیر بشه و دوباره تلگرام روش نصب بشه میتونم مثل سابق
      بدون وارد کردن این رمز وارد بشم؟یعنی IP گوشی تغییر نمیکنه؟
      اینکه بتونم با همون گوشی وارد بشم یا نه به چی بستگی داره؟جواب رو برام ایمیل کنید.مچکرم

      1. سلام اگر گوشی فلش نشده باشد که بله اما اگر فلش شده باشد متاسفانه راهی نیست

  115. سلام گوشیم دیروز سرقت شد و من خطمو بازیابی کردمو الان تلگرام خودم دستمه،منتها تو active …میرم و دیلیت میکنم گوشیه سرقت شدمو دیلیت نمیشه و از طرف تلگرام این پیامو میده
    به دليل امنيتى ،شما نمى توانيد در زمان چند ساعت ديگر بعد از متصل شدن دستگاه جديد، ارتباطات قبلى تان را قطع كنيد.

    For security reasons, you can’t terminate older sessions within a few hours after connecting a new device.

    1. سلام این مورد یکی از خصیصه های جدید تلگرام هست و تا مدت زمان مشخصی طی نشه متاسفانه نمی تونید نشست های قبلی رو Terminate کنید.

  116. سلام. من وقتی میخواهم از طرق گزینه terminate all sessions جلسات قبلی را ببندم پیغام میده “به دليل امنيتى ،شما نمى توانيد در زمان چند ساعت ديگر بعد از متصل شدن دستگاه جديد، ارتباطات قبلى تان را قطع كنيد. “. ولی من تازه تلگرام را نصب نکرده ام. کسی هم پیام های ارسالی برای من را میخواند یعنی من هک شده ام. باید چه کار کنم؟

  117. سلام ببخشید یه سوال دارم اینکه تلگرام من توسط شخصی هک شد من terminate و زدم که نتونه بیاد ولی اگر الان بخوام بیاد تو اکانتم باید چیکار کنم ؟

  118. سلام وقتي ميخوام terminate all other sessions رو بزنم و بقيه اكانت متصل به تلگرام رو پاك كنم اين پيام مياد:
    شما به دلایل امنیتی نمیتوانید همه نشست های قدیمی را در ساعت حذف کنید.
    يعني تلگرام من هك شده؟!
    راهكاري هست بمن بگيد؟!

  119. سلام خسته نباشید
    من میرم به قسمت نشست فعال موبوگرام. و پایان نشست هارو میزنم. چندتا از ای دی هایی ک منو هک کردن خاتمه پیدا نمیکنه و میگ
    به دلیل امنیتی شما نمیتوانید چند دستگاه را خاتمه بدید
    مشکل چیه

  120. با سلام
    من ی مشکلی دارم . من از تلگرام های مختلف مثل موبو تلگرف تلگرام اصلی و همینطور طلاگرام وارد یک حساب کاربری که متعلق به خودمه شدم .الان تو قسمت اکتیو سیزن همه اینا رو نشون می ده که به اکانت من وصلن با اسم و مشخصات گوشی خودم ولی وقتی میخام ترمینیت ال بزنم که اونا خارج بشن از اکانتم فقط موبو بمونه پیام امنیتی میاد که شما نمیتونید از دستگاه های فعال خود خارج بشید ضمن اینکه من قبلا از اون ها لاگ اوت شدم و الان فقط موبو گرامم فعاله برای اون اکانت ولی اونا رم نشون میده تو اکتیو سیزن مشکل چیه؟
    درضمن من پسوورد دومرحله ای هم فعال کردم که جز خودم کسی ازش مطلع نیست و گوشیمم هیچوقت دست کسی نمیدم و کلا حفاظت می کنم.

    1. سلام پاسخ در انتهای این مطلب داده شده. در کل مکانیزم نشست های فعال در نسخه 3.15 دستخوش تغییراتی شده که برای رفع ایرادات احتمالی آن باید منتظر بروزرسانی های آینده باشید.

  121. سلام,
    من امروز از لپتاپ محل کارم وارد تلگرام شدم و بعد فراموش کردم ترمینیت کنم! الان ک می خوام ترمینیت کنم ارور میده و میگه برای دلایل امنیتی باید چند ساعت با دستگاه جدیدی که وارد شدین به تلگرام کار کنید و بعد اقدام به قطع مابقی سکشن ها بکنیم! هیچ وقت قبلا چنین اروری رو ندیده بودم و همیشه راحت پاک می کردم باقی رو, نگرانم کرده که چرا نمی تونم ترمینیت کنم! چاره چیست؟ تابحال به مورد مشابه ای برخوردید؟

  122. سلام ، خسته نباشید
    أیا امکانش هست وقتی وارد اکانت یکی دیگه میشویم
    دیگر تو قسمتactive session چیزی نشوون نده ؟؟؟؟؟؟
    ایا راه حلی برأی این موضوع هست ؟

  123. سلام خسته نباشید
    آیا با نشان دادنِ نشست های فعال به شخصی,اون شخص قادر ب هک کردنِ موبوگرام هست؟یا فقط باید کدامنیتی داشته باشد؟

  124. سلام
    تلگرام من روی دوتا لبتاب جداگانه نصب شده چطور میتونم از یک لب تاب لب تاب دوم رو حذف کنم و دسترسیش رو قطع کنم
    تلگرام من اصلا روی گوشی نصب نیست
    ممنون از راهنمائیتون

    1. سلام کافیه تلگرام رو از روی یکی حذف کنید. بعد از روی اون یکی نشست مربوط به مورد حذف شده رو Terminate کنید.

  125. سلام میخواستم بدونم امکان هک تلگرام بدون گرفتن کد تایید از طرف مقابل وجود داره ؟؟؟ مثلا با توجه به اپن سورس بودن تلگرام از طریق برنامه نویسی؟؟

    1. سلام خیر چنین امکانی وجود ندارد چون قسمتی از فرآیند اعتبار سنجی در سمت سرور انجام می شود و شما به سمت سرور دسترسی ندارید شدنی نیست

  126. باسلام وخسته نباشید
    ببخشید من قسمتactive sessions vرو چک کردم به جزمشخصات گوشیه خودم یه مشخصات دیگه هست telegram desktop 100000
    زیرش هم ipنوشته شده آخرشDEهستش
    بااین مشخصات میتونم مکان اون دسکتاپ رو پیداکنم؟
    لطف میکنین راهنمایی بفرمایید

    1. سلام چون با استفاده از نرم افزارهای آنتی ف.ی.ل.ت.ر می شود به راحتی IP خود را عوض کرد از روی IP نمی توان صددرصد مکان دقیق فرد هکر را پیدا کرد.

  127. سلام یه سوالی داشتم
    من برنامه ایمو رو نتونستم از بازار پیدا کنم واسه همین لینکشو از یکی گرفتم و از روی اون لینک برنامرو نصب کردم.
    خواستم بدونم از این طریق یعنی نصب یه برنامه از طریق لینک ارسالی از یکی میشه گوشی هک بشه؟

    1. بله ممکنه لینک شما رو به برنامه ای که مخرب هست هدایت کنه. باید اول صحت لینک بررسی بشه

  128. ببخشید سوال دیگه ایم داشتم
    -میشه تلگرام هک بشه ولی تو قسمت active session هیچ چیزی نشون نده؟
    -یه مدته تلگرام من انلاینیمو درست نشون نمیده شده تا 20 دقیقه بیشتر هم انلاین نشون میده و ای پی هم همش تغییر میکنه و به جای IR بعضی اوقات RO نشون میده و در حالی که من اصلا از قند شکن استفاده نمیکنم و از وای فای خونه فقط وصل میشم و گاهی اوقات خطم!!!
    -وارده یه ربات شدم ولی استارتو نزدم یه ربات میتونه هک کنه؟؟؟
    -من رمز دو مرحله ایم خیلی وقته فعاله ولی یه بار گوشیمو کلا ریست کارخونه کردم ولی قبلش تلگرامو ان اینستال کردم دیلت اکانت نکردما,بعد دوباره نصب کردم این میتونه رمز دو مرحله ای رو غیر فعال کنه؟
    همه اینارو گفتم که بپرسم با همه اینا احتمال هک شدن من وجود داره؟!؟!؟!

    1. چندتا سوال رو یکجا پرسیدید:
      اول اینکه همه نشست های فعال در قسمت Active Sessions نمایش داده می شوند.
      دوم آنلاین نشون دادن و اختلافاتش یک امر طبیعی هست و زمانی باید شک کرد که مثلاً شما یک روز کلاً آنلاین نبودی ولی میگه آنلاینی. اختلافات دقیقه ای و 1 یا دو ساعتی زیاد مهم نیست. تغییر IP هم خیلی اتفاق میوفته.
      سوم با ربات امکان هک شدن به این سبکی که شما میگی وجود نداره.
      چهارم با کاری که گفتید رمز دو مرحله ای پاک یا غیر فعال نمیشه
      پنجم بله امکان هک وجود داره ممکنه گوشیتون با نصب یک برنامه مخفی توسط هکر هک بشه و تنها تلگرام نه بلکه همه گوشی تحت نفوذ هکر قرار بگیره

  129. سلام،مجبور شدم تگلرامم رو لاگ اوت کنم، زمان لاگین شدن مجدد تلگرامم، وقتی شماره تلفنم رو وارد کردم، گفت کد تلگرام رو رو دیوایس دیگه ای براتون میفرستیم، و وقتی گزینه ی کدی دریافت نکردم رو زدم، کد برام اومد، امکان داره کد تلگرام به دو دستگاه فرستاده بشه؟

    1. سلام. زمانی کد به دستگاه دیگر ارسال می شود که حساب شما بصورت همزمان بر روی حداقل دو دستگاه فعال باشد. مثلاً هم روی موبایل هم روی لپ تاپ. اگر شما حسابتان را بر روی دستگاه دیگری باز نکرده بودید مطمئناً شخص ثالثی حساب شما را بر روی دستگاه دیگری باز کرده است. امکان اشتباه تلگرام صفر است و گزینه دومی وجود ندارد (مثلاً فرض بگیریم که اشتباهاً کد به دستگاه دیگری ارسال شده)

  130. سلام
    در حال چت در سکرت چت بودم که پیامی روی صفحه اومد و من اکی زدم از اون به بعد امکان فعال کردن سکرت چت رو ندارم و ارور error occurred بهم میده ایا هک شدم و باید چکار کنم که فعال بشه البته در قسمت active session فقط گوشی خودم هست
    ممنون از زحمتتون

    1. سلام از چه نسخه ای از تلگرام استفاده می کنید؟ نسخه رسمی یا غیر رسمی (مثل موبوگرام)

  131. آقا سلام دست شما درد نکنه.
    من یه سوال دارم؟تقریبا دو ماه پیش گوشیم به سرقت رفت و طرف سیم کارت نمیندازه که گیر نیوفته.
    اما هرز گاهی به اینترنت متصل میشه و با فراق بال تلگرام منو چک میکنه البته چیز خواسی گیرش نمیاد.حالا من از رو آخرین نشستش که با اون گوشیم داشته ۲۸اسفند۹۵ بوده و آی پی طرف رفتم پلیس فتا میگه باید ساعت وصل شدنشم باشه که گیرش بیاریم.درسته یا دس به سرم کردن؟

    1. سلام. اینکه ساعت خواستن رو من دقیق نمی دونم. اما چون چیزیه که بدست آوردنش سخته بنظرم حرف درستی نیست.

  132. با سلام دوست عزیز و ممنون از وقتی ک گزاشتین برای مطالب مفیدتون
    من دوساله از تلگرام استفاده میکنم ولی چند روز پیش یکی بهم پیام داده و یه نفر دیگه بهش ج داده و من بعد پنج مین دیدم ک بهش جواب دادن در حالی ک خودم نبودم منم هر روز نشست های فعال رو چک میکردم وتنها خودم بودم رمز دو مرحله ای هم فعال کردم و کسی به گوشیم دسترسی نداره و الان واقعا هنگ کردم ک چجوری شده البته یه ماه پیشم همچین اتفاقی افتاد و من گفتم حتما یه مشکلی بوده و توجه نکردم بهش . من با تلگرام کار میکنم و زیاد ازش استفاده میکنم لطفا بهم کمک کنین امکان داره کسی هکم کنه و تو نشست های فعال نمایش داده نشه در ضمن به پیام هام و قدرت جواب دادن به انهارو داشته باشه ؟
    اگه گوشیم هک شده باشه این امکان وجود داره ؟
    من از موبوگرام استفاده میکنم لطفا جواب بدین برام حیاتیه
    با تشکر از لطفتون

    1. سلام. این موضوع نیاز به بررسی دقیق دارد و همه پارامترهای دخیل باید بررسی شوند.
      اینکه در گوشی از چه نسخه ای از تلگرام استفاده می کنید: رسمی یا غیر رسمی
      اینکه متن پیامی که ارسال شده چی بوده
      و …

      فقط اگر گوشی توسط راه دیگری هک شده باشد و هکر به خود گوشی از راه دور دسترسی داشته باشد می تواند بدون اینکه Session دیگری در تلگرام ایجاد شود به آن دسترسی داشته باشد. مثلاً نصب یک برنامه جاسوسی روی گوشی شما که به هکر اجازه می دهد از راه دور گوشی شما را کنترل کند.

      برای همین نمی توان اظهار نظر قطعی و درستی کرد.

  133. سلام.من در قسمت active session دوتا ديوايس آيفون ٦ ميبينم. كه امكان بستنش نيست يعني همون اروري كه گفتيد رو ميده و چند روز هم گذشته باز هم نميشه بستش .اين دوتا ديوايس آي پي هاي مختلف دارند. يكيشون آخرين بار چها روز قبل آنلاين بوده و اون يكي هم كه انلاينه ، آيا هر دو گوشي خودمه با هك شدم؟
    تلگرام رو پاك و دوباره نصب كردم اما همچنان مونده و از بين نميره

    1. در اینجور موارد اغلب گزینه دوم همان دستگاه خودتان است و تغییر IP هم بدلیل استفاده از ف شکن یا تغییر کانکشن امری طبیعی است.

  134. سلام ،من هرگز عضو تلگرام نبودم و تمایلی برای عضویت در این شبکه اجتماعی را ندارم ولی در فاصله زمانی دو ماه گذشته دو بار کدتایید چند رقمی تلگرام را دریافت کردم ،یکی از مواردی که کدتایید فرستاده شد مهمان نزدیکانی بودم که یکی از ان ها سابقه هک وای فای دیگران را دارد ،بعد که بیشتر فکر کردم به نظرم رسید در زمان رسیدن کد به گوشیم ،او به طرز مشکوکی مشغول کار روی گوشی خودش بود و فاصله اش را به صندلی من نزدیک کرد ،البته بلوتوث و وای فای گوشی من خاموش بود و گوشی فقط در اختیار خودم بود و قفل هم هست ایا امکان هک با وجود اطلاع از شماره ام وجود داشته ؟ایا من مجبورم ناخواسته تلگرام را نصب کنم تا این قضایا را کنترل کنم؟
    انتی ویروس اویرا تاثیری در جلوگیری از هک گوشی اندروییدی من دارد؟
    ممنون

    1. سلام. اینکه برای شما کد تایید ارسال شده قطعاً به این دلیل است که فردی عمداً یا سهواً شماره شما را در هنگام عضویت وارد کرده است. اینکه فرد مورد نظر شما گوشی شما را هک کرده یا نه کاملاً به این بستگی دارد که آیا گوشی شما بغیر از خودتان در دسترس فرد دیگری علل خصوص همان فرد بوده یا نه. چون برای هک مستقیم گوشی نیاز است تا برنامه هکر که کار آن جاسوسی و کنترل گوشی از راه دور است بر روی گوشی قربانی به طریقی نصب شود. این برنامه ها یا با پیامک و یا با اینترنت با هکر در ارتباط هستند که اگر آنتی ویروس مناسبی بر روی گوشی داشته باشید و برنامه هایی که مشکوک هستند را بر روی گوشی نصب نکرده اید جای نگرانی نیست.

  135. باز هم سلام ،ممنون از پاسخگویی که داشتید ،سلامت و موفق باشید.

  136. سلام ببخشید تلگرام دسکتاپ من در قسمتshow all sessionsیک دستگاهی وجود داره که نام گوشی و مدلش معلوم میشه اما من هر چه حذفش میکنم پاک نمیشه..ایا منو هک کردن و چه جوری امکان پاک کردنش وجود داره..ممنون میشم اگه پاسختونو به ایمیلم بفرستین
    مشکلی نداره اینجا هم جواب بدین..مرسی

    1. سلام ابتدا باید ببینید که آیا اطلاعات گوشی این نشست با گوشی خودتان همسان هست یا اگر همسان بود که به احتمال 99% مربوط به گوشی خودتان است. اگر متفاوت است باید بررسی کنید که آیا خودتان حسابتان را بر روی گوشی شخص دیگری باز نکرده اید یا خیر. در آخر اگر باز هم شک دارید باید نشست مذکور را حذف کنید و حتماً ورود دو مرحله را فعال کنید.

  137. سلام
    گوشیمو گم کردم.میخوام با دسکتاپ هر چی رو تلگرام گوشیمه پاک ک نم میشه؟
    و اینکه اگه ترمینیت کنم دیگه نمیتونم از اینجا فایلای تلگرام گوشیمو دسترسی داشته باشم و پاک ک نم؟

    1. سلام نمی تونید فایل های دانلود شده در گوشی را از طریق تلگرام لپ تاب پاک کنید. فقط می تونید چت ها و گروه ها و کانال ها رو حذف کنید.

  138. سلام ببخشید یکی منو هک کرد و وارد اکانتم شد من لوگ اوت کردم اشتباهی الان تازه وارد اکانتم ازطریق شمارم شدم ولی نمیشه اون قبلیو حذف کنم‌تقریبا امشب میشه ۱ روز هر دو اکانت روشن و فعال هستن چقد طول میکشه بتونم بیرونش کنم؟

    1. سلام اینکه کی میشه اونو Terminate کنید نامشخصه تلگرام میگه که شما دارای نشست جدید هستید و فعلاً نمی تونید نشست های قبلی رو متوقف کنید اما دقیق مشخص نیست که کی میشه اینکار رو کرد. فکر می کنم حداقل باید 72 ساعتی بگذره شایدم بیشتر

  139. سلام دوستان – بعد از چندین روز سر و کله زدن با یه بیشعوری که همش من رو شوت میکرد بیرون، یاد گرفتم که مشکل یه جور دیگری هم حل میشه – فقط حتما قبلش حتما از کنتاکت های تلگرامتون یه بک آپ بگیرین و کانالهایی هم که عضوش هستید و مهمه براتون یه جایی داشته باشین. کاری که من کردم این بود که
    خیلی راحت سعی کردم از لینک https://my.telegram.org/deactivate اکانت تلگرامم رو پاک کنم و البته حتی در انتهاش هم برخلاف راه حلی که نوشته بود قرمز رو انتخاب کنم که اکانتم کامل پاک بشه فقط سبزش رو انتخاب کردم که یه امتحان دیگه بکنم! و جالب این بود که شاید همه اطلاعاتم پاک شد! اما اون دستگاههای دیگه هم که تلگرام اجازه نمیداد terminate active session داشته باشم هم از بین رفتند!!!

  140. سلام
    من اكانت تلگرامم رو روي گوشي و ويندوز دارم
    اما جند وقتي هس كنار مدل گوشيم زده همدان در صورتي ك من تهرانم چرا اينطوريه ؟اصلا قبلا ك نميزد شهرو … نميفهمم

    1. سلام اعلام موقعیت دقیق کاربر امکان پذیر نیست و این حد از خطا بدلیل ماهیت موقعیت یابی از روی IP طبیعی هست.

  141. سلام من تو قسمت active sessions گوشیم هیچ چیزی نیست که بگم هک شده ولی به جای کشور ایران عربستانو نشون میده این یعنی هک شدم؟

  142. سلام
    من الان متوجه شدم از قسمت active session که یه دستگاه دیگه هم به تلگرامم وصل بوده ولی اخرین زمانی ک نشون داده قبل از این بوده ک من دوباره تلگرام نصب کردم و مطمعنم بار دوم دیگه کد ارسالی را اون فرد نداشته .ایا اون هکر بعد از نصب مجدد تلگرام باز هم امکان دسترسی به حساب مرا داشته ؟

    1. اول باید مشخص بشه که هکر از چه راهی تونسته وارد حسابتون بشه. اگر هنوز هم به اون راه دسترسی داشته باشه احتمال اینکه مجدد بتونه اینکار رو انجام بده وجود داره.

  143. اون اخرین تاریخی ک من در active session دیدم زمانی هست ک حساب من هک شده یا زمانی هست ک برای اخرین بار انلاین بوده چون برام این تاریخ مهمه پیامهای مهم من بعد از ااون تاریخ بوده.میخام بدونم به اون پیامها دسترسی داشته ؟

  144. اگر بعد از اون تاریخی که در اکتیو سژن نشون داده پیامی نوشته و حذف شده باشه ایا باز هم به اون پیامها وقتی دوباره انلاین میشده دسترسی داشته ؟یعنی ایا جایی این دیتاها نگه داشته میشدن ؟

    1. سلام به طبع بله اگر شما اون پیامها رو پاک نکرده باشید اون هم می تونسته ببینه. پام ها در سرورها تلگرام نگهدار می شوند.

  145. سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز

    کاری که میخواستم در زمینه هک انجام بدم روی گوشی یکی از دوستانم و امکان دسترسی کامل دارم و میتونم کد رو دریافت کنم و وارد گوشی خودم کنم و پیام امنیتی تلگرام رو از گوشی دوستم پاک بکنم…..
    مشکلم دقیقا جایی ک دستگاه منو تو قسمت نشست های فعال نشون میده
    درخواستم اینه که چطور میشه کاری کرد که دستگاه منو تو قسمت نشست های فعال نشون نده .؟؟؟؟؟

    1. سلام. نکته اول اینکه در اینجا آموزش هک ارائه نمیشه. دوم اینکه موردی که می خواهید در حالت عادی امکان پذیر نیست.

  146. سلام در قسمت اکتیو سیزن تلگرام من موردی با نام google chrome وجود داشت. البته حذفش کردم… ممنون میشم توصیح بدید که چی بوده

    1. سلام این یعنی با مرورگر کروم از طریق تلگرام تحت وب وارد حسابتون شدید یا شدند. اگر شما این کار رو نکردید که حسابتون هک شده اگر هم نه که موردی نیست

  147. سلام
    در قسمت active sessions
    مشخصات گوشي مال خودمه ولي كشورشو جايه ديگه اي ميزنه.جايي نرفتم باهاش
    چيكار ميتونم بكنم ؟
    مشكلي ميتونه ايجاد كنه؟

  148. ببخشید من ی سوال دیگه هم داشتم. ی گوشی جدید خریدم که روس تلگرام نصب کردم و در اکتیو سژن ی دستگاه را نشون میده من قبلا با همین شماره رو گوشی قبلیم تلگرام نصب کرده بودم.با توجه به اینکه تنها ی وسیله نشون داده شده ایا میشه قطعا گفت اون همون گوشی قبلی خودم بوده است.ولی من از زمانی ک روی گوشی جدیدم تلگرام نصب کردم دست به گوشی قبلی نزدم.

    1. سلام بله. کافیه مدل گوشی ذکر شده رو با گوشی قبلیتون مقایسه کنید اگر یکی هست که همون گوشی قبلیتونه اگر نه که ممکنه حسابتون هک شده باشه.

  149. سلام
    توقسمت اكتيو سيسن يه مورد سامسونگ اندرويد sdk بود
    كه اخرين بازديدش هم همين چند ساعت پيش بود؛گوشي من ايفون هست.مورد ترمينات رو زدم و حذف شد.
    يني هك شدم يا اين اندرويد sdk يه چيز ديگه اس؟!

  150. سلام
    تلگراممو دلیت کردم و دوباره نصب کردم فقط دلیت نه دلیت اکانت
    الان توی این قسمت علاوه بر مدل گوشی خودم یه گزینه دیگه شبیه گوشی خودم هست که خب احیانا باز خودمم درسته؟؟؟؟؟؟؟ پس چرا میخوام terminate کنم اون پیغام بدلایل امنیتی…… واسم میاد و نمیشه پاکش کرد؟؟؟؟؟؟ آیا این مشکل حل شدنیه؟؟؟؟؟؟؟ یعنی چند ساعت بعد میشه پاک کرد؟؟؟؟؟؟

    1. سلام بله گوشی خودتونه و بعد از 24 ساعت اون مورد قبلی رو میشه حذف کنید.

  151. سلام من شنیدم که اگر کسی خیلی ماهر باشه میتونه به تلگرام دیگران دسترسی داشته باشه بدون نشون دادن داخل نشست های فعال.میخواستم بدونم پس چنین چیزی توسط افراد خیلی ماهر امکان پذیر هست؟؟یعنی ادعای الکی نیست درسته؟؟؟
    و اینکه این افراد آیا به شبکه موبایل شخص هم دسترسی دارند دیگه بله؟؟

    1. اگر گوشی از طریق دیگری هک بشه بله. و نیاز نیست که طرف خیلی ماهر باشه مهم اینه بتونه به گوشی شما دسترسی فیزیکی یا راه دور پیدا کنه تا بتونه یک برنامه مخرب رو روی گوشی نصب کنه. برنامه های جاسوسی همه هیچ علامتی روی گوشی بر جای نمی گذارند و بصورت مخفی به فعالیت خودشون ادامه می دهند. منظورتون از سوال دوم رو هم متوجه نشدم دقیق. اما اگر منظورتون دسترسی هکر به تماس ها و شنود مکالمات هست بله امکان پذیره

  152. سلام.تو قسمت اکتیو سشن هام همیشه دستگاه خودمو میزد زیرش میزد تهران ایران دو سه باریه ک میبینم به جای تهران میزنه فارس ایران ولی فقط گوشی خودمه یعنی امکان داره یکی تو فارس منو هک کرده باشه؟من از موبوگرام استفاده میکنم لطفا جواب بدید نگرانم

  153. سلام دوست عزیز
    من نامزدم چن وقته حس میکنم تو تلگرام با کسی در ارتباطه ،یک بار تونستم تلگرامشو از طریق کد هک کنم و ب صحت این موضوع پی ببرم ، ولی فهمید و منو از نشست فعالش حذف کرد.
    حس میکنم هنوز هم باهاش در ارتباطه و به نوعی بم دروغ میگه
    میخوام بدونم ایا نرم افزاری هست که بدون اینکه تو نشست فعالش ثبت شه بتونم با کد وارد تلگرامش بشم؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید چون این موضوع داره زندگیمو بهم میریزه.

  154. سلام. من هم تلگرام اصلی رو گوشیم دارم تازگی ها هم تلگرام ایکس نصب کردم الاان داشتم چک میکردم دیدم همن تلگرام و تلگرام ایکس هس ولی موقعیت جغرافیای مو تهران زدخ در حالیکه من شهرستان زندگی میکنم. به نظرتون دلت اکانت کنم؟

    1. سلام موقعیت بیان شده در این قسمت زیاد دقیق نیست و نباید از این موضوع نگران شوید.

  155. سلام ببخشین اگه شخصی بادسترسی فیزیکی گوشی اندروید۷روهک کرده باشه وتوش بدافزارجاسوسی وبرنامه هک نصب کرده باشه اگه ریست فکتوری بزنیم گوشی ازهک درمیادوبرنامه هاوبدافزارجاسوسی پاک میشن یانیازبه فلش رام هست؟ممنون

    1. سلام بله با بازگشت به تنظیمات کارخانه همه برنامه ها پاک می شوند.

  156. سلام و خسته نباشید
    اگه تو یک گروه که عضو هستیم …… اعضایی از اون گروه از vpn نا مطمئن برای وصل شدن به تلگرام استفاده کنند ……….. آیا بقیه افراد گروه هم در معرض خطر رصد شدن قرار میگیرند ؟

  157. سلام من در قسمت active session هیچ گزینه ای وجود ندارد حتی آی پی خودم،مشکل از کجاست؟؟ایا هک شدم یا شنود میشم؟؟

    1. سلام. در ابتدا باید بگم اگر از نسخه های غیر رسمی استفاده می کنید به نسخه اصلی مهاجرت کنید. این دست مشکلات بیشتر در نسخه های غیر رسمی بوجود می آید. دوم اینکه در یک پلتفرم دیگر مثل نسخه تحت وب نیز بررسی کنید. قطعاً مشکلتان حل خواهد شد.

  158. سلام من موبوگرام داشتم البته قضیه برا یک سال پیشه ک اونموقع هم پیگیرش بودم تو قسمت اکتیو ها ب جز خودم زده بود ک یکی تو اکانتمه…حتی ن کسی شماره مو داره ن کدی واسم اومد ن از تلگرام واسم اومد ک یکی تو اکانتمه برا بعضیا هم دیدم که تو اکتیو ها میاد ک یکی ب غیر از خودشون تو اکانتشونه حتی کدی هم دریافت نکردن ب نظر شما هک شدم؟هیچ اپی هم نصب نکردم..

    1. سلام مهم اینه که مورد دوم چه مشخصاتی داره، اگر نوع دستگاه و نسخه اندروید یا ios اون با گزینه اصلی یکی هست به احتمال 99 درصد مورد مال دستگاه خودتونه که به دلیل تغییر IP این اتفاق می افته و جای نگرانی نداره. در ضمن می تونید برای محکم کاری اون گزینه رو Terminate کنید.

  159. سلام، گوشی من قسمت نشتهای فعال چند کاربر رو نشون میداد همه رو حذف کردم، فقط یکی موند، اما مدل گوشی من نیست. گوشی من Tab4 , 531هست, ولی تو قسمت نشستهای فعال Tab 4, 10.0 رو نشون میده. قبلا یکبار Ip و wifi mac adress ام لو رفته بود. گوشی من کلا حک شده؟ چطور میتونم برگردونم؟ اکانت تلگرامم رو حذف کنم؟

    1. سلام اینو بدونید که اگر فقط یک نشست باقی مونده قطعاً دستگاه خودتونه. زمانی میشه شک کرد که حداقل دو نشست وجود داشته باشه. در ضمن برای IP و MAC باید تبلت شما توسط متخصص برای اینکه مشخص بشه نرم افزار مخرب جاسوسی روش نصب شده یا نه بررسی بشه.

  160. سلام
    برای منم هم همین مورد بالا پیش اومده ،چن باریم چک کردم ساعت ورود خروج خودم بود حتی رو دسکتاپ نصب کردم اون یکیو رو از تبلت پاک کردم اوکی بود ولی باز نصب کردم مدل اشتباه نشون داده میشد ،علتش چیه؟

  161. سلام
    ممنون از توضیحات
    مشکلی که من پیدا کردم این هست که خودبخود هر یک دقیقه از تلگرام بیرون میفتم و صفحه گوشی سیاه میشود انگار ریست شده باشد. کارهای بالا را کرده ام ، کش را پاک کرده ام، حتی نرم افزار را پاک و مجدد نصب کردم اما نمیدانم چه اتفاقی افتاده… ممکن است راهنمایی بفرمائید؟ممنون

    1. سلام به احتمال زیاد گوشی شما دچار مشکل در خود اندروید شده است. برای حل مشکل از نسخه های دیگر تلگرام استفاده کنید مثلاً تلگرام ایکس. یا گوشی را فلش زده یا به تنظیمات کارخانه برگردانید.

  162. سلام خسته نباشيد
    من هميشه واسه مطمئن شدن اينكه كسي هك نكرده باشه به قسمت sessions active ميرفتم ولي الان چند وقته كه كلا تو قسمت privacy اصلا sessions active نداره ديگه ، تو هيچ قسمتي نيست و من الان خيلي نگرانم كه نميتونم ببينم كسي دسترسي داره يا نه ممنون ميشم راهنماييم كنين

    1. سلام اگر از نسخه رسمی استفاده نمی کنید حتماً این کار را انجام دهید. نسخه های غیر رسمی ممکن است این موارد را داشته باشند

  163. ببخشید قسمت نشست فعال یا همون دیوایس من سه تا دستگاه مختلف بود گوشی من آنر ۱۰ است ولی اون دستگاه‌ها شیائومی و سامسونگ ۹ بود یعنی چی این حالت؟ هک شدم؟

    1. سلام اگر گوشی با مدل های قید شده ندارید ممکنه هک شده باشید. بهتره اعتبارسنجی دو مرحله ای رو فعال کنید

  164. سلام. به طور اتفاقی در بخش devices گوشی دیدم زده دو دستگاه. یکی همین گوشی خودم یکی هم مدل گوشی خودم با ای او اس ورژن قدیمی که مربوط به یک ماه قبل بود. من دقیقا یک‌ماه قبل سیستم عاملم اپدیت شده. دیوایسو حذف کردم. حالا سوالی که دارم اینه که ایا این دیوایس که زده همون گوشی خودم بوده؟ کسی که مدل گوشی خودم داشته باشه هم تو دور و برم ندارم.

    1. سلام بله گوشی خودتون بوده. چون ورژن سیستم عامل بدلیل بروزرسانی تغییر کرده تلگرام یک Session جدید براش درست کرده. جای نگرانی نیست

  165. سلام متوجه شدم به تازگی از طریق یه ورژن نامعتبر از تلگرام که از گوگل نصب کردم شخصی وارد اکانتم شده…یک روز صبر کردم بعد از اکانتم بیرون انداختمش رمز دو مرحله ایم رو هم عوض کردم اون نسخه تلگرامم حذف کردمو جدید نصب کردم…ولی همش پشت سرهم برام اخطار میاد که یه نفر میخواد وارد اکانتتون شه ولی رمزو درست وارد نمیکنه…میخواستم بدونم با وجود عوض کردن رمز و حذف اون تلگرام نامعتبر، بازم میتونه برگرده ب اکانتم ک انقدر داره تلاش میکنه؟کار دیگه ای میتونم انجام بدم که مطمئن شم هیچ وقت نمیتونه برگرده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *